BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Beklagar dina MF, mitt 2017 var också tråkigt :(
Nu kör vi på bebisar i oktober i år!
Plussade igår. v. 5 (4+3) idag fick missfall i oktober förra året i v. 9+6. Är jätte rädd det ska hända igen, kan man få tidigt vul först för att se att det inte är utomkveds och sen i typ vecka 12 -13 för att se att allt är som de ska om man tar sig så långt? För att lugna? Eller måste man betala privat?
Beklagar din sorg också!
Vi ska definitivt ha bebis i oktober! :D
Hej, hoppas att det är ok att jag också hoppar in här! Jag och min man väntar nu vårt första barn, vi plussade på alla hjärtans dag (BIM-2). Bästa presenten vi någonsin gett och fått av varandra! ;) Eftersom vi tidigare använt oss av NC som preventivmedel och nu som stöd inför graviditet, så ser vi att beräknad födsel är 29 oktober och att vi idag är i vecka 4 (3+6). Vi har undrat lite över när man ska/kan kontakta mvc, och vi kom idag överens om att vi nog ringer på måndag och bokar tid för det där första samtalet kring hälsa som man kan få. Jag är superorolig över att göra något som skadar, idag tex under min träning tog jag inte ens i med halva min kraft i rädsla att ?tappa? graviditeten. Jag hoppas att ett samtal med en barnmorska kan ge mig riktlinjer till vad som jag kan och inte kan göra framöver och släppa oron :) jag har ångestproblematik i bagaget, så jag vet att jag lätt kan ha överdriven oro och kan behöva lite stöd i att veta när det är överdrivet eller befogat... vad är era tankar kring träning så här tidigt i en graviditet? Påverkar det ens graviditeten? :)
Har äntligen lyckats bli gravid, efter tre års försök, ett halvår med IVF. Plussade i måndags, på BIM, men har fortfarande svårt att ta in detta! :)
Har tid för UL 8/3, då är jag i v 8 (7+3).
Om jag räknat rätt, och allt går vägen, så kommer vårt mirakel i slutet av oktober! :)
Plussade i söndags med bekräftande blodprov i torsdag! Enligt sista mensdag är jag beräknad till 21 oktober. Fyller 35 den 20 oktober. Hade ett utomkvedshavandeskap sommaren 2017 som var tvungen av avslutas med cellgifter så livet var ganska så sorgligt förra året. Lever i en regnbågsfamilj där min man är transexuell så vi har gjort inseminering med donerad sperma. Bosatt i Kanada. Vårt första barn! Håller alla tummarna för att liten böna ska växa rätt och starkt! Är gärna med i Facebook gruppen! Grattis till allla plus!
Hoppar också här! BF 17 oktober :) Vill gärna vara med i facebook-gruppen :*
Är också i 3+6 men 28 oktober får jag
Träning? Vad tränar du? Jag har mest hört att man kan fortsätta som vanligt (folk som är tyngdlyftare har också fortsatt), men att man ska undvika vissa saker som tex höga hopp.
Tror du kan vara helt lugn!
I min första och lyckade graviditet fortsatte jag att träna som vanligt till femte månaden, men några undantag.
Det är bra att vara i god form!
hej! hur har det gått för dig i helgen? något än?
Jag testa -, men ingen mens än och jag väldiga symptom. hoppas bara inte att det är kroppen som luras! ;D
Hej!
Enligt NC är jag nu i vecka 5. Är så sjukt nervös. Jag kan inte tänka på något annat. Jag har aldrig varit gravid tidigare.
På måndag har jag tid för konisering (tror jag det kallas). De ska ta bort en bit av livmodertappen då jag har cellförändringar. Är det någon annan som gjort detta under en graviditet? Vad jag förstått kommer jag blöda länge efter detta och det känns så otroligt jobbigt eftersom jag kommer vara/redan är så otroligt rädd för MF.
Inte nog med detta, när jag gjorde cellprovet sa hon att jag hade en ?hjärtformad? livmoder. Vad innebär detta?
Tack på förhand.