• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Anonym (I väntan på att bli fler)
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 18:16:37 följande:

Någon mera som provar denna cykeln? Är på äl+3 och väntar med spänning! Körde RR+Bisolvon :D

Jag har tatt RR och bisolvon denna cykeln. Är på Äl +4. Kommer ta ett test på Äl +9 och sen ett på BIM. Hoppas så på att det ska ta sig denna månaden Glad
  • Anonym (Första försöket)
    Anonym (I väntan på att bli fler) skrev 2019-01-28 19:50:13 följande:

Jag har tatt RR och bisolvon denna cykeln. Är på Äl +4. Kommer ta ett test på Äl +9 och sen ett på BIM. Hoppas så på att det ska ta sig denna månaden 

Då är vi jätte nära denna cykeln! Hur mår du? Haft några känningar? Hur va din ägglossning?
  • Värphönan
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 19:56:18 följande:
    Då är vi jätte nära denna cykeln! Hur mår du? Haft några känningar? Hur va din ägglossning?

Jag känner mig precis som vanligt. Inget speciellt och ägglossningen va som vanligt också. kände lite lätt obehag, lite svullen över livmodern men annars inget konstigt. Den kändes inte starkare som vissa säger att den ska göra. Hur känner du dig mot hur du brukar?

När har du BIM? Glad hur stor dos RR har du tagit om dagen? 

Värphönan skrev 2019-01-28 20:03:18 följande:

Jag känner mig precis som vanligt. Inget speciellt och ägglossningen va som vanligt också. kände lite lätt obehag, lite svullen över livmodern men annars inget konstigt. Den kändes inte starkare som vissa säger att den ska göra. Hur känner du dig mot hur du brukar?

När har du BIM?  hur stor dos RR har du tagit om dagen? 

Jag har tagit RR+bisolvon vid tidigare graviditeter och blivit gravid på första försöket med den kombon båda gångerna. Lika så fått väldigt ont vid ägglossning vid intag av RR. Denna gången är de samma! Galet ont vid ägglossning, öm i hela äggstocken och sen fick jag smärta när jag rörde mig som att de strama åt. Dagarna efter va jag öm i äggstocken och nu på äl+3 har jag inte ont där längre utan i stället massa molande värk i livmodern och så är jag öm i den när jag går! Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Haft ungefär likadant tidigare graviditeter så vill ju tro att de är ett gott tecken samtidigt super nervös...
  • Mezzy
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 19:22:43 följande:

Åååh nej men jösses så spännande! Du borde testa!! Näää mel jag hade inte klarat o hålla mig från o testa. Vilken dag har du tänkt ta ett test? Hur mår du? Hur har dina symtom varit efter äl?

Kan bli att jag testar imorgon :)

Jag har galet ont i brösten och konstigt ont i livmodern och i blygbenet. Annars känner jag mig som vanligt!
  • Anonym (Undrar)
    Värphönan skrev 2019-01-28 20:03:18 följande:

När har du BIM?  hur stor dos RR har du tagit om dagen? 

Jag använde också RR för första gången denna månad, men kände ingen speciell äl smärta precis som du :) andra faktorer (sekretmetoden) har däremot indikerar på att äl varit för ca 2 dagar sen :) om den nu var verkligen dvs..
  • mangon

Idag kom mensen.

Detta var vårt 6e försök efter spiraluttag till syskon.

Har nu beställt hem rosenrot som jag börjar med idag!

Hoppas kunna plussa nu i februari!!

• Mezzy

Är det någon i tråden som upplevt att ni fått mycket starkare PMS av att äta rosenrot? 

Jag är både super irriterad och super känslig och börjar nästan gråta av ingenting och mina bröst tar kål på mig. De är inte bara ömma när jag rör dem utan det hugger och ilar i dem hela dagarna och det blir bara värre för varje dag som går. De började va ömma vid äl men har, som sagt, blivit mkt värre. 

Har bim på fredag el lördag och har inte haft såhär tidigare. Tog ett test idag och det va negativt så är nog inte gravid. 

• Amendah

Detta är första gången jag testar rosenrot, och har läst att man endast ska äta det fram till ägglossning. Runt CD13 fick jag, vad jag tror, ägglossningssymtom. Har testat med ältester sedan CD10 och är nu på CD17 utan positivt resultat och fortsätter ta en tablett per dag. Är rädd att jag missat ägglossningen på testerna, skulle ni fortsatt med rosenrot eller slutat med dem för denna cykel?

mangon skrev 2019-01-29 09:48:07 följande:

Idag kom mensen.

Detta var vårt 6e försök efter spiraluttag till syskon.

Har nu beställt hem rosenrot som jag börjar med idag!

Hoppas kunna plussa nu i februari!!

Tråkigt med mensen! :( så kul att du ska prova rosenrot! Prova även bisolvon till skulle jag rekommendera! :D
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden