Inneboende som bjuder hem folk
Är det skäl för uppsägning om den inneboende bjuder hem folk utan att ha checkat med oss först?
Vi har upprepade gånger sagt att vi inte är okej med det, men det händer ändå gång på gång.
Är det skäl för uppsägning om den inneboende bjuder hem folk utan att ha checkat med oss först?
Vi har upprepade gånger sagt att vi inte är okej med det, men det händer ändå gång på gång.
Nej vi har inget behov av barnflicka egentligen, de kan stanna lite längre på fritids bara.
Om jag låter osympatisk så är det för att jag dels är trött på hennes attityd och på att behöva försvara mig om och om igen mot folk som har en helt felaktig bild av oss.
Vi har hyrt ut till studenter i omgångar tidigare och ingen har haft problem med att checka av med oss innan de tar hem folk och de har hållit sig till sitt rum, medan hon som är här nu verkar tro att gästerna får röra sig överallt.
Nu har jag läst hela tråden.
Mitt problem med det hela är främst att du nervärderar hennes arbetsinsats. Du påtalar att det inte är något ?jobb? och att det är mest att umgås lite med barnen. Jag skulle säga att den största insatsen är att hon har vareviga vardag uppbokad. Då hon ska hämta någon annans barn och ta dem hem. Klart att du skulle gjort det annars, men det är dina barn. Hon måste planera så att hon varje eftermiddag är ledig just den tiden och Kan hämta på utsatt tid.
Nog är det ett jobb alltid
Väldigt många i tråden tycker exc inte att ts kan ha sådana krav på tjejen, att hon inte får bjuda hem folk utan måste alltid fråga först exc.
Det som gjorde att hon inte kunde betala då är löst sen flera månader, men vi fortsatte ändå på samma för underlätta för henne.
Tjänster och gentjänster. Ska hon ha lön för att hjälpa till så får hon betala hyra också.
Du tycks inte förstå att tjänster och gentjänster är reglerade i lag när det handlar om den där sortens överenskommelser.
www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/delningsekonomi/bytatjanster.4.7459477810df5bccdd4800034088.html
Väldigt många i tråden tycker exc inte att ts kan ha sådana krav på tjejen, att hon inte får bjuda hem folk utan måste alltid fråga först exc.