• Anonym (Less)

Lasra fittan

Hej där ute!

Jag är less på att ständigt behöva raka fittan så jag funderar på att köpa en laser och ta bort det permanent.
    Någon som har erfarenhet och kan dela med sig? Vilka apparater är bra osv.

Vill slippa kommentarer som att jag ska sluta ta bort håret för det kommer aldrig att ske, kan inte tänka mig att ha hår på fittan.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Lasra fittan
  • Pussan
    Anonym (cl) skrev 2018-03-14 16:49:15 följande:
    Varför så känsligt att påtala?
    ¨Vill slippa kommentarer som att jag ska sluta ta bort håret för det kommer aldrig att ske, kan inte tänka mig att ha hår på fittan¨
  • Anonym (N)

Braun silk expert 3 IPL är superbra.

• Anonym (Kompis)

Min tjej har lasrat bort allting, men på salong. Hon är jättenöjd och det tog inte många behandlingar innan det var klart. 

• Anonym (Less)
    Anonym (N) skrev 2018-03-15 01:43:26 följande:

Braun silk expert 3 IPL är superbra.

Tack för tipsetGlad.
  • Hasse99

Tänk om forskarna kunde ta detta problem på allvar och hitta en lösning som är permanent jag älskar ju lena fittor

• Anonym (..)
    Pussan skrev 2018-03-14 23:05:34 följande:

Var finns såna salonger? Det låter som en bra lösning. Jag vill också vara helt slät men hade gärna sluppit raka varannan dag

Dom finns lite överallt, kolla i din kommun lr i nån stad brevid

Laser i salon är starkare än den du kan köpa i butik, vilket ger bättre resultat om man är ute efter nåt permanent! Dyrare men värt de i längden

Jag gjorde mina ben för nåt år sen och inget hår har kommit ( gjorde utomlands) men gjorde mina armhålor här i sverige för ca 6mån och inget hår har växt

Tänk på att ljus hy och mörk hår är de bästa för permanent resultat
  • Anonym (N)
    Anonym (Less) skrev 2018-03-15 06:44:23 följande:

Tack för tipset.

Vill bara påpeka också att de som gjort på salong inte har så stor koll. De flesta får tillbaka hår efter cirka 3-5 år så man slänger pengarna i sjön om man gör det på salong. Gör man det hemma tar det längre tid och man får vara lite mer tålmodig men om det dyker upp nya hår senare så är det lätt åtgärdat :) är så nöjd med min!

Är superhårig så använde min på överläppen, i rumpan, fiffi, hela ben, under armar och bikinilinje. Behöver inte raka alls i nuläget men förväntar mig att behöva köra underhållande behandlingar då och då i framtiden :)
  • Anonym (N)

Sen beror det förstås också på vilken hudton man har och vilken förg på håret har :)

• Anonym (Less)
    Anonym (N) skrev 2018-03-15 09:51:50 följande:
    Vill bara påpeka också att de som gjort på salong inte har så stor koll. De flesta får tillbaka hår efter cirka 3-5 år så man slänger pengarna i sjön om man gör det på salong. Gör man det hemma tar det längre tid och man får vara lite mer tålmodig men om det dyker upp nya hår senare så är det lätt åtgärdat :) är så nöjd med min!

Är superhårig så använde min på överläppen, i rumpan, fiffi, hela ben, under armar och bikinilinje. Behöver inte raka alls i nuläget men förväntar mig att behöva köra underhållande behandlingar då och då i framtiden :)
    Är den lättanvänd? Hur ont gör det?
Svar på tråden Lasra fittan