• Anonym (Nimze)

Hatar autism

Hatar verkligen att ha autism. Vill ju fan vara normal och inte helt jävla störd och onormal. Vet inte hur jag ska orka gå omkring hela livet och veta att det är fel på mig. Ibland vill jag bara fkn dö!!! Hur ska jag göra för att orka leva?

• Svar på tråden Hatar autism
  • Anonym (Du är unik)

Det är inte fel på dig. Du är bara en unik individ som alla andra.

• Anonym (Nimze)
    Anonym (Du är unik) skrev 2018-02-03 18:45:03 följande:

Det är inte fel på dig. Du är bara en unik individ som alla andra.

Att ha ett handikapp är inte samma sak som att vara "unik som alla andra"
  • Höstfågel

Det är INGENTING du kan göra åt saken, eller hur?
    För en stund funkar det ju att använda sig av inlärt beteende när du behöver mingla, men det blir ju jobbigt i skallen.

Själva essensen i min meningslösa post är;

När det inte går att göra något åt saken är det ju fullkomligt idiotiskt att bekymra sig.

• Anonym (Nimze)
    Höstfågel skrev 2018-02-03 20:33:03 följande:

Det är INGENTING du kan göra åt saken, eller hur?
    För en stund funkar det ju att använda sig av inlärt beteende när du behöver mingla, men det blir ju jobbigt i skallen.

Själva essensen i min meningslösa post är;

När det inte går att göra något åt saken är det ju fullkomligt idiotiskt att bekymra sig.

Sant visserligen^^men att inte bekymra sig är ju lättare sagt än gjort. Speciellt om man har lätt för att fastna i beteenden som är svåra att bryta (som jag). När jag tänker på nåt jobbar min hjärna jättemycket med det och jag har jättesvårt att sluta tänka på saker. :(
  • Anonym (Alla)
    Anonym (Nimze) skrev 2018-02-03 18:46:51 följande:

Fast samtidigt är man unik. Nästan alla har någon form av handikappad med något som man inte kan göra eller förstå. Du är svag på en eller flera punkter men är sedan stark i en eller flera andra delar. Detta gör varje människa unik.
  • Anonym (Nimze)
    Anonym (Alla) skrev 2018-02-03 20:47:40 följande:
    Fast samtidigt är man unik. Nästan alla har någon form av handikappad med något som man inte kan göra eller förstå. Du är svag på en eller flera punkter men är sedan stark i en eller flera andra delar. Detta gör varje människa unik.
    Alla är inte handikappade och har fel på sig. Visst alla är unika och olika men det är inte samma sak.
  • Anonym (..,)
    Anonym (Nimze) skrev 2018-02-03 18:46:51 följande:

Det är inget handikapp. Det är en funktionsnedsättning.

Förstår dock hur du känner med tanka på samhällets syn på det. Inte minst alla männikors inlägg här inne. Det är dock människor som tycker alla ska vara lika som det är något fel på.
  • Qaswed

Problematik här inom autismspektrat, adhd o mycket OCD innan. Återkommande depressioner och varit utbränd. Så jag fattar. Tycker inte heller det är så kul. Men det tog tills jag hade egna barn med svårigheter innan jag fick reda på vad som var "fel" och varför vanliga saker ibland var så oöverstigliga. Nu är jag snällare mot mig själv och ser till att bromsa i tid. Övar på att säga nej och känna efter hur mycket jag orkar.

Kan säga att det finns rätt många jobb där förmågan att gå all in är en stor fördel. Andra är ju som de är. Inte mycket att göra åt det.

• Anonym (Nimze)
    Anonym (..,) skrev 2018-02-03 20:56:09 följande:
    Det är inget handikapp. Det är en funktionsnedsättning.
    Sak samma. Låter lika vidrigt det. Man fungerar sämre än normalt.
    Anonym (..,) skrev 2018-02-03 20:56:09 följande:
    Det är dock människor som tycker alla ska vara lika som det är något fel på.
    Det är inget "fel" på dem, de kan likagärna vara normala människor. 
  • Anonym (Nimze)
    Qaswed skrev 2018-02-03 21:01:47 följande:

Problematik här inom autismspektrat, adhd o mycket OCD innan. Återkommande depressioner och varit utbränd. Så jag fattar. Tycker inte heller det är så kul. Men det tog tills jag hade egna barn med svårigheter innan jag fick reda på vad som var "fel" och varför vanliga saker ibland var så oöverstigliga. Nu är jag snällare mot mig själv och ser till att bromsa i tid. Övar på att säga nej och känna efter hur mycket jag orkar.

Kan säga att det finns rätt många jobb där förmågan att gå all in är en stor fördel. Andra är ju som de är. Inte mycket att göra åt det.

Liknande svårigheter sam jag har låter det där lite som. Verkar ju skönt i alla fall om du mår bättre nu.  :)
Svar på tråden Hatar autism