• Anonym (Nimze)

Hatar autism

Hatar verkligen att ha autism. Vill ju fan vara normal och inte helt jävla störd och onormal. Vet inte hur jag ska orka gå omkring hela livet och veta att det är fel på mig. Ibland vill jag bara fkn dö!!! Hur ska jag göra för att orka leva?

• Svar på tråden Hatar autism
  • Anonym (Nimze)

Vill ärligt talat bara dö känns det som. Alltså kolla bara den där äckliga tråden som dykit upp. Vill fan inte ha en autistisk diagnos à la aspergers, som folk tror att man är känslokall och empatilös, en potentiell brottsling osv. Orkar snart inte mer. Är så ledsen och förtvivlad att jag skakar.

• Anonym (Nimze)

Vad ska man göra om man är jätteledsen och vill dö? Snälla hjälp mig

• Regndamen
    Anonym (Nimze) skrev 2018-02-05 13:23:22 följande:

Du ringer psykiatriska akutmottnagnen nu.
  • Anonym (Nimze)
    Regndamen skrev 2018-02-05 14:47:04 följande:
    Du ringer psykiatriska akutmottnagnen nu.
    Bara ringa nånstans sådär fungerar inte för mig.
  • Anonym (Nimze)

Min andra tråd blev visst borttagen. Så jag frågar här istället: Vet någon om det finns nånstans man kan vända sig om man mår dåligt och typ skriva med någon istället för att prata?

• Anonym (J)
    Anonym (Nimze) skrev 2018-02-05 13:23:22 följande:

Du ska tänka på hur mycket mothugg personen får som har startat den andra tråden. Låt inte ett pucko sänka dig! Vi är många, väldigt många, som vet att hen bara pratar goja.
  • Regndamen
    Anonym (J) skrev 2018-02-05 14:52:22 följande:

Du ska tänka på hur mycket mothugg personen får som har startat den andra tråden. Låt inte ett pucko sänka dig! Vi är många, väldigt många, som vet att hen bara pratar goja.

Vilket andra tråd?
  • Anonym (Nimze)
    Anonym (J) skrev 2018-02-05 14:52:22 följande:

Ja och hur mycket mothugg har inte jag (Nimzay) fått i den tråden då kanske? En person verkade ju nästan tycka att det snarare var jag som var felet
  • Anonym (Nimze)
    Regndamen skrev 2018-02-05 14:55:38 följande:
    Vilket andra tråd?
    Den om en bror som har Aspergers syndrom
  • AndreaBD

Bry dig inte om den där tråden! Jag vet det är lättare sagt än gjort. Du är säkert en trevlig människa och du är lika mycket värd som andra. Har du träffat andra människor med samma/liknande problematik? Det kan vara hjälpsam. Och det kan få dig att komma ut ur det här negativa om du antigen kollar om det finns någon grupp i din närhet. Eller en mailing-lista? Det fanns det förut. 

Tyvärr vet jag inte heller om det finns någon möjlighet att skriva/chatta med någon istället för att ringa. 

Svar på tråden Hatar autism