• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • StinaM

Ni som har varit gravida förut, brukar det vara ett UL på första inskrivningssamtalet hos mvc?
    Vi har vårat första inbokad när jag är i v 8 (v 6 nu), då bör man väl kunna se ett litet hjärta va? :)

• Lilo91
    Silverfisken skrev 2018-04-18 18:53:00 följande:

Får jag också följa med till FB-gruppen? :)

Mail = thenordquist@hotmail.com

Du har fått en inbjudan på mail. Följ anvisningarna :)
  • Lilo91
    Anonymidrott skrev 2018-04-18 19:10:24 följande:

Skulle också vilja vara med i Facebook gruppen :) Lägg gärna till mig. Min mejl är hemligtjejhej@gmail.com. Har BF 18 december. 

Du har fått en inbjudan på mailen. :)
  • S79
    StinaM skrev 2018-04-18 18:29:53 följande:

Ni som har varit gravida förut, brukar det vara ett UL på första inskrivningssamtalet hos mvc?

Vi har vårat första inbokad när jag är i v 8 (v 6 nu), då bör man väl kunna se ett litet hjärta va? :)

Nej inte i normala fall. Om du inte vet när du hade mens senast tror jag att de eventuellt bokat in dig på ett tidigt VUL för att kunna datera graviditeten.
  • FrökenFrans

Jag plussade förra veckan. Är nu redo för barn nr 3. Dock har vi haft missfall i slutet av 2017 så är lite nojig ????????

• S79
    FrökenFrans skrev 2018-04-18 21:25:35 följande:

Jag plussade förra veckan. Är nu redo för barn nr 3. Dock har vi haft missfall i slutet av 2017 så är lite nojig ????????

Grattis! Välkommen hit! Jag är också nojig för missfall, vill ju så gärna att det ska gå vägen.

Hoppas att tråden vaknar till lite igen, men det verkar som att de flesta gått över till facebookgrupp. Trist, jag vill hellre hålla mig här...
  • LifeOfBullshit

Jag smyger in lite försiktigt här! Allt känns så sjukt just nu, var ju övertygad om att jag aldrig skulle bli gravid. Efter 14 månader tog det sig! Jag är 23 och min man 27, vårt första barn och mitt första positiva graviditetstest! Känner mig sjukt nojig men ska försöka njuta av tanken så mycket jag bara kan :) Jag som har haft så låg drivkraft de senaste månaderna känner mig plötsligt full av ny energi och inspiration :D så att jag hade kunnat renovera om hela lägenheten med denna energin! Haha. Jag hänger gärna här, är lite nojig att gruppen på Facebook på något vis skulle råka dyka upp för nära och kära innan vi väljer att berätta :) beräknad BF 25:e dec. Kanske blir ett litet jesusbarn haha!

Åååhhhh hoppas allt går bra för alla nu <3

BIM 18/19:e April, 2018
Svar på tråden BF December 2018