Otit skrev 2018-04-07 07:15:38 följande:
Verkligen superhäftigt! Jag mår bra, mår fortfarande illa på mornarna ibland om jag har ätit dåligt kvällen innan så att jag är väldigt hungrig. Sen är jag ju trött. Jobbar heltid då sambon är pappaledig. Så är helt slut när dottern har gått och lagt sig på kvällen. Det är full fart. Mem har du haft mycket symptom innan? Jag har också känt mig ganska ogravid. Tvivlade på att den levde där inne. Hade inte ont i brösten, mådde bara illa ibland och så. Med dottern kräktes jag varje dag mellan vecka 8-12 och hade ont i brösten.
Jag tänker också att när bebisen blir lite större får man se till att som tajmar sömnen. I början sover den ju ändå mesta delen av tiden. Jag tänker också att jag inte vill att dottern ska få det sämre. Just nu får hon ju all tid och uppmärksamhet. Tänker också mycket på att andra barnet inte får samma ensamtid med sina föräldrar som det första barnet har fått. Men det kommer bli jättebra när dom blir äldre och kan leka ihop och underhålla varandra! Ska ni ta reda på könet på bebisen?
Vad skönt att du har mått bättre hittills i denna graviditeten. Förstår verkligen att du är slut efter en dag!
På nåt lustigt vis så kommer man väl hitta krafter att ta hand om en liten till vid sidan av.
Jag har eg inte haft så mycket symptom någon av gångerna. Därför har det varit otroligt svårt att ta in att jag faktiskt är gravid. Spända bröst har jag iaf och ibland kan jag må illa mitt i maten och efteråt så antar att det är den lilla i magen som är orsaken till det
Ja det kommer bli jättebra! Vi trodde att det kanske skulle bli många år mellan barnen om det ens kunde bli ett syskon.. nu blir det tätt istället haha! Men som du säger, de kommer ju ha glädje av varandra. Vi ville verkligen ha syskon då både jag och mannen har det och har bra relationer till dem.
Förra gången tog vi inte reda på kön men jag tror fastkilat att vi ska göra det denna gången!
Hur gjorde ni med förra och hur ska ni göra nu?
Har du fått tid för rul?