• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (A)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 14:14:21 följande:

Har funderat och bestämt mig för att inte säga något, även om det frestar.

Jag tycker fortfarande han skulle förtjäna en riktigt fet näsbränna, men ska sanningen fram förutspår jag att han kommer sätta sig själv i skiten framöver ändå på ena eller andra sättet. Antingen genom att han inleder något med någon annan kvinna och sambon kommer på det själv, eller genom att nästa kvinna avslöjar honom.

Däremot kommer jag spara vartenda litet djäkla sms, OM det är så att jag skulle behöva det av någon annan anledning. Han tjatar nämligen mycket nu om att ses för att prata, blir jag inte av med honom inom kort så kommer jag hota med att skicka sambon allt.

Helt rätt beslut tycker jag, lägg inte ner mer tid på honom, han har verkligen haft sina chanser.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 14:14:21 följande:

Har funderat och bestämt mig för att inte säga något, även om det frestar.

Jag tycker fortfarande han skulle förtjäna en riktigt fet näsbränna, men ska sanningen fram förutspår jag att han kommer sätta sig själv i skiten framöver ändå på ena eller andra sättet. Antingen genom att han inleder något med någon annan kvinna och sambon kommer på det själv, eller genom att nästa kvinna avslöjar honom.

Däremot kommer jag spara vartenda litet djäkla sms, OM det är så att jag skulle behöva det av någon annan anledning. Han tjatar nämligen mycket nu om att ses för att prata, blir jag inte av med honom inom kort så kommer jag hota med att skicka sambon allt.

Men oj va ovanligt, en person som frågar om hon ska berätta men slutligen bestämmer sig för att inte berätta Flört
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (A) skrev 2017-12-18 14:23:36 följande:
    Helt rätt beslut tycker jag, lägg inte ner mer tid på honom, han har verkligen haft sina chanser.
    Så är det, han brände sin bro.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-18 14:26:52 följande:
    Men oj va ovanligt, en person som frågar om hon ska berätta men slutligen bestämmer sig för att inte berätta Flört
    Nu vet jag inte om du är ironisk, men så klart jag vill ha olika input när det är en sådan här ovanlig sak jag ska handskas med (i alla fall ovanlig för mig). Då är det bra med andras tankar och erfarenheter.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 14:35:36 följande:
    Nu vet jag inte om du är ironisk, men så klart jag vill ha olika input när det är en sådan här ovanlig sak jag ska handskas med (i alla fall ovanlig för mig). Då är det bra med andras tankar och erfarenheter.
    Vetefan om det är så ovanligt med älskarinnor, tycker det kryllar av dem på FL. Jo alla säger att de vill ha input, men 9 av 10 beslutar sig alltid för att inte berätta vilken kanske inte är så överraskande för i slutändan är det ju vad som är bekvämast för dem.

Personligen tror jag att ingen av dem tänkt berätta utan vill bara kunna spy lite galla och få det bekräftat av andra vilket svin han är Flört
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-18 14:53:03 följande:
    Vetefan om det är så ovanligt med älskarinnor, tycker det kryllar av dem på FL. Jo alla säger att de vill ha input, men 9 av 10 beslutar sig alltid för att inte berätta vilken kanske inte är så överraskande för i slutändan är det ju vad som är bekvämast för dem.

Personligen tror jag att ingen av dem tänkt berätta utan vill bara kunna spy lite galla och få det bekräftat av andra vilket svin han är Flört
    Vad synd att du inte fick den dramatiska upplösning du verkade vilja ha. I och med att du läser så många otrohetstrådar (jag har inte läst en enda, så jag antar att ämnet intresserar dig extra) så ska du se att det sker till sist.
  • Anonym (FrauW)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:00:29 följande:
    Vad synd att du inte fick den dramatiska upplösning du verkade vilja ha. I och med att du läser så många otrohetstrådar (jag har inte läst en enda, så jag antar att ämnet intresserar dig extra) så ska du se att det sker till sist.
    Nu är jag inte den personen du citerade men jag tycker också att ditt beslut är bevis på att du haft och fortfarande har noll medkänsla med den som blivit utsatt för otroheten.

Personligen (kan tänka mig att det är så för andra också) kan jag gärna avvara dramatik och smaskiga detaljer - men det hade varit trevligt om någon älskarinna någon gång kunde bevisa att de tänker bortom sig själva - ett "jag berättade" - men det ligger väl i rollens natur att vara självupptagen antar jag. Lycka till i alla fall och hoppas du kommer över honom och att du hittar någon som är singel nästa gång.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (FrauW) skrev 2017-12-18 15:19:48 följande:
    Nu är jag inte den personen du citerade men jag tycker också att ditt beslut är bevis på att du haft och fortfarande har noll medkänsla med den som blivit utsatt för otroheten.
    Hade alla som svarat i tråden tyckt att det var självklart att jag skulle berätta hade det blivit lättare att ta ett sådant beslut, men det var väldigt många olika åsikter och tal om barnen osv. Och barnen är ju ett argument som jag har lite svårt att strunta i, han kan vara världens bästa pappa även om han är en kass sambo.

Så gör han dem lycklig - även om han inte gör sambon eller mig lycklig - ja, då har jag svårt att aktivt gå in och sabba det.
  • smulpaj01
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:50:18 följande:
    Hade alla som svarat i tråden tyckt att det var självklart att jag skulle berätta hade det blivit lättare att ta ett sådant beslut, men det var väldigt många olika åsikter och tal om barnen osv. Och barnen är ju ett argument som jag har lite svårt att strunta i, han kan vara världens bästa pappa även om han är en kass sambo.

Så gör han dem lycklig - även om han inte gör sambon eller mig lycklig - ja, då har jag svårt att aktivt gå in och sabba det.
    Sambon är troligen lycklig eftersom hon lever med honom, barnen likaså. Den enda som förlorat på detta är du!
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:00:29 följande:
    Nej, snarare hade det varit uppfriskande med en älskarinna som tänker lite längre än sig själv och sina egna känslor, men du bekräftar liksom alla fördomar om älskarinnor som självupptagna och allmänt egotrippade personer som inte förmår att se länge än sina känslor.

Utöver det hade det också varit trevligt att den bedragna kvinnan fått en sportlig chans att förhålla sig till vilket slags as hon lever med.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?