• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Millannn skrev 2018-01-09 10:31:17 följande:

Fler som har mycket flytningar? Som liksom rinner till? Känns väldigt nervöst då man tror hela tiden att det är blod som rinner

Ja jag har! Jag kan känna att det rinner liksom, och har jag inte tillfälle att kolla upp de så är det enda jag kan tänka på är "är det blöta i underbyxorna blod....?"... Men alla ggr har de varit kroppens vätskor. Känner att dom dessutom tilltar nu ju mer veckorna går. Är dock bara i vecka 5
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Akinder

Hej allesammans!

Jag är ny i ?familjelivs-familjen?. Jag plussade den 5/1, och har enligt appen ?Preglife? bf 5/9.

Detta är mitt och min mans första barn.

Känns spännande att få följa er alla

• saijda

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

• FrökenFiaLotta
    Elina22 skrev 2018-01-08 19:14:30 följande:

Jag måste bara ställa en fråga. Allt detta är så nytt för mig då det är första graviditeten.

Idag ringde jag barnmorskan och fick tid 12/2 då är jag i vecka 10. Det är alltså samtal inskrivning osv. Vad exakt är det man gör då? Hon sa aldrig något om kub eller så på telefonen.

Jag skulle vilja göra det dels för att lugna nerverna lite men allra mest pga det tidiga ultraljudet :)

Är det meningen att man vid första samtalet med barnmorskan själv ska fråga och be om Kub? Eller ska jag ringa redan imorgon och berätta att jag gärna vill göra det? Är i vecka 6 nu

Vad jag förstår så görs Kub-testet senare ( och rekomenderas till dem som är över 35). Jag vill också göra Kub-test men hoppas iaf de gör vaginalt ultraljud på mitt första besök imorgon så jag får höra hjärtat.
  • Millannn
    saijda skrev 2018-01-09 11:31:43 följande:

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

Ja absolut! Slemhinnorna blir väldigt sköra och så länge det bara är lite och man inte har ont så är det ju ingen fara tror jag vi har inte haft sex på över en vecka pga låg sexlust just nu så kan inte uttala mig om alla får lite ljusrosa flytningar.
  • Louise1994
    Millannn skrev 2018-01-09 10:31:17 följande:

Fler som har mycket flytningar? Som liksom rinner till? Känns väldigt nervöst då man tror hela tiden att det är blod som rinner

Jag, man är lika orolig varje gång man går på toa ????
  • nypan78

Plussade i mellandagarna och bf 1:a september om jag räknat rätt. Väldigt lite symptom men vul på fredag då får vi se. Har 3 barn sedan tidigare, ett tidigt mf (därav oron) och nu kanske ett till trots att ett dåligt Amh värde antydde att jag är för gammal för ett till !?! (Är 39 fyller 40 iår)

• MsM84
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-09 11:35:19 följande:

Vad jag förstår så görs Kub-testet senare ( och rekomenderas till dem som är över 35). Jag vill också göra Kub-test men hoppas iaf de gör vaginalt ultraljud på mitt första besök imorgon så jag får höra hjärtat.

Har du en vanlig tid hos barnmorska på mvc så räkna inte med något ultraljud. Här i Värmland t ex måste msn till sjukhuset med särskilt bokad tid för ultraljud. Säger det för att du inte ska bli besviken.

Hoppar in här med bf 5/9 andra barnet ????
  • saijda
    Millannn skrev 2018-01-09 11:38:46 följande:

Ja absolut! Slemhinnorna blir väldigt sköra och så länge det bara är lite och man inte har ont så är det ju ingen fara tror jag vi har inte haft sex på över en vecka pga låg sexlust just nu så kan inte uttala mig om alla får lite ljusrosa flytningar.

Ah okej som jag misstänkte, men man blir ju orolig :0 Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
Svar på tråden BF September 2018