• Johannus

Farmen 2018

Hej!

Hur många av er ser på Farmen som startade på söndag?

Hoppas det finns andra som tittar och vill vara med och diskutera programmet.

Farmen 2018. Vem vinner?

• Svar på tråden Farmen 2018
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-02-06 22:40:52 följande:
    Jag hade sett att mulle hade åkt ut, vidrigare människa får man leta efter. Jättetråkigt att Gustav åkte ut. Orkar inte se de där missbrukartjatet mer
    Håller med Mulle äe obehaglig
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-02-07 13:47:57 följande:
    Håller verkligen med att det är det uslaste uttag av människor denna gång.
    Om man jämför Torpet där Robin kommit först så har han ensam gjort 100 gånger bättre jobb.

Det verkar som att Tv 4 har plockat ut det mest lataste och okunnigaste gäng som går att ta med.

Jag tycker bättre om att kolla på Torpet då det händer nåt där i alla fall. 

Längtar till i morgon då Torpet kommer igen och jag hoppas att Gustav slår ut Rocco. Att han sen får gräla med Kirisi tror jag blir kul och se,
    Håller med dig som vanligt
  • Deceree1

Men :))

Vi får inte glömma att det blir en bra underhållning:) skulle tro att det är ett knep av TV4 att plocka in just de människorna som de vet att folk kan reta sig på och att många kommer att titta på :) (på eländet)

Men förr va det iaf några som hade lite vett och förnuft, haha, men nu är det ju ingen!!!

Men vi som älskar farmen har ju roligt, inte sant :))))))

• Johannus
    Deceree1 skrev 2018-02-07 15:56:57 följande:
    Men :))
    Vi får inte glömma att det blir en bra underhållning:) skulle tro att det är ett knep av TV4 att plocka in just de människorna som de vet att folk kan reta sig på och att många kommer att titta på :) (på eländet)
    Men förr va det iaf några som hade lite vett och förnuft, haha, men nu är det ju ingen!!!
    Men vi som älskar farmen har ju roligt, inte sant :))))))
    Ja vi har roligt annars skulle vi inte titta på programmet.

Nu ska vi se vem som åker ut och vem som får amulett.

Undrar om det var någon som hann hantera köttet som Stefan och Helena höll på att göra i ordning?

Hoppas J-P åker.
  • Deceree1
    jag är den jag är skrev 2018-02-07 13:13:50 följande:

Du skriver att Mulle känns så "missbrukare och kåkfarare". Och det kan jag hålla med om.

´Men just "missbrukar-delen" gör honom inte till en sämre människa i mina ögon, och det är inget jag retar mig på.

Kanske för att min pappa var missbrukare och jag har en viss insikt i i hur de       (i alla fall många av dem) funkar.

Inte just att han är missbrukare men hela jargongen på honom. Överlägsen och tror att han är nåt. Han kör den där missbrukarstilen och tror han e cool men folk tycker att han är white trasch
  • Deceree1

UNdrar varför inte Kirsti öde att stanna kvar när Gustav sa att han skulle dra. Hon kunde ju ha tagit hans plats helt enkelt. Kommer ni ihåg förra året vid torpet då Stina lämnade sin plats till Linnea som tjöt och skrek tills hon fick som hon ville. Och de va ju tydligen ok då. Vad jag minns iaf. Jag undrar om hon inte tänkte nåt i den stilen, Kirsti för hon tvekade, dröjde sig kvar och såg fundersam ut. Men sen, att hon inte kom sig för. Jag vet inte. Vad vet jag, min gamla farmendiggare?.....:)))

• misil

Tråkigt att Helena förlorade hon och norrmannen hade behövts för att styra upp farmen,norrmannen så att inte allt som byggs på farmen ser ut som att förskolebarn byggt det,tänk koja i skogen,Helena för djurhållningens skull.
    Stefan verkar vara en väldigt dryg och självgod person,en sådan man undviker att ha i sin bekantskapskrets men tyvärr kan träffa på släktmiddagar,förhoppningsvis högst en gång om året.

• Deceree1

Stefan är en av mina elever på gymnasiet. Jag känner honom inte så väl men då, när jag jobbade som skolvärd pratade vi iblan och jag fick intrycket av att det är en snäll och rar kille. Och mogen för sin ålder. Men det är ju ett tag sen.

• Deceree1

Det är ff svårt att sia om vem som vinner tycker jag. Nu kan ju vem som helst vinna. Förr om åren kom gamla farmare dit och kollade var och en av de fyra kvarvarande. Följde dom varsin dag från att kunna mjölka till att kunna hämta vatten med häst och kärra. Som fick visa va dom går för och att som klarar alla uppgifter på gården för att kunna sköta en farm. Idag kan man åka ut för att man inte lyckas få i exakt en liter mjölk i ett kärl. Det känns inte värdigt längre. Seriöst ....

Svar på tråden Farmen 2018