• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • LA8

Hej!

Grattis till alla +!

Detta kommer vara omöjligt för er att veta, men kul att höra om någon har någon åsikt.

Vi plussade på annandagen. Trodde dock inte på strecket som kom på bim-morgonen, utan gick och köpte clearblue digitala. Tog ett på em (dvs ej morgonurin, som man egentligen ska). Fick upp gravid 2-3v (bf 3/9). Hur säker är denna veckodatering på em-urin?

Jag hade min senaste mens 28 nov. Så ägglossning runt den 12 dec och då bim 26 dec. Men nu när jag tittar tillbaka var denna mens 3-4 dagar sen, brukar ha 27-28 dagar mellan, men nu 31.

Min undran egentligen är om detta inte var mens, dvs hade jag tagit morgonurin, hade jag då fått 3+?

För när jag plussade förra gången för några år sedan så var det typ bim+5 (neg på bim+2).

• Mawie

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet

2.

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet ,

Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Cheerful

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet

2.

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet ,

Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Försöker med första barnet sedan november-16
  • Millannn

Nu blir det nog inte starkare än såhär! Går in i vecka 6 imorgon hur mår ni? Själv så sover jag dåligt och drömmer sjuka drömmar som jag sen kommer ihåg även flera dagar efteråt. Har varit törstig idag också men det är nytt! Annars så är det fortfarande ömma bröst (väldigt ömma!), molvärk då och då och huuuuungrig plus svullen mage så på kvällarna är man typ i sjätte månaden

• Mawie
    Millannn skrev 2018-01-07 18:57:44 följande:

Nu blir det nog inte starkare än såhär! Går in i vecka 6 imorgon hur mår ni? Själv så sover jag dåligt och drömmer sjuka drömmar som jag sen kommer ihåg även flera dagar efteråt. Har varit törstig idag också men det är nytt! Annars så är det fortfarande ömma bröst (väldigt ömma!), molvärk då och då och huuuuungrig plus svullen mage så på kvällarna är man typ i sjätte månaden

Jag har sjukt problem med magen, sjukt gasig kan inte äta något!? Sambon får snart skaffa gasmask det är mitt tydligaste första grav symtombehöver inte ta gravtest egentligen jag vet nog ändå när det här börjar..Drömmer också ovanligt mycket.

Har svårt att sova och duscha när brösten ömmar så.
  • Milie
    LA8 skrev 2018-01-07 15:36:52 följande:

Hej!

Grattis till alla +!

Detta kommer vara omöjligt för er att veta, men kul att höra om någon har någon åsikt.

Vi plussade på annandagen. Trodde dock inte på strecket som kom på bim-morgonen, utan gick och köpte clearblue digitala. Tog ett på em (dvs ej morgonurin, som man egentligen ska). Fick upp gravid 2-3v (bf 3/9). Hur säker är denna veckodatering på em-urin?

Jag hade min senaste mens 28 nov. Så ägglossning runt den 12 dec och då bim 26 dec. Men nu när jag tittar tillbaka var denna mens 3-4 dagar sen, brukar ha 27-28 dagar mellan, men nu 31.

Min undran egentligen är om detta inte var mens, dvs hade jag tagit morgonurin, hade jag då fått 3+?

För när jag plussade förra gången för några år sedan så var det typ bim+5 (neg på bim+2).

Det verkar ju stämma rätt bra. Om du hade ÄL den 12:e så är annandagen (26:e) 14 dagar senare. Alltså 2 graviditetsveckor och då är ju 2-3 veckor sant. Jag tror inte morgon eller inte spelar roll om man är 14 dagar från ägglossningen.

Jag tog förresten också ett digitalt på ÄL+14 som visade 2-3 veckor. Även om 1-2 hade varit godkänt så känns det ju bättre med starkare!
  • Milie
    Mawie skrev 2018-01-07 00:26:11 följande:

Hej allihopa!

Har bf 11/9 3:e barnet. (Två mf i v 13 och 8, förra året)

Så hoppas att vi kommer få behålla detta lilla.

Hänger gärna här med er, blev otroligt jobbigt när jag var med i fb grupp, bf april 2018, så det kommer bara vara här jag skriver, hoppas att det är ok.

Så klart det är okej. Jag är med på FB men försöker hänga kvar här också.
  • KLindqvist

Hejsan!

Hoppas man bara kan hoppa in här!

Jag är i v 6 (5+4) med första barnet och har BF enligt app den 4 september.

Jag fick reda på precis efter jul att jag var gravid (plussade den 27/12). Världens bästa julklapp!

Dessa två närmaste veckorna har varit ganska tuffa med illamående, halsbränna av dess like, känslig för dofter och mensvärks liknande värk mm. Som tur är nu så har jag endast värken förutom att jag sover dåligt och helt plötsligt börjar drömma att vi ska ha 5lingar

Grattis till er alla för plusset!

• loppanluure
    saijda skrev 2018-01-07 15:14:08 följande:

Känner samma här :( och jag är i vecka 7(6+2)!

Hoppas att jag blir lugnare när jag ska till BM den 17 januari :0

Hoppas du blir lugnare då! Jag ska den 23/1. Känner mig lugnare nu än i morse. Jag bara grät.. och grät och grät. Sen pratade jag med min man när han kom in med hundarna och då kändes det mycket bättre!!
  • saijda
    loppanluure skrev 2018-01-07 20:02:36 följande:

Hoppas du blir lugnare då! Jag ska den 23/1. Känner mig lugnare nu än i morse. Jag bara grät.. och grät och grät. Sen pratade jag med min man när han kom in med hundarna och då kändes det mycket bättre!!

Det hoppas jag med! Har mardrömmar om missfall, så sover jätte dåligt :/ och varje gång jag får flytningar eller går på toa så tror jag att det ska komma blod :(

Åh förstår det, pratar en del med min man också men även min svägerska <3
Svar på tråden BF September 2018