• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • nathalieejj

Kan tillägga att jag även äter folsyra, gravidtabletter, järn, omega 3, D vitamin sen ligger med kudde under rumpan efter sexet ;) kom ihåg att det hjälper om killen äter multivitamin, zink och magnesium :)

• Anonym (Undrar)

Hej! Fick min mens igår, eller jätte lite så egentligen kom den igång idag på riktigt. Tänkte testa på rosenrot denna månad (arctic root) och undrar hur man ska tänka när man käkar det när man inte kollar sin ägglossning med stickor, temp eller någonting? Jag testade förut med det var bara en stressfaktor :)

Sammanfattar min fråga: vet ni om jag på något sätt märker att min ägglossning kommer? Alltså om rosenroten bidrar med mer äl-sekret eller äl-värk? (Läste det någon stans). Undrar därför att jag förstått att man ska sluta när ägglossningen börjar? Jag märker inte alltid ägglossningen :D

• Ereya
    Anonym (Undrar) skrev 2019-01-14 16:55:34 följande:

Hej! Fick min mens igår, eller jätte lite så egentligen kom den igång idag på riktigt. Tänkte testa på rosenrot denna månad (arctic root) och undrar hur man ska tänka när man käkar det när man inte kollar sin ägglossning med stickor, temp eller någonting? Jag testade förut med det var bara en stressfaktor :)

Sammanfattar min fråga: vet ni om jag på något sätt märker att min ägglossning kommer? Alltså om rosenroten bidrar med mer äl-sekret eller äl-värk? (Läste det någon stans). Undrar därför att jag förstått att man ska sluta när ägglossningen börjar? Jag märker inte alltid ägglossningen :D

Första månaden jag använde den hade jag måsta varit död för att inte märka av ägglossningen haha. Så extremt tydlig, tydligare än jag någonsin haft förut. Så jag behövde inte ältesta eller nåt... Det var omöjligt att missa. Men sen har jag inte fått samma effekt.
  • Anonym (Undrar)
    Ereya skrev 2019-01-14 17:13:35 följande:

Första månaden jag använde den hade jag måsta varit död för att inte märka av ägglossningen haha. Så extremt tydlig, tydligare än jag någonsin haft förut. Så jag behövde inte ältesta eller nåt... Det var omöjligt att missa. Men sen har jag inte fått samma effekt.

Okej tack för svar! Då ska jag absolut köra igång med lite rosenrot direkt sambon kommer hem från apoteket. Jag kör nog två tabletter om dagen som många rekommenderar. Ska till Thailand nu under nästa ägglossning, men det stoppar mig inte från att välkomna lite ägglossningssmärta :D
  • Mezzy

Fick fast gubbe på äl test imorse. Kan jag ta rosenroten idag då eller bör jag sluta nu? :) 

• Jagerika
    Mezzy skrev 2019-01-17 08:57:12 följande:

Fick fast gubbe på äl test imorse. Kan jag ta rosenroten idag då eller bör jag sluta nu? :) 

Jag hade slutat! :)!
  • Mezzy
    Jagerika skrev 2019-01-17 09:02:05 följande:
    Jag hade slutat! :)!
    Då gör jag det! :) 
  • Anonym (Första försöket)

Någon mera som provar denna cykeln? Är på äl+3 och väntar med spänning! Körde RR+Bisolvon :D

• Mezzy
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 18:16:37 följande:

Någon mera som provar denna cykeln? Är på äl+3 och väntar med spänning! Körde RR+Bisolvon :D

Jag provar för första gången denna månad med RR och bisolvon. Är på äl +11 och väntar också med spänning! :)
  • Anonym (Första försöket)
    Mezzy skrev 2019-01-28 18:51:26 följande:

Jag provar för första gången denna månad med RR och bisolvon. Är på äl +11 och väntar också med spänning! :)

Åååh nej men jösses så spännande! Du borde testa!! Näää mel jag hade inte klarat o hålla mig från o testa. Vilken dag har du tänkt ta ett test? Hur mår du? Hur har dina symtom varit efter äl?
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden