• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen

Nästan positivt nu ikväll på ältestet! Så vi myste till det. Imorgon borde det vara positivt. Hoppas!!

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-04-27 20:42:32 följande:

Nästan positivt nu ikväll på ältestet! Så vi myste till det. Imorgon borde det vara positivt. Hoppas!!

Håller tummarna!
  • Lunalove

Vet ibte vad som händer.. Började med rosenrot denna gången i hopp om att det skulle hjälpa till.

Tänkte att jag börjar testa ÄL tidigt... För 4 dagar sedan var det nästintill positivt och nu har det bara gått ner och ner tills idag.. Kan det hålla på att gå upp och ner innan ÄL kommer?... Eller är det kört?

BIM 19/5
  • Linneisen

Äntligen!! Glad gubbe och starkare än kontrollstrecket. Himla bra att vi fick till det igår kväll. Så ikväll och imorgon blir det till att mysa igen <3
  • Lindsey77

Idag verkar det som om ÄL testet ökat liiite i styrka, dock inte positivt. Fortfarande rund ring på digitalt. Tycker jag borde få blinkande gubbe om ÄL kommer inom de närmaste dagarna?

ÄL kanske inte är på g, får se om digitalt har rätt. :)
  • sofiaaaaaa
    Lunalove skrev 2018-04-28 03:01:09 följande:

Vet ibte vad som händer.. Började med rosenrot denna gången i hopp om att det skulle hjälpa till.

Tänkte att jag börjar testa ÄL tidigt... För 4 dagar sedan var det nästintill positivt och nu har det bara gått ner och ner tills idag.. Kan det hålla på att gå upp och ner innan ÄL kommer?... Eller är det kört?

Låter nästan som att ÄL har varit. Ibland har man väldigt kort stegring. Hoppas ni hann få till det ;). Fortsätt med testen in case.
  • sofiaaaaaa

BIM -4/5 och jag har helt lagt ned hoppet. Hade annorlunda små minikramper, stickningar från ÄL +3 i flera dagar. Fick upp hoppet rejält och molvärken var helt annorlunda från tidigare månader. Men på ÄL+7 kom spottings. Igen! Samma sak varje månad, skiljer sig bara lite från när de börjar med några dagar. Testat allt. E vitamin, b vitamin, progesteron kräm, munkpeppar, buhu!!! Dör lite! Efter spottingsen kom har de små huggen varit ett minne blott. Känner inget! Som att jag blev befruktad men att ägget inte kan sätta sig nånstans när man blöder.

Har varit hos gyn för ett 1/2 år sen (innan vi försökte) och kollat cysta, cellförändringar, infektioner och allt som kan tänkas. Men fått ny tid om 2 veckor, se om de hittar ngt. Har ju två barn sen tidigare och då hade jag detta problem oxå. Dock vill jag minnas att just de månader jag fick plus kom spottingsen efter BIM och fram till v.12.

Förlåt för långt inlägg. Lite deppig bara! Kanske ngn har ngn erfarenhet?

• Imra

Bim-5

Kunde inte hålla mig från att testa redan idag, negativt såklart.. men det är ju tidigt att testa egentligen.

Fortfarande ömma bröstvårtor och molvärk från och till. Men för min del kan det lika gärna vara mensen som är på g, förutom att jag aldrig har ont i bara bröstvårtorna?

Aja, bara vänta och se. :)

• Linneisen

Flyttar ner mig två dagar då det är lång cykel denna gång :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-28 08:30:10 följande:

BIM -4/5 och jag har helt lagt ned hoppet. Hade annorlunda små minikramper, stickningar från ÄL +3 i flera dagar. Fick upp hoppet rejält och molvärken var helt annorlunda från tidigare månader. Men på ÄL+7 kom spottings. Igen! Samma sak varje månad, skiljer sig bara lite från när de börjar med några dagar. Testat allt. E vitamin, b vitamin, progesteron kräm, munkpeppar, buhu!!! Dör lite! Efter spottingsen kom har de små huggen varit ett minne blott. Känner inget! Som att jag blev befruktad men att ägget inte kan sätta sig nånstans när man blöder.

Har varit hos gyn för ett 1/2 år sen (innan vi försökte) och kollat cysta, cellförändringar, infektioner och allt som kan tänkas. Men fått ny tid om 2 veckor, se om de hittar ngt. Har ju två barn sen tidigare och då hade jag detta problem oxå. Dock vill jag minnas att just de månader jag fick plus kom spottingsen efter BIM och fram till v.12.

Förlåt för långt inlägg. Lite deppig bara! Kanske ngn har ngn erfarenhet?

Åh, vad tråkigt. Hoppas du kan få hjälp om 2 veckor!
Svar på tråden Bim Maj 2018