• Jennn

Beräknat september! Följas?:D

Hej!

Jag är i vecka 17 på fredag 6/4 och väntar mitt första barn! Jag är 28 år och gift:)

Har ni fått stor mage? Mår ni bra? Känt någon spark? Osv...

Jag har redan börjat med mammabyxor, är ganska rund och svullen, mådde så dåligt fram till vecka 13, men nu mår jag bra! Trött bara och kroppen kliar...väntar på att få känna sparkar!

Haft 3 missfall sen innan så jag kom till vecka 6-8-11, så är så glad att det gått längre med denna graviditet!

Bor i Stockholm, så vore roligt att följas och kanske träffa nya människor :)

• Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-04-25 06:48:02 följande:

Hej! Hur går det för er andra? Nu är det äntligen bara en vecka till ul där vi får veta kön <3

Här pinnar det på bra! Har fått min tid nu för rul och det blir om två veckor. Längtar så! Tänkte också ta reda på kön.
  • ElinJohanna89

Idag är jag precis halvvägs i graviditeten! :D Låter väldigt lite med 140 dagar kvar, eller att jag är i graviditetsmånad 5! :p

• Pusheen

Hej alla. Hoppas ni mår bra! Har en lite halväcklig fråga.. har ni fått några lustiga flytningar?

Vi sexade till det igår och idag tidig kväll så kom det världens slemklump typ.. ganska mycket. Nästan som ägglossningsflytningarna kan vara. Slemmig och genomskinlig med lite inslag av typ gult.

Jag blev helt iskall när jag såg det och trodde att det var slemproppen. Kan det ha med sexet att göra eller kan det bara vara att det var en tillfällighet? Det ska ju vara säkert att ha sex men nu skyller jag allt på det!

Jag tyckte jag kände lite molvärk också stax efter toabesöket, har inte känt det innan, så då inbillade jag mig att allt var kört och att kroppen trodde att det skulle bli förlossning nu. Kanske låter helskumt men jag blev bara så orolig.

Tyckte jag kände mini vara igång där inne iaf och nu har jag inte känt nåt mer lustigt och inga mer likadana flytningar..

Trevlig helg!

• Pusheen

Det var ingen som var sugen att svara på min äckelfråga haha ;-D

Det har varit lite likadant idag med så tror att det nog bara är flödet där nere som har ökat eller nåt.

Nu känner jag mig gravid på riktigt som först. Känner i hela bäckenet nu att det inte var helt optimalt att gå med grästrimmern i över en timme.

Ha det fint!

• ElinJohanna89

Haha ne kom inte ihåg att svara igår :D Jag har också en del flytningar men inte riktigt som dina så har inget vettigt svar tyvärr ;)

Jag känner mig äntligen lite bättre i ryggen, men sen har jag ju inte gjort nåt extra heller fast det skulle finnas hur mycket jobb på gården som helst :) vågar mig inte på nåt extra nu utan försöker njuta av att inte ha helvetiskt ont :D

• Otit
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-02 17:40:32 följande:

Nu kan jag meddela att allt var bra med den lilla och det ser ut att bli en kille <3

Grattis!!! Vad roligt! Vi har rul imorgon kväll. Hoppas att allt ser bra ut och att vi kan få veta om det är en syster eller bror därinne :)
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-02 17:40:32 följande:

Nu kan jag meddela att allt var bra med den lilla och det ser ut att bli en kille <3

Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Har själv börjat vela om vi ska ta reda på kön eller ej haha. Dags att bestämma sig.. ska dit på tisdag.
    Otit skrev 2018-05-02 20:51:11 följande:

Grattis!!! Vad roligt! Vi har rul imorgon kväll. Hoppas att allt ser bra ut och att vi kan få veta om det är en syster eller bror därinne :)

Lycka till imorgon!
  • ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-02 21:43:47 följande:

Grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Har själv börjat vela om vi ska ta reda på kön eller ej haha. Dags att bestämma sig.. ska dit på tisdag.Lycka till imorgon!

Då har ni ju tid att fundera ännu ;) :D
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-03 07:45:14 följande:

Då har ni ju tid att fundera ännu ;) :D

Haha, ja.. några dagar till att vela och våndas
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D