• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • SL185
    Sophie_A skrev 2018-05-05 20:18:36 följande:

Tack snälla! Vi får se helt enkelt, försöker sänka mina förhoppningar :) Hur går det för dig?

Min äl är förbi för denna månad, så nu börjar den lååånga bim väntan, vi fick tyvärr inte till det så mkt under äl så vi får se :)
  • SL185
    LovaViola skrev 2018-05-06 09:56:10 följande:

Så roligt med alla plus i denna tråd! Man blir helt glad när man går in här :)

Nu är min äl slut för denna gång. Har haft väldigt mycket äl-smärt, det har dragit och slitit och varit nästan olidligt. Jag körde med några äl-stickor denna gång och vi började nog ha sex lite för tidigt tyvärr.. för när stickorna visade positivt så var vi helt slut och sambon la sig tidigt två kvällar i rad (antagligen dagen innan äl och dagen för äl) då han var helt slut av sin pollenallergi. :( så jag hade inte mage att väcka honom. Så jag räknar inte med att det blir ngt denna månad.. tyvärr.

Att ha sex typ tre dagar innan äl kan ju inte ge ngt.. eller hur?!

Jag förstår dig precis, men man vet aldrig, min äl är oxå förbi nu och vi fick inte till det så mkt heller, mannen fick prestationsångest 2-3 dagar. Återstår att vänta o se, man vet aldrig :) men man vågar inte hoppas för mkt heller
  • niiskuneiti

BIM+1, ingen mens och just inga känningar. Lite molvärk ibland men snabbt övergående. Haft såhär tidigare en gång och då kom mensen två dagar sent fast den alltid är till punkt och pricka. Vill testa men vågar inte ifall det är negativt..

• SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:56:36 följande:

Grattis till alla som fått plus!!

Här har jag noll koll på min cykel denna månad. Brukar ha full koll eftersom jag fått positivt på ÄL test flera månader i rad nu.

Denna månad var det inga utslag på ÄL test, varken sticka eller digitalt. Kanske såg en ökning på stickan förra helgen. Hade kanske ÄL flytningar förra helgen. Eller så har ÄL uteblivit.

Ingen aning när jag har BIM, känns lite tråkigt att inte ha något mål. Tiden mellan ÄL och BIM är jobbig väntan.

Tog ett gravtest imorse. Negativt. Tror jag vände och vred på det minst i en kvart. :) Till slut ser jag ett grått streck, jag är expert på att tro mig se streck. Ibland har det dock stämt, men ibland har jag sett i syne, hi hi

Vilken cykeldag är du på? Äl är kanske förskjutet!
  • SL185
    niiskuneiti skrev 2018-05-06 14:30:54 följande:

BIM+1, ingen mens och just inga känningar. Lite molvärk ibland men snabbt övergående. Haft såhär tidigare en gång och då kom mensen två dagar sent fast den alltid är till punkt och pricka. Vill testa men vågar inte ifall det är negativt..

Gud va spännande! Testa imorgon? :) alla får inte känningar så tidigt, jag kände ingenting första veckan i min förra graviditet nyligen (slutade i missfall). Andra veckan var jag dock kissnödig hela tiden, särskilt under nätterna
  • Lilly2015

Såg kul med så många plus. Min ägglossning var fyra dagar sen så jag har BIM på tisdag istället. Har alltså varit skengravid innan jag ens hade ägglossning hahaha. Orkar inte med mig själv! Nu känner jag absolut ingenting så väntat bara in mensen men uppdaterar ändå BIM-listan :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

11/5 MissMa01

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

• Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-06 14:33:16 följande:

Vilken cykeldag är du på? Äl är kanske förskjutet!

Dag 28 idag. Kan mkt väl vara så. Efter missfallet i december fick jag ÄL på dag 30. Oftast har jag runt dag 20-25.

Hoppas verkligen inte jag haft ÄL i dagarna, min man har varit sjuk i helgen. Dock är mitt sekret vattnigt och lotionliknande. Inga ÄL flytningar just nu i alla fall. Hade ÄL liknande flytningar förra helgen. Dessutom var ÄL testet som jag tog igår väldigt svagt.
  • niiskuneiti
    SL185 skrev 2018-05-06 14:38:17 följande:

Gud va spännande! Testa imorgon? :) alla får inte känningar så tidigt, jag kände ingenting första veckan i min förra graviditet nyligen (slutade i missfall). Andra veckan var jag dock kissnödig hela tiden, särskilt under nätterna

Jag sprang på wc väldigt mycket igår, var kissnödig mest hela tiden. :D Jag minns inte hur jag kände i första graviditeten men i andra hade jag mycket molvärkt. Känns bara som jag inte alls e gravid nu. Får se :D
  • mulin
    Lizzojo skrev 2018-05-06 11:44:04 följande:

Okej, hoppas det får bra för er och att antalet små

Simmare ökar :) Det är ju fantastiskt att det finns sån bra hjälp att få, jag känner jättemånga som fått barn genom IVF och allt gick jättebra!

Ja bag känner verkligen inte att hoppet är ute, det enda tråkiga är att jag inte fyller 25 förrän sent i höst och det äe åldersgräns på 25. Vi har väntat ett tag på detta så månaderna segar sig lite fram, men det är som det är :)
Svar på tråden Bim Maj 2018