Är präster någonsin otrogna?
I förhållande, förlovade, gifta... är dem någonsin otrogna? Någon med erfarenhet eller någon som är prälle som kan dela med sig?
I förhållande, förlovade, gifta... är dem någonsin otrogna? Någon med erfarenhet eller någon som är prälle som kan dela med sig?
Med ditt resonemang om godhet så kan man ju också se det som att det inte går att vara ond och samtidigt förneka gud. (Gud är grunden för allt)
Budet om att inte döda är ju bra. Budet att stena sina olydiga barn vid stadens port har jag aldrig tyckt lika mycket om. Tänkte gud fel där?
Det ena är ett av de 10 budorden som anses utgöra grunden för kristendomen.
Det andra är en ganska avlägsen skrivning i GT.
Självklart finns det otrogna präster! Däremot tror jag de är färre än när det gäller vanliga medel-Svenssons. De flesta präster försöker och vill leva "rätt", vilket inte de flesta andra gör. Präster har också ögonen på sig mer och ett socialt tryck som vi andra inte har på samma sätt.
Det spelar ingen roll, båda kommer från gud eller hur. Tycker du att gud tänkte rätt där? Det är en ja eller nej-fråga.
Tycker du att finns några omständigheter under vilka det är rätt att stena en människa till döds? Det är också en ja eller nej-fråga.
Jag hade en kort relation med en präst. Han gick och raggade upp en kvinna i taget och när man hade lärt känna varandra lite närmare och haft sex, så var han inte längre intresserad. Han sökte bara bekräftelse efter skilsmässan. Jag var helt förkrossad, för att jag inte hade räknat med att en präst inte är lite mera seriös. Det var väl inte meningen heller, han tyckte själv det var hemskt, men han lade nog inte riktigt av med det heller, inte på en gång.
Getter och kor står väl i kö bakom altaret för att få smaka på prostapiss..och sedan får personer typ Ulrika i utvandrarna skulden för det..?
Det är totalt olika saker. Bara att jämföra de 10 budorden med GT är svårt.
Jag tolkar inte gud åt dig. Men du verkar behöva något att tro på.
Hört talas om Fossmo och knutby?
Det är totalt olika saker. Bara att jämföra de 10 budorden med GT är svårt.
Jag tolkar inte gud åt dig. Men du verkar behöva något att tro på.