• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Kr fr) skrev 2017-12-17 10:37:42 följande:
    Hon är ju redan bedragen. Han lär ju inte ändra sig, han lär ju hitta en ny flamma efter ts. Bättre att frun får gå vidare och hitta någon som är bra för henne
    Jag tror också han kommer hitta en ny så småningom.

Just nu kommer han vara försiktig ett tag då han nog anar att det kanske kan komma fram, men om ett tag kommer han så klart glömma hur obehagligt avslut det blev för oss. Då hittar han en ny och kör samma löftesrace med henne, är nästan helt säker på detta.
  • Anonym (Vill veta)

Jag skulle också vilja veta!
    För vem vill leva med en man som inte har känslor för dig utan för en annan kvinna? Inte att förglömma så är han icke tillgiven, pratar illa om dig bakom din rygg o.s.v. Varför skulle man välja att stanna hos ens värsta vän om man kan hitta en bättre?

• Anonym (Fru)
    Anonym (Kr fr) skrev 2017-12-17 10:37:42 följande:
    Hon är ju redan bedragen. Han lär ju inte ändra sig, han lär ju hitta en ny flamma efter ts. Bättre att frun får gå vidare och hitta någon som är bra för henne
    Ok, låt mig omformulera: det gör sönder en människa  totalt att VETA att en blivit bedragen. Läs runt här i forumet, hur många det är som även flera år efteråt mår dåligt och har svårt att lita på folk 
  • Anonym (Julgrisen)

Nej. Om alla andra, alla bekanta och släkt visste, då skulle jag vilja veta. Men nu är det bara du och han som vet och jag tycker allt det är något slags tjuvheder att inte skvallra i det läget. Du höll minsann tyst så länge du var naiv nog att tro att han skulle lämna sin familj för dej. Nu plötsligt ska han få konsekvenser. Han väljer henne, det är det viktiga och du behöver inte göra henne förkrossad. Jag har sett beskrivningar här på fl hur fruktansvärt folk kan må när de får veta att partnern bedragit dom. Det är klart det går ut över barnen.

Du vet nu var han står, gå iväg med huvudet högt och träffa någon som väljer dej i första hand. Och låt din gamla älskare satsa helt på sitt äktenskap istället utan en älskarinna som distraktion. Bättre för alla.

• Anonym (Kattis)
    Anonym (Fru) skrev 2017-12-17 13:31:04 följande:
    Ok, låt mig omformulera: det gör sönder en människa  totalt att VETA att en blivit bedragen. Läs runt här i forumet, hur många det är som även flera år efteråt mår dåligt och har svårt att lita på folk 
    Att EN blivit bedragen?
    Vadå en, tror du han är bigamist eller?
  • Anonym (H)
    Anonym (Fru) skrev 2017-12-17 13:31:04 följande:

Bara för att TS inte säger någonting just nu betyder det inte att familjen får inte veta någonting...

Det är mycket värre om de kommer på flera år senare...
  • Anonym (BERÄTTA)
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 13:33:06 följande:

Nej. Om alla andra, alla bekanta och släkt visste, då skulle jag vilja veta. Men nu är det bara du och han som vet och jag tycker allt det är något slags tjuvheder att inte skvallra i det läget. Du höll minsann tyst så länge du var naiv nog att tro att han skulle lämna sin familj för dej. Nu plötsligt ska han få konsekvenser. Han väljer henne, det är det viktiga och du behöver inte göra henne förkrossad. Jag har sett beskrivningar här på fl hur fruktansvärt folk kan må när de får veta att partnern bedragit dom. Det är klart det går ut över barnen.

Du vet nu var han står, gå iväg med huvudet högt och träffa någon som väljer dej i första hand. Och låt din gamla älskare satsa helt på sitt äktenskap istället utan en älskarinna som distraktion. Bättre för alla.

Varför ska han gå oförstörd ur det?!! HAN förstörde allt samma stund han stoppade korven i den naiva älskarinnan. HAN kommer inte satsa på sitt äktenskap fullt ut, HAN kommer hitta en ny flamma. BERÄTTA så är det upp till frun om hon vill stanna kvar med grisen eller gå med huvudet högt.
  • Anonym (Julgrisen)
    Anonym (H) skrev 2017-12-17 13:45:44 följande:

Bara för att TS inte säger någonting just nu betyder det inte att familjen får inte veta någonting...

Det är mycket värre om de kommer på flera år senare...

Håller inte alls med, nu när det är slut. Om jag skulle få veta nu att min man varit otrogen i tre år för tio år sedan, så skulle jag ju veta att vi haft det bra efter det, alla bra år sen dess, och att det blåste förbi. Skulle jag få veta en pågående eller nyss avslutat affär så skulle det vara mycket värre. Då är osäkerheten en faktor, att inte veta om han väljer mej av fri vilja eller bara för att han blev påkommen och feg.
  • Anonym (Carina)

Du har legat med hennes man i 3 år och nu när han vill bryta så har du plötsligt fått ett samvete? Nej, du gör det av hämnd och vill skada honom. Du hade inga problem att hålla tyst så länge du låg med honom så fortsätt med det!

• Anonym (Rosett)

Skrämmande att otrohet har blivit så Okej!

Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?