• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Hedgehog

Lovatic91= Jag bor i närheten av Göteborg. Men de va inte inskrivning jag fick med en gång, det var hälsosamtalet. Inskrivning brukar väll vara runt v.12. Nästa tid jag har bokad nu är för att ta blodprover inför KUB. De tar jag 21 maj tror jag det var.

LifeofBullshit: känner igen din oro. Jag har hagt totalt 7 missfall genom åren. De flesta mellan barn 1 och 2. Jag har lärt mig att acceptera läget. Är tacksam för varje dag som fröet får stanna, men händer det att det blir missfall så beror det på att något är fel. Men, jag kollar också en extra gång varje toabesök. Har ett paket bindor i väskan med, om det skulle hända på jobbet. Man måste ju ändå hantera det om det händer. Jag hoppas innerligt vi får ha kvar våra små allesammans <3

• SamiraBudva
    Hedgehog skrev 2018-04-20 21:26:22 följande:

Hej på er! V 7, 6+1 här. Har mått väldigt illa de senaste dagarna. Brösten är svullna och större än vanligt. Väldigt ömma. Går upp och kissar på nätterna. Kunde inte tänka mig att jag skulle känna så mycket så tidigt. Roligt men väldigt jobbigt med illamåendet! Fy. Någon annan som mår riktigt illa? Jag ringde mvc i måndags och fick tid för första mötet samma dag. De tog skölkörtelprover och jag loggade in på 1177 igår och såg att de proverna var bra. Fått KUB UL bokat till 4 juni <3

Är på 7+3 mår överdrivet illa utan att kräkas, mår så psykiskt dåligt pga jag äcklas så mycket utav vissa grönsaker som lök och paprika att jag knappt kan sova ibland och det är något som inte vill försvinna. Har tid mödrar vårdcentralen den 26 april! Får se
  • Lovatic91
    Hedgehog skrev 2018-04-21 22:33:32 följande:

Lovatic91= Jag bor i närheten av Göteborg. Men de va inte inskrivning jag fick med en gång, det var hälsosamtalet. Inskrivning brukar väll vara runt v.12. Nästa tid jag har bokad nu är för att ta blodprover inför KUB. De tar jag 21 maj tror jag det var.

LifeofBullshit: känner igen din oro. Jag har hagt totalt 7 missfall genom åren. De flesta mellan barn 1 och 2. Jag har lärt mig att acceptera läget. Är tacksam för varje dag som fröet får stanna, men händer det att det blir missfall så beror det på att något är fel. Men, jag kollar också en extra gång varje toabesök. Har ett paket bindor i väskan med, om det skulle hända på jobbet. Man måste ju ändå hantera det om det händer. Jag hoppas innerligt vi får ha kvar våra små allesammans <3

Okej bor i sthlm och fick inget enskilt hälsosamtal
  • Pilofru83

Fick ett starkt plus imorse, så tror jag borde vara i v.5+ någonting.

Men herregud vad glad jag är!!

Jag är 34år med två barn, den yngsta är 8år, och min sambo har ett barn på 12år, det här blir vår första gemensamma, vilken underbar liten julklapp <3

Jag känner ingenting annat än "vanlig mensvärk " så trodde definitivt inte att det var något positivt denna månaden, men det blev ett plus redan innan kontrollstrecket kommit fram, haha...

• Matadam

Hej!

Jag är 26 år och fick ett plus idag. BF 30 december 2018 enligt app. Känner mig glad, rädd, orolig och skakig på samma gång. Bor i Malmö. Jag vill gärna gärna gärna vara med i en hemlig facebookgrupp om det finns plats? Vågar dock inte skriva ut min mejl här ännu. Kan jag mejla någon?

• Systeryster33

Tyvärr så fick jag missfall! Lämnar er alla fina mammor och önskar er lycka till med era kommande små <3

Hej! Vi har precis plussat med barn nr 3. Tvåan är bara 4 månader gammal och nu väntar vi ett decemberbarn även detta år.

Fanns det någon fb-grupp här? En hemlig sådan?

• fyrapunktnoll

Jag har just plussat igen efter 2 mfpå rad. Håller mina tummar och tår att det ska vara vår tur nu. Jag har sedan tidigare barn med en annan man men det är min sambos första. Hänger gärna på i en FN grupp

• Anonym (väntar nog andra barnet)

Hej! Hoppar in lite här :) Jag är 20 år och plussade igår, så jag och sambon väntar andra barnet om allt går som det ska. Beräknat att bli en julaftonsbebis (v.4+5 idag), haha!

Har dock knappt några gravidsymptom alls om jag jämför med förra graviditeten.. känns lite läskigt faktiskt!

• Lilo91
    Matadam skrev 2018-04-22 15:59:51 följande:

Hej!

Jag är 26 år och fick ett plus idag. BF 30 december 2018 enligt app. Känner mig glad, rädd, orolig och skakig på samma gång. Bor i Malmö. Jag vill gärna gärna gärna vara med i en hemlig facebookgrupp om det finns plats? Vågar dock inte skriva ut min mejl här ännu. Kan jag mejla någon?

Du kan skicka ett privat meddelande till mig här på FL så bjuder jag in dig :)
Svar på tråden BF December 2018