• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Sosarora
    Sunshine4life skrev 2018-01-04 15:46:19 följande:

En annan fråga. Min mens börjar alltid med väldigt lite blod eller brunaktiga blod och slutar likadant. Men det håller på ganska länge. Om jag räknar allt håller min mens på 9-12 dagar.

Jag kan tycka att det är svårt vad jag ska fylla i appen som sista mensdag eftersom det är så lite. Blir ibland även osäker på mensens start även om det är lite tydligare. Hur gör ni andra med lång eller otydlig mens?

brukar inte direkt bry mig om hur länge den håller på. om det är så där lite bruna flytningar så kan det hålla på i upp till 10 dagar ibland. men så mkt blod att jag behöver skydd så i 5-6dagar. dem räknar jag. 

brukar börjar räkna första dagen med den dagen det kommer blod/brunt. tror nog det är viktigast att ha koll så du räknar samma start i alla cykler än att krångla kring vilken dag som är nummer ett. :) När det väl börjar komma blod så har progesteronet sjunkit och då tänker jag att då startar nästa hormonkurva att stiga. :)

• Matildaa1234

Såå jag hade bm 2/1 fortfarande ingen mens, tog test igår , positivt ! Tog ett test igen , fortfarande positivt ! ???? är i sån väldans chock, är första barnet, har ringt mvc så den biten är klar men något man borde tänka på såhär mer i början ?

• Sosarora

En vecka kvar till BiM. Det är alltid den här vecka som är den segaste och jobbigaste (tycker första veckan från ÄL går fort).... puh! har BiM 11e eller 12e. lite svår temphöjning denna månaden så inte helt säker.

Fast känns inom mig som att det inte blev nåt denna månaden. Kanske mest av rädsla för hade missfall i början av december.

Och idag började jag känna molande värk i magen. Har jag börjat känna efter förmkt eller molar det verkligen??

Blir ju verkligen knäpp av det här! och samma visa varje gång  Oskyldig

• Entriss
    Annso123 skrev 2018-01-04 06:50:47 följande:

Tydligare blir det ju inte!!

Åh, stort grattis!!! :D:D
  • Entriss
    ankmamma skrev 2018-01-04 07:08:51 följande:

Vad tror ni tjejer?? (jag hoppas att jag får hem digitalt idag med posten) Det översta är babyplan och den nedersta är NC!

Ser positivt ut tycker jag! Vad är oddsen för att ett streck syns på två av varandra oberoende tester liksom:) Grattis!!!
  • FruBjörk
    Matildaa1234 skrev 2018-01-04 16:06:11 följande:

Såå jag hade bm 2/1 fortfarande ingen mens, tog test igår , positivt ! Tog ett test igen , fortfarande positivt ! ???? är i sån väldans chock, är första barnet, har ringt mvc så den biten är klar men något man borde tänka på såhär mer i början ?

Åh Grattis! Nej du behöver inte göra nåt. Du får all info du behöver sen på mvc :)
  • Sosarora
    Matildaa1234 skrev 2018-01-04 16:06:11 följande:

GRATTIS! Hjärta

äta Folsyra och inte äta o dricka allt det förbjudna!! Annars är det nog inte så mkt mer än att ta det lugnt fram till första mötet med BM. :) 

Svar på tråden BIM JANUARI 2018