• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • sofiaaaaaa
    Lunalove skrev 2018-04-28 17:16:36 följande:

Grejen är den nu då att.. Idag så har den stegra igen, fattar ingenting. Vi har garderat oss denna gången med att mysa varannan dag, problemet är nog inte att pricka in.. Utan snarare att jag är osäker på om jag ens har ÄL.

Förra försöket så fick jag en kemisk graviditet, och det var första cykeln som jag 100% fått ett positivt ÄL-test..

Fortsätter testa och mysa så får vi väl se.. Men har inte för mycket hopp.

Egenremiss till fertilitetskliniken samt att min "husläkare" har skrivit remiss till gyn för att påbörja undersökning redan nu.. Får se hur det går helt enkelt!

Okej! Skönt att påbörja undersökning. Jag vet inte exakt vad en kemisk graviditet är, är det att man blir befruktad men inte att ägget sätter sig?? Hur vet man att man haft det??
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-28 20:54:57 följande:

Okej! Skönt att påbörja undersökning. Jag vet inte exakt vad en kemisk graviditet är, är det att man blir befruktad men inte att ägget sätter sig?? Hur vet man att man haft det??

En kemisk graviditet är en graviditet som endast kan bekräftas via test, du kan inte se den med ultraljud. Alltså tidig graviditet. Så den kan inte bekräftas merän med test. Jag har haft tre kemiska. Missfall vecka 4+3. Hann till och med få positivt på digitalt.

En kemisk graviditet är en vanlig graviditet som oftast slutar i missfall när mensen skulle kommit, eller strax efter. Som man kanske inte ens skulle märkt om man inte testade...
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-28 21:44:50 följande:

En kemisk graviditet är en graviditet som endast kan bekräftas via test, du kan inte se den med ultraljud. Alltså tidig graviditet. Så den kan inte bekräftas merän med test. Jag har haft tre kemiska. Missfall vecka 4+3. Hann till och med få positivt på digitalt.

En kemisk graviditet är en vanlig graviditet som oftast slutar i missfall när mensen skulle kommit, eller strax efter. Som man kanske inte ens skulle märkt om man inte testade...

Å okej! Tack för svar :)
  • Fialotta8

Tack för alla grattisar! Detta är första plusset någonsin för mig. Nu hoppas jag bara att bebis vill växa och bli stark och frisk i magen. Önskar er alla andra stort stort lycka tillN

Jag har bim 30/4 så jag plussade tidigt! Men det kan också ha varit 1 maj, så jag hängde på i båda listorna :D

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

11/5 E88

12/5 Lo

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Fialotta8
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 20:14:58 följande:

Så tråkigt med ditt missfall :(

Tack så mycket för ditt svar. Har känt en sådan himla stress ang det här pga hur alla märket av sekretet. Men då ska jag försöka slappna av lite :)

Jag har inte märkt av detta sekret heller och jag lyckades plussa ändå, det är ju så himla olika ! Förstår att du blir nojig, jag är också nojig fortfarande trots att jag har plussat, tror knappt på det ännu, känns väldigt overkligt då jag inte har några symptom alls förutom en ständig molvärk/krampliknande känsla i livmodern. Antar att den växer?
  • Kidrauhl

Vad tror ni? Bilden högst upp är 3+4 bilden i mitten är jämförelse bild av test 3+4 och 3+5 och sista bilden är ett annat test 3+5. Hur länge hade ni väntat innan ni tog ett digitalt? Grejen är att är jag gravid nu så hände de sista helgen jag och killen träffades. Utan skydd ett år och efter den helgen gjorde vi slut. Men vad tror ni? Tror ni de är något?

• saijda
    Kidrauhl skrev 2018-04-28 23:22:02 följande:

Vad tror ni? Bilden högst upp är 3+4 bilden i mitten är jämförelse bild av test 3+4 och 3+5 och sista bilden är ett annat test 3+5. Hur länge hade ni väntat innan ni tog ett digitalt? Grejen är att är jag gravid nu så hände de sista helgen jag och killen träffades. Utan skydd ett år och efter den helgen gjorde vi slut. Men vad tror ni? Tror ni de är något?

Jag tycker mig se två sträck på testen. Grattis! :)
  • Kidrauhl
    saijda skrev 2018-04-28 23:35:43 följande:

Jag tycker mig se två sträck på testen. Grattis! :)

Jag ser oxå två streck. Framförallt på den längst ner. Men vågar int hoppas på något ännu.. tänkte köpa veckoindikator imorrn
  • saijda
    Kidrauhl skrev 2018-04-29 00:15:03 följande:

Jag ser oxå två streck. Framförallt på den längst ner. Men vågar int hoppas på något ännu.. tänkte köpa veckoindikator imorrn

Gör du så, men det är definitivt ett pluss. Men förstår dig hade gjort desamma ;)
  • Kidrauhl

Fick detta nu! Är rätt säker på att de faktiskt är en böna där inne. Men vill ändå vara helt säker med ordet ? gravid? hade varit så underlättande

Svar på tråden Bim Maj 2018