• Anonym (Undrar)

Är präster någonsin otrogna?

I förhållande, förlovade, gifta... är dem någonsin otrogna? Någon med erfarenhet eller någon som är prälle som kan dela med sig?

• Svar på tråden Är präster någonsin otrogna?
  • Anonym (Padre)
    Anonym (Boost) skrev 2018-02-13 06:40:48 följande:

Med ditt resonemang om godhet så kan man ju också se det som att det inte går att vara ond och samtidigt förneka gud. (Gud är grunden för allt)

Budet om att inte döda är ju bra. Budet att stena sina olydiga barn vid stadens port har jag aldrig tyckt lika mycket om. Tänkte gud fel där?

Det ena är ett av de 10 budorden som anses utgöra grunden för kristendomen.

Det andra är en ganska avlägsen skrivning i GT.
  • Anonym (Boost)
    Anonym (Padre) skrev 2018-02-13 09:21:44 följande:

Det ena är ett av de 10 budorden som anses utgöra grunden för kristendomen.

Det andra är en ganska avlägsen skrivning i GT.

Det spelar ingen roll, båda kommer från gud eller hur. Tycker du att gud tänkte rätt där? Det är en ja eller nej-fråga.

Tycker du att finns några omständigheter under vilka det är rätt att stena en människa till döds? Det är också en ja eller nej-fråga.
  • lövet2

Självklart finns det otrogna präster! Däremot tror jag de är färre än när det gäller vanliga medel-Svenssons. De flesta präster försöker och vill leva "rätt", vilket inte de flesta andra gör. Präster har också ögonen på sig mer och ett socialt tryck som vi andra inte har på samma sätt.

• Anonym (Padre)
    Anonym (Boost) skrev 2018-02-13 10:02:38 följande:

Det spelar ingen roll, båda kommer från gud eller hur. Tycker du att gud tänkte rätt där? Det är en ja eller nej-fråga.

Tycker du att finns några omständigheter under vilka det är rätt att stena en människa till döds? Det är också en ja eller nej-fråga.

Det är totalt olika saker. Bara att jämföra de 10 budorden med GT är svårt.

Jag tolkar inte gud åt dig. Men du verkar behöva något att tro på.
  • AndreaBD

Jag hade en kort relation med en präst. Han gick och raggade upp en kvinna i taget och när man hade lärt känna varandra lite närmare och haft sex, så var han inte längre intresserad. Han sökte bara bekräftelse efter skilsmässan. Jag var helt förkrossad, för att jag inte hade räknat med att en präst inte är lite mera seriös. Det var väl inte meningen heller, han tyckte själv det var hemskt, men han lade nog inte riktigt av med det heller, inte på en gång. 

• Anonym (Agustina)

Getter och kor står väl i kö bakom altaret för att få smaka på prostapiss..och sedan får personer typ Ulrika i utvandrarna skulden för det..?

• Anonym (Boost)
    Anonym (Padre) skrev 2018-02-13 10:14:25 följande:

Lämna gärna personangreppen därhän.

Jag vill inte att du ska tolka gud. Det är två enkla frågor. Den sista har inte ens med bibeln eller gud eller göra. Är det någonsin okej att stena en människa till döds?
  • Anonym (ehm)

Hört talas om Fossmo och knutby?

• Anonym (ehm)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-02-13 08:53:05 följande:
    Påven bad nyligen det Argentinska folket om förlåtelse för katolska prästers våldtäkter på barn där. Sådärja, så var det avklarat, ingen skada skedd...eller hur!

En präst här pippade med en anställd i kyrkan för många år sedan och blev påkommen, det blev rubriker i tidningen och han fick en ny tjänst långt här ifrån. Vem den andre var kom dock aldrig fram, detta var förövrigt under samma period som min mamma jobbade som sekreterare åt just den här prästen, hon byter dock alltid samtalsämne när någon nämner denna händelse...Hummmm

En annan gång var jag på ett barndop, en 6 årig flicka stod och petade på stearin som rann på en ljusstake, prästen kom fram till mej och viskade, "Du vet, det finns lite större flickor som gillar att leka med het stearin med"

Präster är inta alltid guds bästa barn, ganska sällan skulle jag tro.
    Säker på att prästen inte är din pappa?
  • Anonym (Boost)
    Anonym (Padre) skrev 2018-02-13 10:14:25 följande:

Rackarns, jag glömde. I vilket testamente är det som de 10 budorden först är med? Jag verkar helt ha glömt.
Svar på tråden Är präster någonsin otrogna?