• Jennn

Beräknat september! Följas?:D

Hej!

Jag är i vecka 17 på fredag 6/4 och väntar mitt första barn! Jag är 28 år och gift:)

Har ni fått stor mage? Mår ni bra? Känt någon spark? Osv...

Jag har redan börjat med mammabyxor, är ganska rund och svullen, mådde så dåligt fram till vecka 13, men nu mår jag bra! Trött bara och kroppen kliar...väntar på att få känna sparkar!

Haft 3 missfall sen innan så jag kom till vecka 6-8-11, så är så glad att det gått längre med denna graviditet!

Bor i Stockholm, så vore roligt att följas och kanske träffa nya människor :)

• Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D
  • Bebi1981
    Pusheen skrev 2018-04-11 21:06:03 följande:

Hej!

Grattis till graviditeten! Jag har också bf 28/9 (eller 30/9 fått olika bud), är 36 år och väntar mitt andra barn. Dottern blev till med ivf och denna blev spontan.

Vad skönt att du har kunnat släppa på oron nu.

Jag är också väldigt doftkänslig men mår i övrigt bra förutom min migrän men den har jag annars med..

Vad kul med rul! Jag väntar så på att få hem brev om tid.. vaktar brevlådan som en hök.

Hej!

Tack så mycket och grattis till dig med! Va roligt att vi är beräknade samma datum eller ja runtomkring iallafall.

Min dotter fyller 7 imorgon och hon kom till på vanligt vis. Det blir många år emellan dom.

Apropå huvudvärk så har jag haft det i några veckor jag med, men inte migrän. Stackare det kan inte va trevligt alls, hoppas det blir bättre. Du kommer säkert få nära mitt datum för RUL, och det är ju faktiskt snart :0)
  • Pusheen
    Bebi1981 skrev 2018-04-11 22:42:21 följande:

Hej!

Tack så mycket och grattis till dig med! Va roligt att vi är beräknade samma datum eller ja runtomkring iallafall.

Min dotter fyller 7 imorgon och hon kom till på vanligt vis. Det blir många år emellan dom.

Apropå huvudvärk så har jag haft det i några veckor jag med, men inte migrän. Stackare det kan inte va trevligt alls, hoppas det blir bättre. Du kommer säkert få nära mitt datum för RUL, och det är ju faktiskt snart :0)

Tack

Ah okej, lite bakvänt här om man jämför då. Dottern är 16 månader nu så här blir det ganska tätt istället. Helt tvärt om än vi trodde

Visste ju inte ens om vi skulle kunna få ett syskon iom ivf eller tänkte vi att det skulle dröja många år emellan men livet ville annorlunda och det är vi så glada för!

Har du sett bebisen innan på ul? Vi gjorde KUB och då fick vi se den. Nu kom jag på att ni säkert har det iom ivf.. kollar väl hjärtat där efter vecka 6 någonting va?
  • Bebi1981
    Pusheen skrev 2018-04-11 22:49:54 följande:

Tack

Ah okej, lite bakvänt här om man jämför då. Dottern är 16 månader nu så här blir det ganska tätt istället. Helt tvärt om än vi trodde

Visste ju inte ens om vi skulle kunna få ett syskon iom ivf eller tänkte vi att det skulle dröja många år emellan men livet ville annorlunda och det är vi så glada för!

Har du sett bebisen innan på ul? Vi gjorde KUB och då fick vi se den. Nu kom jag på att ni säkert har det iom ivf.. kollar väl hjärtat där efter vecka 6 någonting va?

Ja men precis vi fick göra ett tidigt ultraljud i v7-8 å fick se ett litet hjärta och sen KUB , där såg vi en liten bebis <3. Nu är det ju inte långt kvar tills vi får se bebisarna igen ;0)

Va härligt ändå vad livet kan ge, skönt att slippa gå igenom allt vad det innebär med IVF.

Jag hade verkligen inte tänkt 7 år emellan snarare max 5 år men här ville livet också annorlunda.
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-11 17:37:20 följande:

Hur gick det Elinjohanna89 hos barnmorskan?:D

Det gick riktigt bra tack! :) Bebisen växer fort och allt såg bra ut <3
  • Jennn

Elinjohanna89 har du börjat känna något i magen? Någon spark? Jag längtar så! Orkar knte vänta, känns som jag aldrig kommer känna:(

• ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-16 11:20:22 följande:

Elinjohanna89 har du börjat känna något i magen? Någon spark? Jag längtar så! Orkar knte vänta, känns som jag aldrig kommer känna:(

Jo senaste dagarna tror jag faktiskt att jag känt nåt :D Härlig känsla men längtar efter att de känns mer som sparkar än bara en liten knuff/fladder :D Hur långt är du nu?
  • ElinJohanna89

Dock har jag antagligen fått foglossning nu som känns för jävligt :( Sjukskrivningen tog slut på söndag och igår var jag första dagen på jobb eftersom jag inte verkar bli bättre heller :/ Blir mer och mer säker på att mina diskbråck lugnat sig men att foglossningen istället tagit vid, då smärtan och värken flyttat sig lägre ner, över rumpan typ och höfterna...

Ska till sjukgymnasten igen på torsdag så ska höra mig för där vad hon tror och så :) Jag är ju van med att ha ont konstant men kul är det inte... Vissa dagar har jag tankar som: "skulle jag inte varit så envis med att få eget barn så skulle jag fan inte behöva ha ont och skulle kunna jobba istället..." Mår dåligt över att ens tänka tanken liksom :/ Men för det mesta känns det ju kul att jag ska få barn, men inte kul att ha hård värk 24/7 redan nu :(

• Jennn

Okej, oxå kännt något, men vet inte om det är bubbliga tarmar eller han:/ känns oxå som att min mage krymper och ibland växer...blir så nojig haha! Jag är i 18+4. Du?

Vad jobbigt att ständigt ha ont!:( hoppas det blir lite bättre snart så att graviditeten blir lättare och roligare!:(

• Jennn

Eller står på min gravid app att jag är 18 och barnet 17+4...vad är jag då?

• ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-17 06:22:17 följande:

Okej, oxå kännt något, men vet inte om det är bubbliga tarmar eller han:/ känns oxå som att min mage krymper och ibland växer...blir så nojig haha! Jag är i 18+4. Du?

Vad jobbigt att ständigt ha ont!:( hoppas det blir lite bättre snart så att graviditeten blir lättare och roligare!:(

Jag har 18+5 och är alltså i vecka 19 :) Så du är i vecka 18, din graviditet har räckt i 17 hela veckor och 4 dagar :)

Ja jag hoppas också att det ska bli lite lättare snart :) Och min växer och krymper den med :D
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D