• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Elsaida
    josgos skrev 2018-01-02 18:00:28 följande:

Kul med en 12/1-klubb!

Jag har ett gäng tester hemma och tänkte testa två dagar innan BIM. Har inte testat innan BIM någon gång förut men ångrar nu att jag inte gjorde det i november. Misstänker nämligen att jag hade ett tidigt missfall som jag trodde var mens. Hade jättemånga symptom då, inte lika mkt nu men lite molvärk.

Känner ni nåt?

Min preliminära bim är 12:e, här en fruktansvärd molvärk som är i gjejmagen och bak i ryggslutet.

Metallsmak i munnen, illamående och Ömma stora bröst är mina symtom just nu.
  • Hello91

När kan jag tidigast ta ett graviditetstest? Ska ha mens om en vecka men fick en liten liten blödning igår... har inte ömma bröst eller så men trötthet och illamående på mornarna

• josgos
    maria1992 skrev 2018-01-02 09:10:04 följande:

Nej, kanske inte men under de dagarna jag inte är fertil enligt appen så har jag endast 1 streck. Dvs. resten av cykeln visar de ena strecket endast. Därför de är skumt. Testat nu varje dag i drygt 1 vecka och klart de blir lite starkare men inte helt. Får testa i em också... 

Hur går de för dig? Tagit nytt idag?

Tog ett nytt på eftermiddagen, det är svagare än gårdagens. Så verkar som ÄL var i fredags. I så fall har vi prickat väldigt rätt så hoppas!

Hur går det för dig idag?
  • ampjot
    Hello91 skrev 2018-01-02 21:14:14 följande:

När kan jag tidigast ta ett graviditetstest? Ska ha mens om en vecka men fick en liten liten blödning igår... har inte ömma bröst eller så men trötthet och illamående på mornarna

Om den är beräknad till nästa tisdag så kan du testa på med fredag med ClearBlues tidiga test. Det ska kunna ge resultat 5 dagar innan BIM. 
  • maria1992
    josgos skrev 2018-01-02 21:15:16 följande:

Tog ett nytt på eftermiddagen, det är svagare än gårdagens. Så verkar som ÄL var i fredags. I så fall har vi prickat väldigt rätt så hoppas!

Hur går det för dig idag?

Jag tog ett test precis och det var svagare än i morse...

dock har ju inte mitt varit helt positivt så vet inte men stegring har ju skett... hmm.. har du känningar?
  • Sonaten

Plussat idag! Här kommer bilder. Vi orkade inte hålla det hemligt maken och jag utan berättade direkt för barnen. 

• Matildalinea
    Hello91 skrev 2018-01-02 21:14:14 följande:

Fick också en liten blödning igår och idag aprikos på kvällen .. hoppas innerligt men de önda jag har är typ molande värk, kan ju vara något annat med :( håller tummarna för oss !

När är din bim ? Jag har bim 8/1,när du kan testa är lite olika beroende på vilket test, sen är det ju inte säkert att man ser om man testar för tidigt för att hormonen inte hunnit komma upp i tillräckligt hög nivå, tror vi ska testa på lördag om tidigast och då är det ju inte säkert att de visar något även om jag nu skulle vara gravid
  • Matildalinea

Fick en liten blödning igår, bara på pappret ca 3-4 ggr jag va på toa under den tiden (va då ÄL 6-7) och idag på kvällen, aprikos på pappret och sen även i trosskyddet (äl7-8) vad lan detta vara, är det kört ? :( bim ca 8-9/1

• josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-02 19:19:03 följande:

Mina tester gick åt förra månaden.. Testade positivt tidigt 15/12, timmarna senare började jag blöda lite på jobbet, fortsatte även lite 16/12 och helt borta 17/12. Sen tog jag ett nytt digitalt 19/12 och fick då konstaterat att det var ett tidigt missfall och jag hade nog hellre inte vetat :( Mådde väldigt dåligt över detta i flera dagar..

Det jag känner denna gången är molvärk och kände lite hugg i tjej magen igår.

Ja usch jag förstår verkligen att det inte var roligt alls. Följde dig i decembertråden också. Det är väl olika om man i efterhand hade velat veta eller inte. Men hoppas att ditt molande och huggande resulterar i ett plus som får stanna denna gång <3
  • Entriss
    Nardil skrev 2018-01-02 18:36:56 följande:

Hej!

Hänger gärna med jag också!

Jag är 31 år och har två barn sedan tidigare som är födda 23/12-14 och 14/8-16. Har även ett MA bakom mig som upptäcktes i v 12 i början av november.

Jag är hyfsat säker på att jag hade äl på nyårsafton, även om jag inte blir klok på min kropp riktigt, och borde ha BIM 15/1. Om nu mensen blir försenad tänker jag dock testa tidigast 19/1 eftersom det är så jobbigt att få neg resultat men inte ha mens än ändå. Brukar inte få positivt resultat, även vid graviditet, om jag testar innan BIM.

Någon mer här som har två barn sedan innan?

(Ska erkänna att jag inte läst alla 475 inlägg ;))

Har också två barn sen tidigare födda 2010 och 2014:)

Fick missfall för en vecka sen (v 7). Hoppas på BIM i slutet av januari men vi får se när ägglossningen kommer:)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018