• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-15 20:27:54 följande:

Vi har tre barn nu :)

9 månader, 7 år och 10 år

Jag är lakto-ovo-vegetarian men äter mycket veganskt, minstingen är vegan pga allergier

Vad härligt! Nästan som våra yngsta sen att vi har en på snart 16 år också. Jag håller på att gå över till veganskt och har bara smör och ost kvar. Inget jag äter så ofta ändå men bra att det finns alternativ :)
    Gracie med fyran
  • isabelle81
    Nathiis skrev 2018-09-17 21:13:28 följande:

Jag hade cykler på mellan 40-50 dagar efter jag slutade med p-piller ^^ Började med rosenroot och fick snabbt en normal cykel på 28-31 dagar. Efter första månaden med dubbel dos blev jag gravid och är idag i v.12 (:

Jag körde också dubbel dos alltså två tabletter dagligen och blev gravid direkt!!
    Gravid med fyran
  • Anonym (Nivea)

Hej! Jag har ätit rosenrot denna månaden och tog ett test mest på skoj nu, är på ÄL+11/12 nånting

Jag sirrar mig blind snart för jag tycker det ser ut som nått under bokstaven S. Är jag helt fel ute?

Ska ta igen om två dagar

• Anonym (anonym)
    Anonym (Nivea) skrev 2018-09-24 07:54:20 följande:

Hej! Jag har ätit rosenrot denna månaden och tog ett test mest på skoj nu, är på ÄL+11/12 nånting

Jag sirrar mig blind snart för jag tycker det ser ut som nått under bokstaven S. Är jag helt fel ute?

Ska ta igen om två dagar

Det går tyvärr inte att se bilden.
  • Anonym (Nivea)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-24 21:02:19 följande:

Det går tyvärr inte att se bilden.

Ser du nu?
  • Anonym (Nivea)

Jag fattar inte varför inte bilderna kommer med?

Här är en annan bild på två test där översta har ett svagt streck

• Nathiis
    Anonym (Nivea) skrev 2018-09-25 07:37:17 följande:

Jag fattar inte varför inte bilderna kommer med?

Här är en annan bild på två test där översta har ett svagt streck

Ser ingenting tyvärr "/
  • Anonym (Nivea)
    Nathiis skrev 2018-09-25 12:46:43 följande:

Ser ingenting tyvärr "/

Jag såg att det inte syntes här men i min mobil ser man ett rött streck så jag ska ta igen om några dagar, tack för du kollade
  • Anonym (Försök 3)

Har nu testat en månad med rosenrot och sex varje dag tre dagar innan äl och sen varannan dag efter det. Inte sex på själva äl dagen.

Och idag plussade jag :)

• Jagerika

Första månaden med rosenrot 1 tablett varje dag ( plus 1 tablett Bisolvon) funkade inte för mig då jag fick mensen igår. Men denna cykeln ska jag ta 2 tabletter rosenrot varje dag och ingen Bisolvon så får vi hoppas det funkar :)

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden