• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • LilacAm

Hoppar in här :) Fick MF i januari i år. I går på alla hjärtans dag 36 dagar efter MF tog jag ett CB digital med resultatet Gravid 2-3 veckor !Skrattande

Enligt app borde BF vara runt 16:e oktober :) 

• Den som väntar

Försiktigt vågar jag mig in i denna grupp nu. Vill så klart gratulera  till alla plus och beklaga till er som fått MF. Ge inte upp! Jag är själv 40 år och gravid med första barnet. Har haft 2 MF under 2017 så fortfarande livrädd för ytterligare ett MF denna gång.  Var på MamaMia i Sthlm i förrgår och allt såg bra ut då och jag såg hjärtat picka på skärmen, är idag 6+6. Varje dag som går hoppas jag lite mer att det nu faktiskt är min tur att få vara gravid och att få bli mamma. Vägen hit har varit långt ifrån spikrak.  Men det är några långa veckor kvar innan den första trimestern är slut?

Jag mår dock toppen och har nästan inga känningar, det drar lite nere i magen då och då men annars nästan inget. Det är inspirerande att läsa om era historier och jag håller alla tummar det bara går för många födslar i oktober! Kram på er grymma tjejer!

• Vegas
    Lottch3n skrev 2018-02-15 07:11:11 följande:

Tack och grattis till dig också! :) Vad kul att vi har bf så nära varandra! :D

Är det andra barnet för dig också? :)

Ja det blir vårt andra barn. Så himla spännande! Det kommer att bli 2 år och 4 månader mellan dom:) hur blir det för er?
  • Vegas
    sofiaaa91 skrev 2018-02-15 07:46:37 följande:

Tack. Molvärk, trött, illamående, spända och tunga bröst och väldigt svullen mage typ Sj då?

Jag har lite ömma bröstvårtor, trött och lätt illamående. Ibland "drar det" i magen.
  • SofiaEmilia

Hallå! Pga utebliven mens tog jag ett gravtest igår. Visade sig att jag är i vecka 5! Det Kan man kalla överraskning på alla hjärtans dag ;)

kan nån hjälpa mig med bf? Jag vill få det till november men min kompis påstår att det blir oktober?

• Vegas
    SofiaEmilia skrev 2018-02-15 10:22:20 följande:

Hallå! Pga utebliven mens tog jag ett gravtest igår. Visade sig att jag är i vecka 5! Det Kan man kalla överraskning på alla hjärtans dag ;)

kan nån hjälpa mig med bf? Jag vill få det till november men min kompis påstår att det blir oktober?

Den här hemsidan är bra när man vill räkna ut ungefärligt BF :)

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum
  • Lottch3n
    Vegas skrev 2018-02-15 10:00:28 följande:

Ja det blir vårt andra barn. Så himla spännande! Det kommer att bli 2 år och 4 månader mellan dom:) hur blir det för er?

Men åh!!! :D Här blir det 2 år och 3 månader emellan! :)

Har så svårt att ta in detta.

Vill bara spola fram tiden till vecka 12..
  • pyret18

Hej på er,
    Jag fick mitt livs första + i lördags den 10de Feb efter att ha varit utan preventivmedel sedan Aug-17. Vi har tänkt 'blir det så blir det' och även om jag haft lite koll på ägglossning så kom plusset lite som en chock. Jag har aldrig tagit för givet att jag kan bli gravid (är 30år) och har sedan en operation av cysta endast en äggstock och äggledare kvar vilket jag har förutsatt skulle göra det lite besvärligare. 

Men nu står vi här, två solklara test senare med ett lite pyre i magen i vecka 6 (5+5). Jag vet inte om jag har så mkt till symptom egentligen men är kissnödig hela tiden och har haft/har oerhört ömma bröst men inget illamående. Vi har bokat inskrivningsmöte hos MVC den 5 mars och tills dess försöker vi väl vänja oss vid tanken och inte oroa sig allt för mycket. 

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik? Jag känner mig ganska övertygad om att jag vill göra ett KUB-test men har egentligen ganska dålig koll.

• ElinC

Hejsan, pulsade förra tisdagen +3 enligt clearblue, beräknat BF 4:e oktober. Har 2 barn sedan innan, är gärna med i en hemlig Facebook grupp .... vem mejlar jag?

Svar på tråden BF oktober 2018