• Anonym (skäms)

    Skäms för mina tankar om sambon

    Behöver lite råd om någon varit i liknande situation

    Det tid slut med mig och mitt ex för ungefär ett-två år sen. Jag tyckte han var så himla snygg: bra kropp, snygg, stilig klädstil, bra hy, blev lätt brun, lång, tjockt hår, stor kuk m.m. De första månaderna vi var tillsammans var han en dröm, men sen hände något. Han blev mer och mer elak och fick mig alltid att känna mig dålig. I slutet av vårt förhållande var han absolut vidrig på insidan och satte aldrig mig i första rummet, men jag var näst intill nedbruten och hjärntvättad och hade på något sätt bestämt mig för att det skulle vara vi resten av livet.

    När det tog slut var jag helt förkrossad. Jag ville dö, kände att jag var värdelös. Jag slutade äta och var helt förstörd i några månader. Sakta men säkert tog jag mig tillbaka, började på en ny utbildning, nådde personliga mål och började faktiskt inse hur han betett sig mot mig: att han var så otroligt elak mot mig, när jag gjorde allt för honom. Jag har insett att jag är värd så mycket bättre och att jag är en grym kvinna som är bra på det mesta, något som jag inte skulle kunnat ge mig beröm för när vi var ihop.

    Nu har jag träffat en ny kille som är helt fantastisk. Han ser mig, är snäll som få, otroligt omtänksam och jag känner att jag litar på honom fullt ut. Jag vet att han aldrig skulle svika mig som exet gjorde. Älskar honom för hans fantastiska personlighet. Därför skäms jag otroligt över de tankar jag har om min nya kille...

    Jag tycker att min nya kille (vi kan kalla honom A) är snygg, men inte alls så snygg som jag tyckte att mitt ex var och jag hatar att jag jämför dem eller ens bryr mig! A har rätt mycket hår på bröst, rygg, rumpa och ben. Detta gör mig väldigt avtänd (speciellt håret på ryggen) och han säger att han ska lasra bort det om typ 5 år när han är klar med studierna... Men det är ju tyvärr där nu, vilket jag ogillar. När han rakar ryggen blir han stickig vilket gör att det är otroligt oskönt att kramas med honom nakna. Vaxa försökte vi, men han vägrar göra det igen.

    Han har rätt osexig kropp enligt mig: smalfet med smala armar och mycket lovehandles. Även massa hår vid svanken... Han har dessutom mycket mindre kuk än mitt ex, och det är klart det spelar lite roll, även fast vi har bättre sex än jag och exet. Men saknar en riktigt bra kuk som fyller upp mig, om ni förstår vad jag menar? Tänker ibland på ett kk jag hade i våras när jag onanerar (inga känslor överhuvud taget mellan oss), för jag saknar så en stor kuk.

    Han har börjat klä sig bättre efter uppmuntringar från mitt håll, men han har fortfarande en bit kvar enligt mig.

    Han börjar dessutom bli rätt tunnhårig samt har lite problem med sin hy i form av lite rodnader.

    Förutom detta har han ingen aning om hur han ska göra karriärsmässigt, vilket gör mig lite stressad då jag har planerat min karriär och satt upp mål. Vill inte vara den som får försörja oss båda för att han inte vet vad han vill riktigt...

    Jämför ni också era pojkvänner med era ex? Kan berätta att jag fullkomligt HATAR att jag ser på de fysiska delarna och jämför med exet, när han är så fin på insidan. Blir arg på mig själv när jag kommer på mig själv att jämföra fysiska attribut med exet. Är jag världens sämsta flickvän? Hur ska jag hantera dessa tankarna? Dessa jämförelser gör jag nästan dagligen. Ibland så kan jag titta på min pojkvän A och tycka han är helt underbar och så mycket finare än exet, och nästa tanke kan bli att jag önskade att han hade exets tjocka hår ex. Varför är jag som jag är? Uppskattar tips och råd.

  • Svar på tråden Skäms för mina tankar om sambon
  • Tavanana
    Anonym (jämför också men inte så) skrev 2018-01-24 15:18:35 följande:

    Jag jämför ibland men då hur mycket bättre min pojkvän är än mitt ex, aldrig tvärt om. Typ hur mycket bättre min pojkvän behandlar mig, hur mycket bättre sex vi har, hur mycket snyggare han är osv. 


    Samma här, nuvarande kommer alltid vinnande. Men ärligt talat, sen jag träffade min nuvarande var det som att trycka "delete" på mitt ex haha. Sen den dagen finns den tidigare knappt längre för mig. :)  Inte fantiserat om ens för en sekund.
  • KimLinnefeldt

    Det händer att jag drömmer på natten att jag har sex med mitt ex. Vi skiljde oss för 20 år sen! Jag längtar absolut inte efter henne. Sexet är sååå mycket bättre nu, och relationen över huvud taget. Men allt som hänt en sitter väl kvar där i ens undermedvetna, antar jag.

  • Anonym (Jolle)

    Givetvis är utseende viktigt.

    Men jag tycker du ska försöka att se honom för det du tycker om. Försök inte ändra på honom för mycket det kommer bara förstöra för er. Han har klarat sig hela livet utan dig han behöver nog inte karriärsråd eller liknande heller. Stöttning så klart men inte en ångest fylld kvinna som oroar sig över hans framtid. Chilla ner kring hur han är, fokusera på hans bra sidor och känn lyckan över att du hittat någon med dessa egenskaper. 

    Allt det här med att förändra honom gör det med positiv förstärkning aldrig negativ. Säg inte att han har tradiga kläder eller liknande, eller gör det till en stor grej med håret. Du får helt enkelt gilla läget. Köp nya kläder du tycker om och säg sedan gud vad du passar bra i detta eller vad snygg du är i detta osv. 

    När ni har varit tillsammans ett tag kan du ju börja försiktigt pusha för att använda sexleksaker. Börja litet och enkelt. En vibrator, handkolvar eller nåt annat som du tror ni båda kan gilla. Gillar du och han analt? Att få i båda hålen kan ju vara riktigt skönt. Gå vidare till en liten buttplugg han kan använda på dig samtidigt som ni knullar. Alltså vänj han försiktigt vid att använda sex leksaker, så han ser din njutning med dem och känner sig bra. Förstärk positivt, gud va skönt när du gör så osv. Uppgradera till större saker efter det och säg i stil med att du är så grym på att använda händerna med pluggen kan inte du prova någon gång ta mig med en riktigt stor dildo. Förringa aldrig hans behov av att själv knulla dig med sin kuk dock det tror jag är viktigt. Det ska länge vara erat standard sex till den dag han själv säger han hellre vill se något stor i dig. Tills dess om ni ens kommer så långt så får du ha det som en sido aktivitet ni gör ibland om inte han blir helt såld såklart. Vill du ljuga här för att göra det lättare kan ju det vara ok. Att du aldrig haft en stor kille, att du gärna vill uppleva en riktigt stor kuk, fast du vill uppleva det med honom, med detta får du ju ta efter att du mjukat upp med andra sexleksaker först. Köp sen en stor dildo i hög kvalité, visst det är inte samma sak som en riktig kuk men det kanske kan ta udden av begäret till den grad att du ändå kan känna dig nöjd med vad du har. Funkar inte detta så får du leva med att fantisera om stora saker ibland och se lyckan i vad du har.

    På sikt om ni har starkt förtroende för varandra kanske ni kan swinga med andra också och du kan få stort på det sättet. Men små steg alltså och förstärk positivt så din man har super bra självförtroende och litar på dig till 1000%, då har du störst chans att lyckas. 

  • AndreaBD

    Jo, jag förstår ju att man kan tänka så. Jag kan också tycka att min nuvarande partner inte alls är lika attraktiv som tidigare. Men jag sörjer inte det gamla som du verkar göra. Kanske är du yngre än jag, kanske är det det.  Som sagt, såna tankar kan dyka upp, men de plågar aldrig mig, jag tänker direkt att jag har det så mycket bättre med min nuvarande partner.

    Hår på ryggen får dem flesta män så småningom. Istället för att försöka ta bort, hitta fördelar med såna saker, eller ignorera dem och koncentrera dig istället på dem delarna som du ändå kan tycka är relativt attraktiva. Jag gör så ibland att jag inte tittar så direkt om jag förväntar mig att se dem mindre attraktiva sidor. Man måste ju inte titta så noga om man vet att ens partner just i den situationen inte brukar se så bra ut.

  • Anonym (Hallå)
    Tavanana skrev 2018-01-24 16:43:51 följande:

    Samma här, nuvarande kommer alltid vinnande. Men ärligt talat, sen jag träffade min nuvarande var det som att trycka "delete" på mitt ex haha. Sen den dagen finns den tidigare knappt längre för mig. :)  Inte fantiserat om ens för en sekund.


    Men nu handlar det ju inte om dig...!
  • Qaslaaa

    Låter som dålig självkänsla, ytlig och omogen. Spontant låter det som att du fortfarande kämpar med dig själv mer än att det är något egentligt fel på din nuvarande.

  • Anonym (Lite salt)

    Men herregud, är du ens kär i killen? Du sitter och betygsätter hans olika kvaliteter som om det var en häst du talade om. 

    Jag älskar min pojkväns kropp för att det är HANS och jag älskar honom. Om han objektivt är snygg är ointressant, han är vacker för mig för att han är just han. 

    Gör slut, och rusa inte in i nästa förhållande bara för att du inte vill vara singel, utan vänta tills du hittar någon som du verkligen har känslor för. 

