• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

Så nu vet dom :

Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

• Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 20:17:33 följande:
    Tror du måste läsa vad ett umgängessabotage gör med ett barn, hur det förändrar ett barn för resten av livet.
    Har berättat tidigare hur ex mamma gjort samma med hennes pappa, det gick aldrig ur henne, även om hon försökte ha en relation med sin pappa.

Hennes pappa öppna upp sig för mig, vi blev nära vänner, han bjöd med mig på luncher, hjälpte mig med kontakter, hjälpte mig med massor av saker, vi umgicks.
    Mitt ex o hennes syskon gilla det inte alls, mitt ex blev rasande när jag berätta om det hos familjerätten, hon skrek rakt ut, prata aldrig om min pappa.
    Hon och hennes syskon var så starkt påverkade av mamman, att dom aldrig fick en bra relation fast dom bodde i samma stad, han kom förbi när barnen fyllde år, mamman kunde inte sluta hacka på han, pappan snälla kan du inte sluta nu?, det har gått 30 år sedan vi gick isär, kan du inte lägga det bakom?.

Pappan gjorde alla syskon arvlösa .men förstår varför han gjorde det.

Därför måste den yngsta ta upp kampen med mamman, få henne och ändra tänk, tro mig hon är ett starkt vapen mot umgängessabotage, det starkaste som finns.
    Vinner dottern kampen och kommer till mig , då kommer mamman sluta påverka dom, då kommer relationen med den äldre också fungera.
    Jag vet vad det kan innebära.
    Men du har väl inte heller direkt underlättat för barnen när du bara har vänt dem ryggen och gått vidare med ditt liv. Eller hur.
    Jag tycker du ska fundera på hur ditt eget beteende kan ha påverkat dina barn och inte bara lägga all skuld på exet. Även om hon också har gjort fel.
    Berätta fär din fru så kanske du kan få hjälp där då hon gått igenom samma sak.
    Fortsätter du så här så finns risken att dina döttrar inte alls kommer att komma till dig. Tänk på det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 20:29:04 följande:
    Det du frågar om är, har jag rätt till ett lyckligt liv?

Har man blivit utsatt för ett brott som umgängessabotage är , så är det inget jag ska behöva leva med varje dag, jag ska inte behöva försvara mig överallt för ett brott jag blivit utsatt för.
    Det här verkar få förstå, det är ett allvarligt brott, går det och bevisa hade hon tappat barnen.det förstod soc samt domaren, men soc vände i tanken på konsekvenserna, som sagt umgängessabotage är inget soc får jobba med, inget dom får fråga om, inget dom får bevisa.
    Nej,det jag undrade var varför du inte berättar sanningen för din fru om du nu tror att hon kommer att förlåta dig?
    Kan du svara på det?
    Hon kanske rentav skulle kunna hjälpa dig då hon har liknande erfarenheter.
    Om du har rätt till ett lyckligt liv eller inte är jag inte rätt person att svara på.

Nej,du ska inte behöva leva med det ditt ex har gjort.
    Men du tycker att dina barn ska behöva leva med vad både hon och du har gjort?
    Har du överhuvudtaget funderat på vad dina barn känner kring allt det här?
    Eller är det bara dina känslor som är viktiga?
    Carpe Diem
    Anonym (Anais) skrev 2018-05-23 20:06:09 följande:
    Ja du om nån vet ju ingenting om tillit eller trygghet till människor... för de människor som du varit med och skapat - kastar du nu åt sidan som gårdagens gamla tidning. I båda dina trådar har du bara svamlat runt och allting bottnar i hur synd det är om dig. Avföljer båda trådarna nu för jag blir bara ledsen av att läsa dom (för barnens skull såklart).

Din nya fru kanske blir lite besviken? Du har skaffat dig nåt slags fantasiliv baserat på lögner... du är ju inte ens den personen du utger dig för att vara? Och du har gjort det då dina barns bekostnad. Ingenting som någon säger till dig tar du till dig - fattar inte ens varför du skrev tråden? Det här kommer hoppa upp och bita dig i arslet förr eller senare. Tycker bara synd om dina barn och din nya fru.
    Det jag har läst, sett bland vänner, pratat med folk, så har det jag gör bästa resultat för mitt umgänge med barnen, ja skit tragiskt sätt, men fungerar.

Ena jag prata med hade en liknande historia, där flytta sonen på heltid till pappan, vänd ryggen åt mamman, den andra berätta hur hans dotter först kom, flytta hem till mamman igen ett halvår och sedan tillbaka till pappan permanent , hon har ännu ett agg mot mamman, hon är 24 år nu, det här hände för 11 år sedan, hon träffar mamman men älskar sin pappa, där är hon mesta tiden.
    Där dom inte gjort något så har det inte fungerat alls, barnen kommer en gång per år, vid födelsedagar o liknande.

