• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen

Blodiga flytningar både igår och idag. Har ägglossning just nu. Jag har aldrig blött då innan. Någon som gjort det?? Känns lustigt.

• Anonym (Typiskt)

Jag måste fråga er här ang sekretet. Jag läser hur alla känner av dit fertila sekret och ser det tydligt genom en förändring av mängden i trosorna också. Jag har aldrig känt eller set någon skillnad och börjar nu tro att det kanske är pga det som gör att vi inte bli gravida. Är det så att det fertila sekretet alltid ökar i mängd så det märks av elle kan sekretet bara hålla sig inne vid livmoderhalsen ?

• Systeryster33
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 19:49:07 följande:

Jag måste fråga er här ang sekretet. Jag läser hur alla känner av dit fertila sekret och ser det tydligt genom en förändring av mängden i trosorna också. Jag har aldrig känt eller set någon skillnad och börjar nu tro att det kanske är pga det som gör att vi inte bli gravida. Är det så att det fertila sekretet alltid ökar i mängd så det märks av elle kan sekretet bara hålla sig inne vid livmoderhalsen ?

Har aldrig märkt och blev gravid första försöket sist (som tyvärr slutade i missfall) men ändå :)

Det jag vill säga är att du självklart kan bli gravid trots att du inte märker av ägglossningssekret :)
  • saijda
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 19:49:07 följande:

Det kan också hålla sig inne vid livmoderhalsen, det är olika från person till person finns inget ?exakt såhär ska det vara?. Jag har så att det bara håller sig inne vid livmoderhalsen men att det ibland (rätt sällan) kommer i trosorna. Och jag har varit gravid tidigare :)
  • Anonym (Typiskt)
    Systeryster33 skrev 2018-04-28 19:53:00 följande:

Har aldrig märkt och blev gravid första försöket sist (som tyvärr slutade i missfall) men ändå :)

Det jag vill säga är att du självklart kan bli gravid trots att du inte märker av ägglossningssekret :)

Så tråkigt med ditt missfall :(

Tack så mycket för ditt svar. Har känt en sådan himla stress ang det här pga hur alla märket av sekretet. Men då ska jag försöka slappna av lite :)
  • Anonym (Typiskt)
    saijda skrev 2018-04-28 19:54:33 följande:

Det kan också hålla sig inne vid livmoderhalsen, det är olika från person till person finns inget ?exakt såhär ska det vara?. Jag har så att det bara håller sig inne vid livmoderhalsen men att det ibland (rätt sällan) kommer i trosorna. Och jag har varit gravid tidigare :)

Tack så mycket för svar. Har du känt efter att dit sekret då bara håller sig inne vid livmoderhalsen ?
  • Imra
    saijda skrev 2018-04-28 19:36:01 följande:

Hoppas jag med, så efterlängtat! <3 har också mycket flytningar vid ansträngning samt känner mig extremt virrig haha ^^

Jag har inte vågat testa idag, förra gången plussade jag starkt på BIM+4 så tänkte vänta tills dess och se :$ vet inte vilka test jag ska köpa bara, antingen via nätet eller rfsu :0

Oj duktig du är på att hålla dig! :D jag har beställt från testlagret, tycker dom funkar bra. :)
  • saijda
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 20:15:50 följande:

Tack så mycket för svar. Har du känt efter att dit sekret då bara håller sig inne vid livmoderhalsen ?

Så lite så :) ja det har jag gjort.
  • saijda
    Imra skrev 2018-04-28 20:30:04 följande:

Oj duktig du är på att hålla dig! :D jag har beställt från testlagret, tycker dom funkar bra. :)

Jag vågade inte tro att det var sant förra gången, vi lyckades bara få till sex en gång den månaden vi plussade det var därför jag höll mig, min svåger och hans fru tjatade på mig att testa så till slut gjorde jag det ^^ okej kanske ska testa dem, har bara litat på rfsu innan :0

Min man tror stenhårt på att jag är gravid, mitt humör svajar och jag har också konstiga sug mår illa av saker jag gillar osv.. vågar inte tro bara vill så gärna ha ett pluss <3 men hormonerna kan man inte inbilla sig iaf :0
Svar på tråden Bim Maj 2018