• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • lica
    Irizar skrev 2018-02-13 13:12:05 följande:
    Åh jag har också endo!! grattis till plusset!! så härligt att du slapp vänta jätte länge på det. Jag har ordentliga känningar denna gången så jag hoppas på att det är något på G! Ja blödningar vid graviditet kan man ju bli mörkrädd för om man googlar. x
    Tackar! Hoppas det tar sig för dig också! :) 
    Det är väldigt förvirrande för jag har värk och lite blödningar - men jag vet inte om värken beror på graviditet eller om det kan vara endon eller om det är missfall på g. Och eftersom det är första gången jag är gravid så vet inte jag hur endon kommer att reagera!?
  • lica
    turkos82 skrev 2018-02-13 16:45:46 följande:
    4 & 5: Gasig och trög mage, nu i vecka 6 har även illamåendet börjat komma smygande då och då :) och har fruktansvärt känsliga bröstvårtor, kunde inte ha duschstrålen på igår för det gjorde så ont Skrikandes är även kissnödig oftare och betydligt tröttare och mer andfådd. Får även molvärk emellanåt, men inte så ofta som i v. 4 & 5.
    jag är typ i v 5 och mina bröstvårtor going nuts också!  är jättekänsliga och är väldigt öm i brösten morgon och kväll.
  • lica
    Trolletsunge skrev 2018-02-13 14:14:00 följande:

Hej! Jag vill gärna också vara med i fb-gruppen :)

Är i v.5 (4+4) Tänkte också höra om någon har bra rekommendationer på mvc i Sthlm? Vill ha en mottagning som även gör ultraljud samt nipt.

Jag undrar också det :) Bor med i Stockholm men har inte kontaktat någon MVC än. Någon med erfarenhet - går man på samma MVC hela graviditeten eller kan man byta? Hade vart skönt att hitta en bra nära jobbet, men sedan i slutet av graviditeten är det kanske smidigt att ha en hemmavid :)
  • lica
    minipeach86 skrev 2018-02-13 14:16:12 följande:
    Jag känner samma sak och vill gärna hänga här och hoppas vi blir ett gäng som stannar kvar =) Kanske redo för FB-gruppen efter v12 om man klarar sig dit vilket man får hoppas <3 Spännande tider nu! 
    Vilken vecka är du i?
    Jag tänkte också hänga kvar här :D
  • Trolletsunge
    familjenl skrev 2018-02-13 16:13:43 följande:

Härligt! Precis så tänker jag med, runt vecka 12 kan man gå med i en facebook-grupp, :) 

Jag är i vecka 5, (4+6) så går in i vecka 6 imorn. Tredje barnet. :) Själv då?

Jag hakar gärna på er och stannar här tills v.12 :)

Jag är också i v. 5 (4+4)
  • Trolletsunge
    sannnnajj skrev 2018-02-13 14:44:35 följande:

Är det vanligt att man känner molande värk/ mensvärk v.5 plussade i fredags så väldigt nervös!

Jag har också mycket ?mensvärk? och är i v.5. Vad jag hört från vänner är det väldigt vanligt :)
  • Lillemumin

Fick positivt grav.test i söndags på bim+6.. beräknad till 14/10!

Bor utanför Lund i Skåne

Vill gärna bli inbjuden i hemliga Facebookgruppen

• minipeach86
    familjenl skrev 2018-02-13 16:13:43 följande:
    Härligt! Precis så tänker jag med, runt vecka 12 kan man gå med i en facebook-grupp, :) 

Jag är i vecka 5, (4+6) så går in i vecka 6 imorn. Tredje barnet. :) Själv då?
    Då ligger vi exakt lika, jag är också 4+6 idag! Sååå spännande detta! Första barnet för mig. Allt är så nytt och overkligt =)
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol
  • minipeach86
    Elas87 skrev 2018-02-13 18:11:37 följande:
    Gruppen syns inte alls på facebook, den är inte ens sökbar. Man kommer endast åt den via mejlet man får när man vill bli medlem :)
    Det finns ju en grupp som är synlig/sökbar på Facebook som heter "BF oktober 2018" där man kan se alla medlemmar men inga inlägg om man inte är med.. men det kanske finns flera? =)
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol
  • Tiiffany

Hej!

Hoppar gärna in här. Plussade i fredags på BIM-4 och är idag i V5 (4+1). Detta blir andra barnet (:

Svar på tråden BF oktober 2018