• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:47:44 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!

Frågestecknet var ett hjärta :p gör ett sånt här då <3 hihi
  • Lindsey77

Grattis till alla som fått plus!!

Här har jag noll koll på min cykel denna månad. Brukar ha full koll eftersom jag fått positivt på ÄL test flera månader i rad nu.

Denna månad var det inga utslag på ÄL test, varken sticka eller digitalt. Kanske såg en ökning på stickan förra helgen. Hade kanske ÄL flytningar förra helgen. Eller så har ÄL uteblivit.

Ingen aning när jag har BIM, känns lite tråkigt att inte ha något mål. Tiden mellan ÄL och BIM är jobbig väntan.

Tog ett gravtest imorse. Negativt. Tror jag vände och vred på det minst i en kvart. :) Till slut ser jag ett grått streck, jag är expert på att tro mig se streck. Ibland har det dock stämt, men ibland har jag sett i syne, hi hi

• Norrlänska

Blir knäpp på mig själv. Nån fler som inte vill/vågar ta gravtest för så länge man inte sett det negativa testet kan man leva i dröm och förhoppning

Jag har haft en mystisk cykel denna gång som ställer till det i hjärnkontoret.

Mellan BIM - 3 och BIM hade jag nån droppe blod/färgade flytningar på papperet vid toabesök någon gång/dag.

BIM +1 kommer mensen. Blöder knappt 2 dygn och inga mängder men tillräckligt för att vara jag. Sen lite efterdyningar i ett dygn.

5 dagar efter mensen första dag får jag mensvärk och morgonen efter har jag trådiga flytningar med rosa strimmor i. 4 dagar efter det får jag åter igen mensvärk och det känns som att något "rinner till" men det är inget som kommer. Känner mig även svullen om nedre delen av magen och byxorna "känns"...

Såvitt jag kan påminna mig har min kropp aldrig gjort såhär så jag fattar inget alls.

Funderar på att ta ett grav-test men samtidigt känns det onödigt för det är nog bra hjärnspöken och stark önskan som ger mig känslan av att jag kan va gravid. Finns inga som helst tecken som tyder på det iallafall.

Denna bebisverkstad ger mig huvudbry!

=)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:56:36 följande:

Grattis till alla som fått plus!!

Här har jag noll koll på min cykel denna månad. Brukar ha full koll eftersom jag fått positivt på ÄL test flera månader i rad nu.

Denna månad var det inga utslag på ÄL test, varken sticka eller digitalt. Kanske såg en ökning på stickan förra helgen. Hade kanske ÄL flytningar förra helgen. Eller så har ÄL uteblivit.

Ingen aning när jag har BIM, känns lite tråkigt att inte ha något mål. Tiden mellan ÄL och BIM är jobbig väntan.

Tog ett gravtest imorse. Negativt. Tror jag vände och vred på det minst i en kvart. :) Till slut ser jag ett grått streck, jag är expert på att tro mig se streck. Ibland har det dock stämt, men ibland har jag sett i syne, hi hi

Jag får inte heller alltid plus på äl stickor men äl har jag ändå haft varje gång :) eftersom jag tempar kan jag se det.. så hopp finns det ändå :)
  • Lizzojo
    mulin skrev 2018-05-05 21:54:55 följande:

Just nu väntar vi bara att tiden ska gå så sambon får lämna nytt prov, vitaminerna kan öka antalet spermier men det måste gå ett tag. Så efter nästa prov så får vi väl veta hur vi ska gå vidare beroende på resultatet :) bi har ställt in oss på att det kommer att få bli IVF iaf..

Okej, hoppas det får bra för er och att antalet små

Simmare ökar :) Det är ju fantastiskt att det finns sån bra hjälp att få, jag känner jättemånga som fått barn genom IVF och allt gick jättebra!
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 11:12:47 följande:

Jag får inte heller alltid plus på äl stickor men äl har jag ändå haft varje gång :) eftersom jag tempar kan jag se det.. så hopp finns det ändå :)

Absolut! Jag har bara fått positiva ÄL tester de senaste månaderna. Annars har alla test varit negativa, trots att jag blivit gravid. :) Så jag hoppas att jag hade ÄL förra helgen, då finns det hopp. :)
  • fruitloop
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 11:12:47 följande:
    Det ger mig lite hopp =) Testat med äl-test varje dag sedan 26 april, men varenda en visar negativt (svaga streck). Tempar du med Natural Cycles? Jag började precis med NC igen för en vecka sedan, körde det hela 2016 för prevent, så den hade sparat en del data. Men appen har inte placerat ut någon äl... Kör tre olika appar: en säger att äl var 2 maj, en säger 3 maj och NC sa 5 maj (men har nu tagit bort det från grafen). Kan de ha tagit bort den för att jag skrev in att äl-test visa negativt?

Har haft ilningar och tryck vid äggstockarna i typ 2 veckor. Men kan vara för att jag känner efter och överanalyserar allt (i sökandet efter äl). Blir lite frustrerad på att jag inte vet om den varit, kommer snart eller inte alls. Men men, är väl bara att vänta och se. Skönt att bara bolla lite och läsa från er andra här inne =)
  • Jagvetdåinte
    fruitloop skrev 2018-05-06 12:17:07 följande:

Det ger mig lite hopp =) Testat med äl-test varje dag sedan 26 april, men varenda en visar negativt (svaga streck). Tempar du med Natural Cycles? Jag började precis med NC igen för en vecka sedan, körde det hela 2016 för prevent, så den hade sparat en del data. Men appen har inte placerat ut någon äl... Kör tre olika appar: en säger att äl var 2 maj, en säger 3 maj och NC sa 5 maj (men har nu tagit bort det från grafen). Kan de ha tagit bort den för att jag skrev in att äl-test visa negativt?

Har haft ilningar och tryck vid äggstockarna i typ 2 veckor. Men kan vara för att jag känner efter och överanalyserar allt (i sökandet efter äl). Blir lite frustrerad på att jag inte vet om den varit, kommer snart eller inte alls. Men men, är väl bara att vänta och se. Skönt att bara bolla lite och läsa från er andra här inne =)

Ja, tempar med nc :)

Det är mycket möjligt att det är så. Nc har ändrat min äl även senare i cykeln då jag redan haft äl pga tempen. Lägger oxå in tempen i olika appar å de säger olika vad gäller ex äl å bim.
  • Lindsey77
    fruitloop skrev 2018-05-06 12:17:07 följande:

När jag blev gravid med mitt senaste barn testade jag med stickor, både morgon och kväll. Alla negativa, såg inte ens någon stegring. Men gravid blev jag, och han fyller 6 år i år. :)
  • SL185
    bluegrass skrev 2018-05-06 07:28:17 följande:

Förstår att du blir ledsen och stressad! Hoppas att det räckte med den gången. Min man tycker också att det är jättejobbigt med prestationssex. Kram!

Åh så härligt att denna tråd finns, så man kan skriva av sig lite och bolla med andra <3 kramar?
Svar på tråden Bim Maj 2018