• Etta

Syskonförsök via IVF våren 2018

vinterbebis12 skrev 2018-03-19 20:59:22 följande:

Vad ska du/ni välja? När är det dags för nästa försök för er? Jag blev lite överstimulerad sist (men också gravid så det var det värt, dock tog graviditeten slut i v 12 pga en infektion). Visste inte att långa ökade risken för överstimulering, bra att veta.

Blir korta nu, pga mindre påverkan och kortare. Men kändes inte helt självklart eftersom vi som sagt ändå lyckats med långa tidigare. Vi kör igång vid min nästa mens, typ om en och en halv vecka!
  • Etta
    vinterbebis12 skrev 2018-03-19 22:25:55 följande:

Spännande! Vi kommer att ligga väldigt lika. Jag kommer att börja med hormoner runt den 6/4.

Kommer vara typ en vecka emellan då! :) Spännande!
  • Etta
    Villblimamma skrev 2018-03-20 18:32:30 följande:

vill dela min glädje med mer . gjorde nyss ett clerablue digital det står 3+ villken stämmer rätt bra :) är i vecka 5+3 idag.

Hurra! ??????????
  • Etta

Glömde visst att smilyes blir frågetecken från mobilen... ;) Hurra! <3

• Etta
    LovisaM skrev 2018-03-26 19:25:18 följande:

Gissar att det blir om två veckor då jag har mens nu.

Åh, håller verkligen tummarna att det går vägen! Då kommer du också ligga rätt nära mig och vinterbebis i tiden!

Jag går och väntar på min mens som ska komma om typ två dagar, så jag kan börja med gonal-f.
  • Etta
    Villblimamma skrev 2018-03-26 21:22:42 följande:

vecka 7 . har inte testat nåt särskilt utom äter det vi brukar äta alltid.

Jag orkar inte laga mat och sambon är oxå lite lat.

2 , 3 gånger i veckan äter vi ute . pizza , kebab och sånt .

andra dagar brukar vi laga köttfärssås med speggeti , pasta med kyckling och curry sås , lammgryta med ris och sallad är alltid på bordet oavsett vad vi lagat.

Usch ja, minns hur jobbigt det var med illamående!
  • Etta

Så olika det kan vara med FET, jag har bara gjort det en gång och då i naturlig cykel, då var det ju bara jag själv som tog äl-test och hade ingen kontakt med kliniken förrän jag fick utslag på testet, då fick jag komma in för insättning två dagar senare. Inga mediciner alls efteråt heller, men det ska tydligen vara lite högre chans för ostinulerat än stimulerat, även om jag tyckte det kändes tvärtom!

Nu är jag förövrigt i gång med gonal-f! Tog första sprutan ikväll.

• Etta

En annan fråga- hur gör ni med kaffe? Jag är egentligen en stordrickare men har läst ett par rapporter om att högt kaffeintag eller även måttligt (dvs två-tre koppar per dag) kan påverka fertiliteten negativt. Inför vår förra ivf-omgång för tre år sen lade jag av helt med kaffe men är inte riktigt där idag, känns som jag behöver åtminstone någon kopp per dag under de här trötta småbarnsåren! Samtidigt vill man ju ta alla möjligheter till att förbättra chanserna.

• Etta
    Jennyedith skrev 2018-04-04 17:01:55 följande:

Jag tror jag tänker göra som vid förra ivfen, sluta med kaffe strax före FET. Jag är dock inte rädd för att ta någon kopp sedan om 12 veckor passerar. Förra gången drack jag inte kaffe alls förrän efter förlossningen. Men vi får väl se.... Jag har bara ett embryo i frysen så jag kommer nog vara lika nojjig som förra gången.

Jag fick total avsmak för kaffe tidigt i min förra graviditet så var inga problem att avstå då ;) Jag tror som du att det inte heller är nån fara med 1-2 koppar när man väl är (stabilt) gravid utan tänker mest på om det påverkar äggen negativt eller gör det svårare när embryot fäster? Känns som lika bra att avstå men är så svååårt! Druckit en kopp idag och har abstinens!
  • Etta
    Jennyedith skrev 2018-04-04 17:49:26 följande:

Jag förstår :) har du redan nån liten i dig? Jag har min planerad kring 20 maj. Måste först klara att sluta amma...det är löjligt svårt för mig. Min lilla tjej är 17 månader. Tänkte klara det under påsken men så fick hon en jobbig tandsprickning och behövde tröst..

Drick du någon kopp, det är nog ingen risk. Tror småbarnsföräldrar behöver morgonkaffet.

Nä, jag är på fjärde dagen med gonal-f, äp blir tidigast i slutet på nästa v. Är det insättning 20 maj för dig?

Förstår det känns tufft med amningen! Hade också svårt att sluta, men gick faktiskt över förväntan när jag väl bestämt mig, svårare om man är lite tveksam och inte helt redo att släppa det! (Vi ersatte dock med välling på natten, skulle inte rekommendera det för då blir det ju ytterligare en jobbig grej att avvänja vid... )
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018