  • Notetur Nomen

    Han har fem år kvar på sin utbildning och du är stressad över att han inte vet vad han ska jobba? Och bara för att han inte har spikraka karriärsplaner betyder det ju knappast att han inte kommer skaffa jobb alls och låta dig försörja honom. Det låter som att du letar problem ärligt talat.

  • Anonym (nja)

    Nä du gör inget fel. Du är bara en människa som har träffat en karl som du inte attraheras av. Är man kär på riktigt så bortser man från sådana saker och ser människan! Det här vet du säkert om redan!

    Jag tror att om du redan nu börjar att irritera dig på sådana saker så kommer det bara att bli värre med tiden. Låt vara att han är fin på insidan, men det är det många som är!

    Sen det här med kukstorleken? Hur viktig är den för dig? Du säger ju att du har bättre sex med den nya killen? Känns som att det är ett "fel" som du själv lägger på för att du vet att du aldrig kommer att bli kär!

    Hur stor "liten" är den då egentligen? Kan han genomföra ett riktigt samlag?

  • MR Human
    Anonym (skäms) skrev 2018-01-24 14:55:05 följande:

    Behöver lite råd om någon varit i liknande situation

    Jag tycker att min nya kille (vi kan kalla honom A) är snygg, men inte alls så snygg som jag tyckte att mitt ex var
    A har rätt mycket hår på bröst, rygg, rumpa och ben. Detta gör mig väldigt avtänd (speciellt håret på ryggen)
    det är otroligt oskönt att kramas med honom nakna.

    Han har rätt osexig kropp enligt mig:
    smalfet med smala armar och mycket lovehandles
    . Även massa hår vid svanken...
    Han har dessutom mycket mindre kuk än mitt ex, och det är klart det spelar lite roll,
    saknar en riktigt bra kuk som fyller upp mig,
    Tänker ibland på ett kk jag hade i våras när jag onanerar
    jag saknar så en stor kuk.

    Han börjar dessutom bli rätt tunnhårig
    problem med sin hy i form av lite rodnader.
    Förutom detta har han ingen aning om hur han ska göra karriärsmässigt,
     jag önskade att han hade exets tjocka hår


    Herre Jösses!  Hur har man mage att fråga om råd när man har sådana tankar om den människa man är tillsammans med? Varför är du tillsammans med någon som du uppenbarligen äcklas av?

    tänk om nån skulle skriva samma sak om dig?

    Jag tycker hon är snygg men inte alls lika snygg som exet!
    Hon har rätt tjock rumpa och stora lår, dessutom en antydan till celluliter!
    Hon har en rätt osexig kropp och brösten har väldigt stora tydliga vårtgårdar!
    Det syns att hon har anlag för att bli fet!
    Mitt ex hade mycket sexigare kropp och hennes fitta var mycket skönare och tightare och luktade fräscht!
    Jag saknar så en fitta som luktar gott och som dessutom är trång! (om ni förstår vad jag menar).
    Hon har dessutom rätt risigt livlöst hår så hon brukar mest sätta upp det i en hästsvans. Det är en bra bit kvar till det hårsvall exet hade!


  • Danniboy
    Qaslaaa skrev 2018-01-24 20:23:03 följande:

    Låter som dålig självkänsla, ytlig och omogen. Spontant låter det som att du fortfarande kämpar med dig själv mer än att det är något egentligt fel på din nuvarande.


    Anonym (Lite salt) skrev 2018-01-24 20:31:59 följande:

    Men herregud, är du ens kär i killen? Du sitter och betygsätter hans olika kvaliteter som om det var en häst du talade om. 

    Jag älskar min pojkväns kropp för att det är HANS och jag älskar honom. Om han objektivt är snygg är ointressant, han är vacker för mig för att han är just han. 

    Gör slut, och rusa inte in i nästa förhållande bara för att du inte vill vara singel, utan vänta tills du hittar någon som du verkligen har känslor för. 


    MR Human skrev 2018-01-25 13:42:56 följande:
    Herre Jösses!  Hur har man mage att fråga om råd när man har sådana tankar om den människa man är tillsammans med? Varför är du tillsammans med någon som du uppenbarligen äcklas av?

    tänk om nån skulle skriva samma sak om dig?

    Jag tycker hon är snygg men inte alls lika snygg som exet!
    Hon har rätt tjock rumpa och stora lår, dessutom en antydan till celluliter!
    Hon har en rätt osexig kropp och brösten har väldigt stora tydliga vårtgårdar!
    Det syns att hon har anlag för att bli fet!
    Mitt ex hade mycket sexigare kropp och hennes fitta var mycket skönare och tightare och luktade fräscht!
    Jag saknar så en fitta som luktar gott och som dessutom är trång! (om ni förstår vad jag menar).
    Hon har dessutom rätt risigt livlöst hår så hon brukar mest sätta upp det i en hästsvans. Det är en bra bit kvar till det hårsvall exet hade!
    BOOM!


Svar på tråden Skäms för mina tankar om sambon