• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • lica

Precis haft en kraftigare blödning med färskt blod + värk. :(

Ni som haft missfall - vad för symtom har ni haft? & när slutade era gravtest att visa positivt?

• aegd

Hej!

Jag plussade 13/2, trodde verkligen inte att det var sant vi har försökt sen maj 2015 utan resultat. Började fertilitetsutredning i höstas som visade att mannen hade mindre spermier än normalt.

Förstår verkligen inte hur detta gått till, spenderade nyår i influensa, därefter hamnade psyket på botten, sista mensen 12-14/1 och hade ett samlag under hela januari, den 22. Den 23 blev jag sjukskriven pga mitt psykiska mående och började äta sertralin under 6dagar, tills jag insåg att jag gått upp 2kg på 6dagar(är redan överviktig och var tvungen att tappa 18kg för att få fortsätta utredningen och kunna få hjälp med ivf). Fick då börja med bupropion istället, och mådde så konstigt att jag inte kände igen mig. Så den 13/2 var jag på cd 32, har haft enstaka cykler på 31, hittade ettt utgånget gravidkollentest och tänkte jag tar det för att få bekräftat att mensen snart kommer, men såg ett litet streck. Hittade ett icke utgånget test som visade två klara streck. Trodde ändå inte på det och fick rulla tummarna i 3h tills apoteket öppnade och jag kunde köpa ett digitalt, 2-3v.

Skickade ett sms till mannen om att vi fått en inneboende, han fattade inget först men sen fick han bilden. Var till vc igår och fick så klart sluta med i stort sett alla mediciner. Undrar hur detta kommer gå, jag vågar inte tro att det är sant ännu, vet inte hur jag kommer att må utan mediciner, vet inte om medicinerna hunnit göra någon skada.

Jag är alltså i v5 (4+6, bf 16/10 vilket är min födelsedag), detta är min andra graviditet(abort 2007 i v9), vet inte vilka symptom som beror på mediciner och graviditet men hittills har jag haft molvärk, ömma bröst(framförallt bröstvårtor), konstant kissnödig, rosa blödning efter orgasm/sex, kass i magen med mkt gas.

Går gärna med i fbgruppen också=)

• Anonym (Json)
    SofiaEmilia skrev 2018-02-15 11:34:56 följande:
    Tack så mycket :D

Hej,

jag testade den länken men det stämde inte alls. Jag rekommenderar 1177:s uträkning istället, den kan man lita på :) Den finns under graviditetskalender på deras hemsida. Sök på gravid och klicka dig framåt.

Du kan även ladda ner en gravidapp så kan du räkna ut hur långt gången du är.

• saijda
    lica skrev 2018-02-15 12:12:29 följande:

Precis haft en kraftigare blödning med färskt blod + värk. :(

Ni som haft missfall - vad för symtom har ni haft? & när slutade era gravtest att visa positivt?

Jag hade ont i magen och blödningar. Sedan avtog också mina graviditetssymtom. Testade negativt en vecka senare (gjorde det hos gyn när jag ändå skulle höra vul pga cysta).
  • Mialutta
    ElinC skrev 2018-02-15 12:12:24 följande:

Hejsan, pulsade förra tisdagen +3 enligt clearblue, beräknat BF 4:e oktober. Har 2 barn sedan innan, är gärna med i en hemlig Facebook grupp .... vem mejlar jag?

Skriv ett meddelande till mig med din Mailadress som är kopplad till FB så bjuder jag in dig. Därefter får du ett Mail om att du är inbjuden men måste bekräfta det för att vara med i gruppen:))
  • Femblirsex14
    SofiaEmilia skrev 2018-02-15 10:22:20 följande:

Hallå! Pga utebliven mens tog jag ett gravtest igår. Visade sig att jag är i vecka 5! Det Kan man kalla överraskning på alla hjärtans dag ;)

kan nån hjälpa mig med bf? Jag vill få det till november men min kompis påstår att det blir oktober?

Grattis! Borde bli oktober. Jag hade bim i tisdags och har då beräknat datum den 23/10. Om det går vägen denna gång ????
  • Vegas
    Lottch3n skrev 2018-02-15 10:37:27 följande:

Men åh!!! :D Här blir det 2 år och 3 månader emellan! :)

Har så svårt att ta in detta.

Vill bara spola fram tiden till vecka 12..

Men gud vad roligt! Haha! :D att det blir nästan exakt lika för oss. Jag önskar också att veckorna går snabbt men den här veckan har gått skit långsamt?

Jag försöker tänka att man inte kan vara lycklig i onödan om det inte går bra. :/ peppar peppar ta i trä
  • paam
    pyret18 skrev 2018-02-15 10:42:16 följande:

Hej på er,

Jag fick mitt livs första + i lördags den 10de Feb efter att ha varit utan preventivmedel sedan Aug-17. Vi har tänkt 'blir det så blir det' och även om jag haft lite koll på ägglossning så kom plusset lite som en chock. Jag har aldrig tagit för givet att jag kan bli gravid (är 30år) och har sedan en operation av cysta endast en äggstock och äggledare kvar vilket jag har förutsatt skulle göra det lite besvärligare. 

Men nu står vi här, två solklara test senare med ett lite pyre i magen i vecka 6 (5+5). Jag vet inte om jag har så mkt till symptom egentligen men är kissnödig hela tiden och har haft/har oerhört ömma bröst men inget illamående. Vi har bokat inskrivningsmöte hos MVC den 5 mars och tills dess försöker vi väl vänja oss vid tanken och inte oroa sig allt för mycket. 

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik? Jag känner mig ganska övertygad om att jag vill göra ett KUB-test men har egentligen ganska dålig koll.

Vi ska göra KUB-test. Mest för att vi inte vill vänta med UL till v17-20, är alldeles för långt tid tills dess haha ????

Samtidigt har vi visserligen diskuterat hur vi gör OM det skulle påvisa någon avvikelse på bebis & hur stor sannolikheten för downs är (det är det KUB går ut på, är det stor sannolikhet bör man göra fostervattenprov för att veta säkert). Så allt är diskuterat & klart här hemma, självklart hoppas vi att bebis är frisk & är mest nyfikna på att få se h*n :)
  • HäxanSurtant

Hej på er, jag hoppar in här!
    Jag hade BIM i tisdags och testade mig idag och plussade! SÅ otroligt glad!

BF 23/10, samma som femblirsex14

• Maalon

Hej på er :)

Fick plus på stickan ikväll, på bim-4, precis som när jag väntade sonen. Vågar inte säga helt när bf blir, men utifrån senaste mensen så räknar appen ut det till 19 oktober. Det blir vårt andra barn, blir lite över 2½ år mellan barnen :)

Svar på tråden BF oktober 2018