• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

Så nu vet dom :

Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

• Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
  • LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 23:05:54 följande:
    Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
    Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.
    Hur ska du ha det med åldern? I din trådstart säger du att de är 16-18 år.
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-02 19:59:53 följande:

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Om de är yngre än 16 år så var alltså den äldsta dottern yngre än 8 år när hon, enligt dig, fick bestämma själv om hon ville träffa dig.

Det är tillräckligt idiotiskt att du lägger skulden på en 10-åring för att du inte haft någon kontakt med dem. Att lägga skulden på äldsta dottern om hon var ÄNNU yngre är än värre!
  • molly50
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-23 23:36:49 följande:
    Du förklarar dig och ger nu liten öppning mot din mellantjej om hon kämpar. Hoppas att hon orkar och att du kanske orkar hjälpa lite. Återstår äldsta flickan som kan ha blivit tvingad av mamman och inte hade något val..

Märks att du vill att karma ska komma tillbaka till det tossiga exet. De som kraftigt angriper dig i tråden ovan pratar just gärna om karma men riktar inte sin vrede mot exet utan mot dig som kanske inte öppnar dörren tillräckligt för dina två äldsta om de orkar dra sig ur elaka exets nät. Det är inte säkert de lyckas om du inte hjälper dem mer med ännu öppnare dörr...
    Nu kan jag bara svara för mig själv.
    Men jag har då riktat mig även till exet och påpekat att hon har gjort fel här. Riktigt fel.
    Men jag tycker inte att TS beter sig så mycket bättre som nu överlåter åt sina barn att bråka med sin mamma,och kanske på köpet bli osams med varandra,om de överhuvudtaget ska få ha kontakt med honom.
    Utöver det så planerar han att hämnas på sina barn genom att göra dem arvlösa.
    Han lägger alltså skulden på sina barn för vad hans ex har gjort.
    Jag förstår att han känner sig överkörd och trampad på av sitt ex.
    Men det ger inte honom rätten att ta ut hämnden på sina barn.
    Det är ingenstans ok!
    Carpe Diem
    molly50 skrev 2018-05-24 09:33:33 följande:
    Men återigen så lägger du skulden på,framförallt,din äldsta dotter för att hon inte velat träffa dig.
    Samtidigt som du skriver att hon har manipulerats av sin mamma.
    Skäms du inte?
    Sen undrar jag hur det kommer sig att dina barn plötsligt har blivit yngre?
    Nyss var de ju 16 och 18 år?
    Om båda är under 18 år så blir det kanske inte så lätt som du tror,för dig,att få tillbaka dina barn.
    Och det har du,i ärlighetens namn,inte heller förtjänat som du beter dig.
    Gör jag inget krav av det hela så kommer det inte fungera, läs själv vad vuxna barn berättar, dom som blivit utsatta för samma sak, dom tappar kontakten med en förälder, ett återkommande problem för barn som har en förälder som utövar umgängessabotage. dom måste kriga själva, dom måste tänka själva.

Någon som du borde veta hur gamla mina barn är? du är en flitig läsare.
    Vad du inte visste var hur arv fungerar, att det går och rikta, du visste inte om att det finns en ny familj, ett barn.men du vet inte ålder på detta barn.

För att vinna tillbaka ett allierat barn så måste man få barnet att tänka själv, barnet kan inte bara tro på mamman, mamman är där hela tiden och ger barnet fel information om vad som hänt, varför pappa är borta, exakt som ovan för talare skrev om att mamman hota att ta livet av sig, många kvinnor skyl inga medel för att vinna, dom gör allt, även kör över sina egna barn.

Även om inte mina barn kommer tillbaka så vet dom orsaken, och det är jag mycket nöjd över, dom har rätt att veta varför pappa försvann, många föräldrar får inte den chansen och berätta, spec när barnet ännu minns allt, man får chansen och fylla i luckorna som mamman inte berättat, så får barnet en hel historia och bearbeta, den sanna historian.
    Du som läst vet att det samtalet varade i 1,5- 2 timmar, vi han prata allt mellan himmel och jord,självklart ville dom träffas, men på grund av deras ålder kan mamman ännu stoppa dom, yngsta är som sagt ung ännu, för ung för att bestämma själv, men hon vet grunden till allt nu, dom vet att dom måste prata med skolan igen, gå samma väg mamman lät dom gå, den äldre förklara att Carro läraren var på föräldraledighet, hon hon pratat med förut, att dom kan prata med vänner att mamman inte låter dom träffa pappa, fast dom vill.

Barnen har fått rätt verktyg, tro mig dom kommer plocka upp kriget mot mamman.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 10:46:48 följande:
    dom vet att dom måste prata med skolan igen, gå samma väg mamman lät dom gå, den äldre förklara att Carro läraren var på föräldraledighet, hon hon pratat med förut, att dom kan prata med vänner att mamman inte låter dom träffa pappa, fast dom vill.

