• Aniiee

    knäckebröd?

    Ok, erkännande - jag är inte så där superbr på att käka knäckebröd. Jag har typ noll koll på denna svenska staple. Så nu är jag nyfiken på vad ni käkar för knäckebröd (märke och sort) och vad ni äter på era knäckemackor.

    Shoot!


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden knäckebröd?
  • Meriall

    Frukostbröd med salt kött eller fisk (typ salami, gravad lax, skinka etc) + tomat eller gurka på.

    Avokado + hackad ärtskott som bonus på toppen om det är lyx.

  • Trippelmamma76

    Ost i någon form och kanske lite marmelad eller tomater på. Och gärna purjolök.


    Trippelmamma76 skrev 2018-02-14 15:13:43 följande:

    Falu rågrut är en favorit hemma.


  • Aniiee
    Meriall skrev 2018-02-14 15:13:31 följande:

    Frukostbröd med salt kött eller fisk (typ salami, gravad lax, skinka etc) + tomat eller gurka på.

    Avokado + hackad ärtskott som bonus på toppen om det är lyx.


    Frukostbröd, menar du Wasa Frukost då?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Duckan

    Jag gillar nog all knäcke som finns. Den jag helst köper är Wasa Frukost medan maken föredrar vanlig Husman. Rågrut är inte dum den heller.
    På knäcke har jag gärna smör och ost, eller varför inte skinkost och skinka. Avocado med lite örtsalt på är en klar favorit.

  • Vixen90

    Wasa husman.

    Med smör och ost eller makrill i tomatsås.

    Funkar även med ägg och kaviar, eller leverpastej och ättiksgurka. Faktiskt gott enbart med smör ibland med.


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Duckan

    Wasa delikatess är riktigt god den med! Alltså ts, lättast är nog bara att köpa en sort och testa sig fram. Går inte att misslyckas med knäcke.

  • Aniiee
    Duckan skrev 2018-02-14 16:09:06 följande:

    Wasa delikatess är riktigt god den med! Alltså ts, lättast är nog bara att köpa en sort och testa sig fram. Går inte att misslyckas med knäcke.


    Wasa Delikatess fick vi på dagis minns jag.  Känner igen paketet

    Jag tänkte jag skulle köpa några och smaka, men jag tänkte att jag kanske får några tips om var jag ska börja.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden knäckebröd?