• Jennn

Beräknat september! Följas?:D

Hej!

Jag är i vecka 17 på fredag 6/4 och väntar mitt första barn! Jag är 28 år och gift:)

Har ni fått stor mage? Mår ni bra? Känt någon spark? Osv...

Jag har redan börjat med mammabyxor, är ganska rund och svullen, mådde så dåligt fram till vecka 13, men nu mår jag bra! Trött bara och kroppen kliar...väntar på att få känna sparkar!

Haft 3 missfall sen innan så jag kom till vecka 6-8-11, så är så glad att det gått längre med denna graviditet!

Bor i Stockholm, så vore roligt att följas och kanske träffa nya människor :)

• Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D
  • Jennn

Okej, så du är alltså en vecka före mig:) skönt att veta att andra är likadana haha! Köpte vagn för några dagar sen!

• Jennn

Vet inte riktigt hur jag svara specifikt på ditt inlägg Elinjohanna89:/

• Saccess82

Hej! Bf 30/9 med tvillingar. 35 år och har inga barn sen tidigare. Har mått illa feb och mars men nu är det nästan helt borta. Fick mage tidigt, såg magen själv v 5, familjen såg den v 9 ungefär och nu är det ingen som missar den!

Inte känt något än men är bara 16+1 så hoppas på att känna något snart.

• Otit
    Saccess82 skrev 2018-04-17 21:55:19 följande:

Hej! Bf 30/9 med tvillingar. 35 år och har inga barn sen tidigare. Har mått illa feb och mars men nu är det nästan helt borta. Fick mage tidigt, såg magen själv v 5, familjen såg den v 9 ungefär och nu är det ingen som missar den!

Vad spännande med tvillingar! Hur kändes det när ni fick veta att det var två? Är det första barnen? :)
  • Saccess82
    Otit skrev 2018-04-18 06:40:04 följande:

Vad spännande med tvillingar! Hur kändes det när ni fick veta att det var två? Är det första barnen? :)

Jag har sån tur att jag har en kompis som jobbat på en kvinnoklinik som sa ganska tidigt att jag har symptom för tvillinggraviditet (min ålder, att min mage växte så snabbt och mitt illamående) så jag hade ändå tänkt tanken men ändå så trodde jag inte att det på riktigt skulle hända mig så det var lite av en chock. Såg dock på en gång på ul att det var två fostersäckar så låg bara och väntade på att hon skulle säga något om det. Det känns fortfarande ganska overkligt så längtar till RUL och på att få känna dem röra sig så att man vet att de mår bra och att det är på riktigt :)

Vi har inga tvillingar i släkten någon av oss och det blir våra första barn
  • Pusheen
    Saccess82 skrev 2018-04-17 21:55:19 följande:

Grattis till tvillingarna! Så häftigt

Jag ligger också på 16+2 idag i min app men har fått två olika dagar så det ska bli spännande med rul. Har inte fått tid än till det. Håller på att bli galen av väntan.

Väntar mitt andra barn och jag tycker mig ha känt lite rörelser nu ett par dagar. Vågar inte riktigt pusta ut förrän man har sett att allt är bra på rul:et.

Har fortf lite svårt att ta in att jag är gravid..
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-17 17:54:29 följande:

Vet inte riktigt hur jag svara specifikt på ditt inlägg Elinjohanna89:/

Man klickar på "kugghjulet" vid kommentaren och väljer "citera" ;)
  • Challenge88

Hej!

Jag är beräknad 16/9, är alltså i vecka 19 nu. Ska på ultraljud på måndag (23/4), längtar så enormt!

Har börjat känna rörelser den sista veckan nu. Som små dunkar, mest bara när jag ligger ned :) trodde jag skulle tycka det var obehagligt att känna rörelserna, men det är helt magiskt <3

• Saccess82
    Pusheen skrev 2018-04-18 11:20:38 följande:

Grattis till tvillingarna! Så häftigt

Jag ligger också på 16+2 idag i min app men har fått två olika dagar så det ska bli spännande med rul. Har inte fått tid än till det. Håller på att bli galen av väntan.

Väntar mitt andra barn och jag tycker mig ha känt lite rörelser nu ett par dagar. Vågar inte riktigt pusta ut förrän man har sett att allt är bra på rul:et.

Har fortf lite svårt att ta in att jag är gravid..

Tack! Och grattis du med! Vi har fått RUL den 9e maj och enligt vår bm så tar man gärna det lite senare på tvillingar då det är fler saker att kolla upp så de vill gärna att de ska hinna växa någon dag till. Men det är en lång väntan och man hinner fundera så mycket på allt och inget.

Jag har en väldigt bubblig mage även när jag inte är gravid (troligtvis ibs) så har lite svårt att veta vad som är det vanliga fladdret och vad som kan vara bebisar :P
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D