Vem är Carro?
  • Anonym (Jane Doe)

Så nu när TS gamla tråd dykt upp så ändras plötsligt barnens åldrar för att passa in i vad han skrivit tidigare. Hur är det med lillskrutten då som inte fanns med i den andra tråden? Är hon kanske ett bonusbarn egentligen, eller?

Anonym (Jane Doe) skrev 2018-05-24 10:59:14 följande:

Så nu när TS gamla tråd dykt upp så ändras plötsligt barnens åldrar för att passa in i vad han skrivit tidigare. Hur är det med lillskrutten då som inte fanns med i den andra tråden? Är hon kanske ett bonusbarn egentligen, eller?

Nya barnet har inget och göra med dom två andra barnen, det nya är här och behöver inte blandas in , samt min fru, hon har inte heller något idet här.
    Bara mina två andra barn. 

När dom två barnen tar upp kampen mot mamman, då kan jag använda dom rättsligt, då kan jag ta med dom till tingsrätten, då kan dom berätta själva att dom vill ha kontakt, då vinner man.

Som sagt dom måste starta allt för att jag ska kunna ta det vidare.
  • Regndamen
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 11:10:16 följande:

Nya barnet har inget och göra med dom två andra barnen, det nya är här och behöver inte blandas in , samt min fru, hon har inte heller något idet här.

Bara mina två andra barn. 

När dom två barnen tar upp kampen mot mamman, då kan jag använda dom rättsligt, då kan jag ta med dom till tingsrätten, då kan dom berätta själva att dom vill ha kontakt, då vinner man.

Som sagt dom måste starta allt för att jag ska kunna ta det vidare.

Den yngsta är alltså inte ditt barn menar du?
    Regndamen skrev 2018-05-24 11:19:28 följande:
    Den yngsta är alltså inte ditt barn menar du?
    Dom är inte presenterade för varann, ingen av dom vet om varandras existens .
    Presenterade bli dom ifall det blir kontakt, innan dess, hålls dom isär.
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 10:46:48 följande:
    Gör jag inget krav av det hela så kommer det inte fungera, läs själv vad vuxna barn berättar, dom som blivit utsatta för samma sak, dom tappar kontakten med en förälder, ett återkommande problem för barn som har en förälder som utövar umgängessabotage. dom måste kriga själva, dom måste tänka själva.

Någon som du borde veta hur gamla mina barn är? du är en flitig läsare.
    Vad du inte visste var hur arv fungerar, att det går och rikta, du visste inte om att det finns en ny familj, ett barn.men du vet inte ålder på detta barn.

För att vinna tillbaka ett allierat barn så måste man få barnet att tänka själv, barnet kan inte bara tro på mamman, mamman är där hela tiden och ger barnet fel information om vad som hänt, varför pappa är borta, exakt som ovan för talare skrev om att mamman hota att ta livet av sig, många kvinnor skyl inga medel för att vinna, dom gör allt, även kör över sina egna barn.

Även om inte mina barn kommer tillbaka så vet dom orsaken, och det är jag mycket nöjd över, dom har rätt att veta varför pappa försvann, många föräldrar får inte den chansen och berätta, spec när barnet ännu minns allt, man får chansen och fylla i luckorna som mamman inte berättat, så får barnet en hel historia och bearbeta, den sanna historian.
    Du som läst vet att det samtalet varade i 1,5- 2 timmar, vi han prata allt mellan himmel och jord,självklart ville dom träffas, men på grund av deras ålder kan mamman ännu stoppa dom, yngsta är som sagt ung ännu, för ung för att bestämma själv, men hon vet grunden till allt nu, dom vet att dom måste prata med skolan igen, gå samma väg mamman lät dom gå, den äldre förklara att Carro läraren var på föräldraledighet, hon hon pratat med förut, att dom kan prata med vänner att mamman inte låter dom träffa pappa, fast dom vill.

Jag har läst vad du har skrivit. Och just därför förstår jag inte varför du plötsligt har ändrat åldern på dina barn.
    Jag är ju uppenbarligen inte den enda som har reagerat på det heller.

Vill du verkligen vinna tillbaka dina barn så är inte skuldbeläggning den rätta vägen att gå.
    Förstår du verkligen inte det?
    Du säger rakt ut till dina barn att de inte har kontakt med dig för att de själva inte ville.
    Hur tror du att det känns för barnen att få höra en sådan sak?
    Jag förstår,som sagt,att du känner dig sviken.
    Men skuldbeläggning och hämnd är inte rätt väg att gå.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 11:42:58 följande:
    Dom är inte presenterade för varann, ingen av dom vet om varandras existens .
    Presenterade bli dom ifall det blir kontakt, innan dess, hålls dom isär.
    Det var väl inte svar på frågan?
    Frågan var om ditt yngsta barn är ditt eget eller ett bonusbarn?
    Kan du svara på det?

Och varför hålla isär barnen?
    Tycker du inte att de har rätt att f¨veta om varandras existens?
    Eller är det bara dina känslor som räknas?
    Carpe Diem
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !