• Jennn

Beräknat september! Följas?:D

Hej!

Jag är i vecka 17 på fredag 6/4 och väntar mitt första barn! Jag är 28 år och gift:)

Har ni fått stor mage? Mår ni bra? Känt någon spark? Osv...

Jag har redan börjat med mammabyxor, är ganska rund och svullen, mådde så dåligt fram till vecka 13, men nu mår jag bra! Trött bara och kroppen kliar...väntar på att få känna sparkar!

Haft 3 missfall sen innan så jag kom till vecka 6-8-11, så är så glad att det gått längre med denna graviditet!

Bor i Stockholm, så vore roligt att följas och kanske träffa nya människor :)

• Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D
  • Jennn

Hej igen!

Kul att många hittade in hit:)

Idag tog jag ett extra ultraljud 14.40 innan min tid den 27/4. Kolla så allt är

bra (eftersom jag har haft 3 missfall sen innan) och förhoppningsvis kön, OM hon ser nu i vecka 17+3. SÅ SPÄNNANDE!

Jag är nog sämst i världen på att hålla mig....

har faktiskt ingen aning om vad det kan vara, alla tecken runt mig säger tjej haha!

Längtar så tills jag känner spark! Känner något ibland, typ fladder, men svårt att tyda vad det kan vara...

Hur går det för dig elinjohanna89?:)

• ElinJohanna89

Härligt håller tummarna!

Jag är fortfarande sjukskriven pga ryggen men annars är allt bra :) inte känt nån rörelse än men kollade imorse med min hemmadopler och hörde väldigt starkt hjärtljud <3 Imorgon ska jag på första läkarundersökningen!

• Jennn

Åh vad roligt! Spännande:)

Jag får en kille! :D allt var bra!!

• Pusheen
    Otit skrev 2018-04-07 11:46:39 följande:

Ja det är ju skönt att må bra! Men innan man känner bebisen känner man sig ju bara tjock och ogravid när man inte märker av graviditeten på något annat sätt. Jag är för övrigt jättestor. Ser ut som jag gjorde i vecka 25 med första barnet.... ja vi har fått tid för rul den 3/5. Förra gången tog vi reda på kön. Sen bestämde vi att om vi skulle få ett syskon så skulle vi inte ta reda på det. Men både sambon och jag känner stt vi inte kommer kunna hålla oss. Är så nyfikna på om det är en lillebror eller lillasyster i magen <3. Har ni fått tid till rul än? Och är ni överens om att ni vill ta reda på det? :)

Ja precis! Jag vill bara känna mini nu så att det blir lite lättare att ta in!!

Jag har lite fluff redan så jag känner mig inte jättemycket större än innan hehe..

Kan säga att det var sjuuukt jobbigt sista tiden att inte veta kön. När hon väl kom ut så glömde vi kolla vad det var. Det var så totalt oviktigt just då. Därför väljer vi att ta reda på det innan denna gången och vi är överens! Men hade gubben propsat för att inte ta reda på det så hade jag nog kunnat hålla mig. Har velat en del men nu har vi (nog) bestämt oss

Har inte fått någon tid för rul än, sjukt störande! Känns som att det är jättelångt bort i tiden.

Haft en genomrutten dag idag. Fick migrän igårkväll och vaknade med det i morse. Det har hållit i sig hela dagen och jag har spytt tre gånger.

Jag har kronisk migrän och det är extra jobbigt nu. Vid förra graviditeten så försvann migränen ca halvvägs. Har aldrig mått så bra i hela mitt liv som vid sista halvan av graviditeten. Hoppas på samma denna gången.

Är det någon mer som har migrän här?
  • ElinJohanna89
    Jennn skrev 2018-04-09 19:54:17 följande:

Åh vad roligt! Spännande:)

Jag får en kille! :D allt var bra!!

Härligt! Stort grattis :) jag ska idag till rådgivningen så hoppas på att få se lillisen idag :)
  • FrkMalin

Hoppar också in här, är i vecka 17

Efter två år av försök så hände det när vi båda minst anade det, alltid fått höra hur enkelt och lätt det ska vara att bli gravid när man är ung så efter att tiden gick så tror jag att vi båda gav upp det och försökte lägga fokuset på något annat istället. Jag började studera och han la fokuset på karriären, jag blev färdig med studierna precis i samma veva som jag blev gravid och fick därefter en fast tjänst vilket är så skönt! Den enda oron är att jag på denna tiden inte kommer hinna jobba ihop en föräldrapenning då jag började min tjänst i mars och är beräknad den 23e september... men vi kunde bara inte förmå oss att göra abort nu när vi äntligen blev gravida. Jag tror stressen och ångesten kring det i början av graviditeten tog bort fokuset kring att jag faktiskt var gravid så fram till nu har jag levt på livet som vanligt utan att på något sätt känna mig gravid men det kommer väl när man börjar känna rörelser

Ska på rul om två veckor och då också ta reda på kön, har inga aningar alls om vad det kan vara för något som befinner sig där inne så det ska bli kul!

• ElinJohanna89
    FrkMalin skrev 2018-04-10 10:23:56 följande:

Hoppar också in här, är i vecka 17

Efter två år av försök så hände det när vi båda minst anade det, alltid fått höra hur enkelt och lätt det ska vara att bli gravid när man är ung så efter att tiden gick så tror jag att vi båda gav upp det och försökte lägga fokuset på något annat istället. Jag började studera och han la fokuset på karriären, jag blev färdig med studierna precis i samma veva som jag blev gravid och fick därefter en fast tjänst vilket är så skönt! Den enda oron är att jag på denna tiden inte kommer hinna jobba ihop en föräldrapenning då jag började min tjänst i mars och är beräknad den 23e september... men vi kunde bara inte förmå oss att göra abort nu när vi äntligen blev gravida. Jag tror stressen och ångesten kring det i början av graviditeten tog bort fokuset kring att jag faktiskt var gravid så fram till nu har jag levt på livet som vanligt utan att på något sätt känna mig gravid men det kommer väl när man börjar känna rörelser

Ska på rul om två veckor och då också ta reda på kön, har inga aningar alls om vad det kan vara för något som befinner sig där inne så det ska bli kul!

Härligt! Stort grattis till er :D Vi var också utan skydd i över ett år innan jag blev gravid, också vi närnjag minst anade det! Jag började studera (vuxenstudier) i januari och 2 dagar innan första närstudiedagen plussade jag :D Så mina studier kommer mer eller mindre ligga på is nu på obeestämd tid och mitt arbetsavtal som går ut 2.6 kommer ju inte förnyas på hösten som jag innan såg framemot... Så mycket åndringar på planer här med :p
  • Jennn

Hur gick det Elinjohanna89 hos barnmorskan?:D

• Bebi1981

Hej!

Jag har bf 28/9 och är 36 år och detta blir mitt 2:a barn. Vi har försökt bli gravida i 2 år och nu äntligen efter IVF-behandling så stannade en liten kvar. Har fått 2 missfall under året som gått, så det har varit mycket oro. Nu har den oron släppt.

Jag mådde illa till v.13 så nu är det helt underbart att kunna äta vanligt igen. Dock känslig mot lukter fortfarande. Jag har fått foglossning redan, känns inte så kul.

Ska på RUL den 4/5. Såg att det va nån som var beräknad den 27/9, så väldigt kul om vi alla kan följas. :0)

• Pusheen
    Bebi1981 skrev 2018-04-11 20:09:09 följande:

Hej!

Jag har bf 28/9 och är 36 år och detta blir mitt 2:a barn. Vi har försökt bli gravida i 2 år och nu äntligen efter IVF-behandling så stannade en liten kvar. Har fått 2 missfall under året som gått, så det har varit mycket oro. Nu har den oron släppt.

Jag mådde illa till v.13 så nu är det helt underbart att kunna äta vanligt igen. Dock känslig mot lukter fortfarande. Jag har fått foglossning redan, känns inte så kul.

Ska på RUL den 4/5. Såg att det va nån som var beräknad den 27/9, så väldigt kul om vi alla kan följas. :0)

Hej!

Grattis till graviditeten! Jag har också bf 28/9 (eller 30/9 fått olika bud), är 36 år och väntar mitt andra barn. Dottern blev till med ivf och denna blev spontan.

Vad skönt att du har kunnat släppa på oron nu.

Jag är också väldigt doftkänslig men mår i övrigt bra förutom min migrän men den har jag annars med..

Vad kul med rul! Jag väntar så på att få hem brev om tid.. vaktar brevlådan som en hök.
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D