• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Felicia1022

Jag förstår ingenting..

Jag har regelbunden menscykel & har alltid haft det.

Enligt Flo har jag ägglossning idag men enligt ägglossningstester från Testlagret har jag absolut inte det idag.

Jag har haft rosa på pappret och i trosorna igår och i förrgår.

Ser ju ut som att det är tvärtom på mina tester, de blir ju bara svagare & svagare.

Eller kan det bli så direkt innan ägglossning? (Appen visar ju uppenbarligen fel)

• Anonym (Joppi)
    Norrlänska skrev 2018-05-06 11:05:07 följande:

Blir knäpp på mig själv. Nån fler som inte vill/vågar ta gravtest för så länge man inte sett det negativa testet kan man leva i dröm och förhoppning

Jag har haft en mystisk cykel denna gång som ställer till det i hjärnkontoret.

Mellan BIM - 3 och BIM hade jag nån droppe blod/färgade flytningar på papperet vid toabesök någon gång/dag.

BIM +1 kommer mensen. Blöder knappt 2 dygn och inga mängder men tillräckligt för att vara jag. Sen lite efterdyningar i ett dygn.

5 dagar efter mensen första dag får jag mensvärk och morgonen efter har jag trådiga flytningar med rosa strimmor i. 4 dagar efter det får jag åter igen mensvärk och det känns som att något "rinner till" men det är inget som kommer. Känner mig även svullen om nedre delen av magen och byxorna "känns"...

Såvitt jag kan påminna mig har min kropp aldrig gjort såhär så jag fattar inget alls.

Funderar på att ta ett grav-test men samtidigt känns det onödigt för det är nog bra hjärnspöken och stark önskan som ger mig känslan av att jag kan va gravid. Finns inga som helst tecken som tyder på det iallafall.

Denna bebisverkstad ger mig huvudbry!

Så har jag haft ibland. Mensen kommer gör uppehåll på en dag eller två. Blir lika lurad varje gång man stoppat upp en tampong dag två eller tre för att några timmar senare ta ut den och den vara lika vit som när man stoppade upp den. Sen dag tre till fyra kommer forsen. Skit skummt men händer ibland. 
  • Norrlänska
    Anonym (Joppi) skrev 2018-05-06 20:56:26 följande:

Så har jag haft ibland. Mensen kommer gör uppehåll på en dag eller två. Blir lika lurad varje gång man stoppat upp en tampong dag två eller tre för att några timmar senare ta ut den och den vara lika vit som när man stoppade upp den. Sen dag tre till fyra kommer forsen. Skit skummt men händer ibland. 

Jag har inte haft nå mer blödningar utan det som förvirrar mig är "mensvärken" som kommit på cykeldag 5 och 9. För tidigt för ÄL-känningar och för sent för att va mensvärk tycker jag.
    =)
  • Nicciz

Mens BIM-1... Ansluter i juni-tråden. Grattis till alla som plussat!

• babytjejen

Precis haft äl..den första efter missfall den 17 april. Lång väntan på bim som borde vara runt den 18 maj. Hoppas vara en av dom som har tur o plussar direkt efter missfall..har ju hört att man kan vara extra fertil precis efter ett missfall...

• Anonym (Anonym)

Är det någon som ser något?

• Hepphopp
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-07 05:32:58 följande:

Är det någon som ser något?

Jag tycker att jag ser iaf!! :)
  • Systeryster33
    babytjejen skrev 2018-05-06 23:04:47 följande:

Precis haft äl..den första efter missfall den 17 april. Lång väntan på bim som borde vara runt den 18 maj. Hoppas vara en av dom som har tur o plussar direkt efter missfall..har ju hört att man kan vara extra fertil precis efter ett missfall...

Vi har exakt samma:) MF 17 april, äl över och ny bim 18/5

Heja oss <3
  • SL185
    niiskuneiti skrev 2018-05-06 16:33:08 följande:

Jag sprang på wc väldigt mycket igår, var kissnödig mest hela tiden. :D Jag minns inte hur jag kände i första graviditeten men i andra hade jag mycket molvärkt. Känns bara som jag inte alls e gravid nu. Får se :D

Det låter lovande iaf :) det kommer när man minst anar det. Håller tummarna för er nu :)
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-07 07:54:34 följande:

Vi har exakt samma:) MF 17 april, äl över och ny bim 18/5

Heja oss <3

Håller tummarna för oss!!
Svar på tråden Bim Maj 2018