Tro mig, kommer dottern så kommer hon för resten av livet.
    molly50 skrev 2018-05-23 20:40:36 följande:
    Nej,det jag undrade var varför du inte berättar sanningen för din fru om du nu tror att hon kommer att förlåta dig?
    Kan du svara på det?
    Hon kanske rentav skulle kunna hjälpa dig då hon har liknande erfarenheter.
    Om du har rätt till ett lyckligt liv eller inte är jag inte rätt person att svara på.

Nej,du ska inte behöva leva med det ditt ex har gjort.
    Men du tycker att dina barn ska behöva leva med vad både hon och du har gjort?
    Har du överhuvudtaget funderat på vad dina barn känner kring allt det här?
    Eller är det bara dina känslor som är viktiga?
    Det mitt ex gör är ett pågående brott, hon har inte slutat, hon håller ännu på.
    som tidigare sagt, jag mötte mina barn och fick inte hälsa på dom, dom fick inte hälsa på mig.
    Därför flyttade jag.

Jag vill inte leva med dom här frågorna kring barnen, min nya familj/stad är en frizon från allt detta, ger mig ett lyckligt liv.
    Med tanke på att hon kanske gjort liknande mot sitt ex, det vet jag inte, enda jag vet är att det är jätte vanligt, ingen bryr sig om en mamma gör så.jag bryr mig inte heller vad hon gjort mot sin ex man.
    Bara vi är lyckliga.
    Vi har valt och inte gräva i det förflutna, hon vet säkert, men hon väljer och inte prata om det, googlar man mitt namn så kommer tjejerna upp, jag tror hon redan vet, hon visste nog det redan när vi träffades.
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 21:06:49 följande:
    Det mitt ex gör är ett pågående brott, hon har inte slutat, hon håller ännu på.
    som tidigare sagt, jag mötte mina barn och fick inte hälsa på dom, dom fick inte hälsa på mig.
    Därför flyttade jag.

Jag vill inte leva med dom här frågorna kring barnen, min nya familj/stad är en frizon från allt detta, ger mig ett lyckligt liv.
    Med tanke på att hon kanske gjort liknande mot sitt ex, det vet jag inte, enda jag vet är att det är jätte vanligt, ingen bryr sig om en mamma gör så.jag bryr mig inte heller vad hon gjort mot sin ex man.
    Bara vi är lyckliga.
    Vi har valt och inte gräva i det förflutna, hon vet säkert, men hon väljer och inte prata om det, googlar man mitt namn så kommer tjejerna upp, jag tror hon redan vet, hon visste nog det redan när vi träffades.
    Men du tillåter ju inte heller dina barn att komma till dig.
    Så på vilket sätt är det du gör mot dem bättre?

Nej,men återigen.du tycker det är ok att dina barn ska få leva med allt det här?

Om din fru nu vet om det,varför pratar du inte med henne om det då?
    Eller är det rentav en efterhandskonstruktion för att du inte vill berätta?
    Du skriver ju själv att bara ni är lyckliga så skiter du i allt annat.
    Och det har du ju bevisat genom att skita i dina barn.
    Carpe Diem
    molly50 skrev 2018-05-23 21:13:25 följande:
    Men du tillåter ju inte heller dina barn att komma till dig.
    Så på vilket sätt är det du gör mot dem bättre?

Nej,men återigen.du tycker det är ok att dina barn ska få leva med allt det här?

Om din fru nu vet om det,varför pratar du inte med henne om det då?
    Eller är det rentav en efterhandskonstruktion för att du inte vill berätta?
    Du skriver ju själv att bara ni är lyckliga så skiter du i allt annat.
    Och det har du ju bevisat genom att skita i dina barn.
    Med tanke på att barnen kommer upp redan på första sidan när man googlar mig så klart hon har sett det, dom bär mitt efternamn men inte mammans,jag står med där oxå, går inte och missa. hon vet!

Jag skiter inte i tjejerna, jag har bara låtit dom ta upp kampen mot mamman, dom vet att det var den äldre dotterns val, dom vet att mamman utnyttja det till att vi inte träffas, därför pratade vi om vad som sagts i skolan, hon minns varenda ord, hon minns vad hon hade sagt till soc, nu vet hon vad mamman gjort. hon visste inte om att mamman utnyttjat vad hon sagt, varför jag flytta , hon minns ännu att vi träffades och inte fick hälsa, dom vet allt nu.

Tror det kommer komma en vändning, eller vad tror du?
    Canadasvensk skrev 2018-05-23 20:29:22 följande:
    Eftersom TS inte tar till sig någon så lyfter jag fram Anais inslag innan jag också lämna denna otroligt tragiska tråd.

TS - du tar nog priset av att vara det största rövhål som startat en tråd här på Familjeliv...

En dag kommer karma att hinna ifatt dig... Du förtjänar inte dina barn...
    Ja säkert är jag det.

Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
    Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.

Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.

Har som sagt läst och sett i verkliga livet hur ett allierat barn fungerar i vuxna livet, kämpar hon inte för mig, så kommer dom inte få träffa mig.
    Barnen är under 14 år. mamman kämpar för att vi inte ska ses, jag tar ingen ny kamp, utan barnen får kämpa själva.
    Kämpar dom inte med deras nya verktyg så vet dom varför dom inte har någon pappa.
    Vet att den yngre kommer kämpa, hon kommer komma, hon kommer knäcka mamman, den äldre blir kvar hos mamman, den yngre kommer flytta, det hon gör är och förstör framtiden med mamman, men mamman har valt det själv, den yngre hade redan börjat fråga vart pappa är, varför jag är borta, nu vet hon.

Men hade jag inte sagt det till henne varför ,så skulle hon inte veta vad hon ska göra, nu vet hon.

Många hatar det jag gör, älskar det mamman gör, men så ser samhället ut idag.

Allt jag sagt är sant, med arv hur man flyttar bort den till någon annan,behöver inte alls vara bröstarvingar utan flytta den som jag lärt, så kan inget stoppa dig.
    Kommer den yngre dottern kan jag styra över arv på henne men inte till den äldre dottern, detta hatar folket ännu mer, men vad har vi lagar till, är det inte så att vi ska kunna göra så?  (Luckorna fyller vi i själva)

Barn har rätt och veta sanningen, dom förstår mer än vad folk tror, jag valde inte den här striden det gjorde mitt ex, nu följ följer jag den med en strid som inte går och möta, men har vi ingen lag mot umgängessabotage så fixar jag en egen.

Tål och bli kallad vad som helst, enda jag bryr mig om är att vinna min dotter som saknade mig, sedan får folk kalla vad dom vill, jag räknar bara resultat, det har soc o mitt ex lärt mig, skiter i allt annat,.
  • Anonym (S)

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

• Anonym (Går igenom delvis likadant)
    Anonym (S) skrev 2018-05-23 23:25:53 följande:

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

Så sorgligt att läsa. Tänk att en mor kan göra så ont mot sina barn och deras pappa. Hur gick det sedan när ni växte upp?
  • Anonym (Går igenom delvis likadant)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 23:05:54 följande:

Ja säkert är jag det.

Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.

Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.

Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.

Har som sagt läst och sett i verkliga livet hur ett allierat barn fungerar i vuxna livet, kämpar hon inte för mig, så kommer dom inte få träffa mig.

Barnen är under 14 år. mamman kämpar för att vi inte ska ses, jag tar ingen ny kamp, utan barnen får kämpa själva.

Kämpar dom inte med deras nya verktyg så vet dom varför dom inte har någon pappa.

Vet att den yngre kommer kämpa, hon kommer komma, hon kommer knäcka mamman, den äldre blir kvar hos mamman, den yngre kommer flytta, det hon gör är och förstör framtiden med mamman, men mamman har valt det själv, den yngre hade redan börjat fråga vart pappa är, varför jag är borta, nu vet hon.

Men hade jag inte sagt det till henne varför ,så skulle hon inte veta vad hon ska göra, nu vet hon.

Många hatar det jag gör, älskar det mamman gör, men så ser samhället ut idag.

Allt jag sagt är sant, med arv hur man flyttar bort den till någon annan,behöver inte alls vara bröstarvingar utan flytta den som jag lärt, så kan inget stoppa dig.

Kommer den yngre dottern kan jag styra över arv på henne men inte till den äldre dottern, detta hatar folket ännu mer, men vad har vi lagar till, är det inte så att vi ska kunna göra så?  (Luckorna fyller vi i själva)

Barn har rätt och veta sanningen, dom förstår mer än vad folk tror, jag valde inte den här striden det gjorde mitt ex, nu följ följer jag den med en strid som inte går och möta, men har vi ingen lag mot umgängessabotage så fixar jag en egen.

Tål och bli kallad vad som helst, enda jag bryr mig om är att vinna min dotter som saknade mig, sedan får folk kalla vad dom vill, jag räknar bara resultat, det har soc o mitt ex lärt mig, skiter i allt annat,.

Du förklarar dig och ger nu liten öppning mot din mellantjej om hon kämpar. Hoppas att hon orkar och att du kanske orkar hjälpa lite. Återstår äldsta flickan som kan ha blivit tvingad av mamman och inte hade något val..

Märks att du vill att karma ska komma tillbaka till det tossiga exet. De som kraftigt angriper dig i tråden ovan pratar just gärna om karma men riktar inte sin vrede mot exet utan mot dig som kanske inte öppnar dörren tillräckligt för dina två äldsta om de orkar dra sig ur elaka exets nät. Det är inte säkert de lyckas om du inte hjälper dem mer med ännu öppnare dörr...
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !