• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

Så nu vet dom :

Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

• Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
    Anonym (S) skrev 2018-05-23 23:25:53 följande:

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

Men trevligt ,fler som vågar träda fram, fler som vågar berätta hur en mamma kan göra för att förskjuta en pappa ur deras liv, som jag berätta detta är vanligt i Sverige.
    Mitt ex är bara egoistisk, hon använder sin utbildning som kurator och leder den äldre tjejen, hon vill ha barnen själv, tycker det bara är hennes.hon tänker inte på barnens bästa att dom ska ha två föräldrar.

Har du kontakt med pappa nu? eller försvann han för alltid?

Jag har som sagt berättat åt barnen vad som hänt, är verkligen glad jag fick göra det, samt att jag förstått att det är det bästa man kan göra, barnen har rätt och veta, folk hatar verkligen att jag berättat, iallafall här på FL.
    Men nu har dom ett val, dom vet vad dom måste göra,det får inte alla barn.

Mina barn är ännu för unga för att bestämma om dom får komma till mig eller inte, mamman kan hindra dom, jag kan inte bevisa att dom vill komma, soc vill inte hjälpa och det är bara där dom kan föra sin talan.

Jag gjorde som din pappa, flytta och starta nytt liv, berätta inte åt någon om barnen och kommer inte göra det heller, väljer dottern och komma så börjar livet om med henne i bilden, men till dess vet ingen.
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-23 23:36:49 följande:
    Du förklarar dig och ger nu liten öppning mot din mellantjej om hon kämpar. Hoppas att hon orkar och att du kanske orkar hjälpa lite. Återstår äldsta flickan som kan ha blivit tvingad av mamman och inte hade något val..

Märks att du vill att karma ska komma tillbaka till det tossiga exet. De som kraftigt angriper dig i tråden ovan pratar just gärna om karma men riktar inte sin vrede mot exet utan mot dig som kanske inte öppnar dörren tillräckligt för dina två äldsta om de orkar dra sig ur elaka exets nät. Det är inte säkert de lyckas om du inte hjälper dem mer med ännu öppnare dörr...
    Det är en lång väg och gå, man måste gå rätt väg, hjälper inte att man öppnar dörren, utan tanke sättet måste ändras, spec hos den allierade dottern, hon måste tänka själv, när hon tänker själv vad jag sagt så kommer det få konsekvenser, hon vet vad som sagts, nu har hon fått en annan sanning av mig, den kommer påverka hela hennes tänk.
    Dom måste ta strid mot mamman,det är hon som hindrar dom, hon vet att hon fick välja mamman, men samtidigt vet hon nu att hon får inte välja pappa, hon får inte träffa pappa för mamma vill inte det, mamma bestämmer över dig, och hon låter inte dig träffa pappa. Du måste bråka på mamma för att få träffa pappa.

Dom har ett val nu,i ett skitigt krig.
  • Regndamen
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 00:18:07 följande:

Men trevligt ,fler som vågar träda fram, fler som vågar berätta hur en mamma kan göra för att förskjuta en pappa ur deras liv, som jag berätta detta är vanligt i Sverige.

Mitt ex är bara egoistisk, hon använder sin utbildning som kurator och leder den äldre tjejen, hon vill ha barnen själv, tycker det bara är hennes.hon tänker inte på barnens bästa att dom ska ha två föräldrar.

Har du kontakt med pappa nu? eller försvann han för alltid?

Jag har som sagt berättat åt barnen vad som hänt, är verkligen glad jag fick göra det, samt att jag förstått att det är det bästa man kan göra, barnen har rätt och veta, folk hatar verkligen att jag berättat, iallafall här på FL.

Men nu har dom ett val, dom vet vad dom måste göra,det får inte alla barn.

Mina barn är ännu för unga för att bestämma om dom får komma till mig eller inte, mamman kan hindra dom, jag kan inte bevisa att dom vill komma, soc vill inte hjälpa och det är bara där dom kan föra sin talan.

Jag gjorde som din pappa, flytta och starta nytt liv, berätta inte åt någon om barnen och kommer inte göra det heller, väljer dottern och komma så börjar livet om med henne i bilden, men till dess vet ingen.

De var ju 16 och 18 år. Du skrev själv att barnen var 8 och 10 när du drog, och det var åtta år sedan. Tar du tillbaka det alltså?
  • Regndamen

Om barnen numera är båda under 14 år, och du försvann helt och hållet för 8 år sedan, betyder det att när äldsta dottern sa att hon inte ville träffa dig var hon 6 år eller yngre.

Du anser alltså att en 6-åring har mer ansvar än föräldern.

• LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:05:59 följande:
    Som sagt när någon far illa i en tvist så måste någon sluta, men förstår du är från mellan östern, där slutar man inte heller o kriga, man vägra ge sig, även om hela länder ligger i ruiner så vägrar man ge sig,familjer dör och skadas, är dom som emigrerar till andra länder svaga?Jag tycker dom är starka som vågar släppa allt.
    Tvista i åratal hjälper inte, nu använder jag en annan metod, några av mina vänner har använt sig av den och vunnit barnen på heltid efter att liknande skett, låtit barnen välja själva, dom tar bråket med mamman som i mitt fall, vägrar mamman ge sig så förlorar hon allt.
    Nu är tankarna igång hos den yngre,säkert även i den äldre, dom kommer göra vad dom tycker är rätt.
    Ledsen att göra dig besviken men senaste tillskottet av blod utifrån kom från vallonerna. Men min känsla för familj är betydligt starkare än din.
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:11:12 följande:
    Förstår att du gått igenom mycket i ditt liv, du verkar ha låg tillit till människor.
    Nej, bara till lögnaktiga svin som inte vågar berätta om sitt tidigare liv. Min sambo har varit med om saker som enligt andra borde ha fått mig att lämna honom. Han berättade det självmant i början av vår relation så att jag skulle få chansen att välja själv hur jag ville göra. Hade jag fått veta det åratal efteråt eller från någon annan hade vi inte varit tillsammans länge till.

• LFF
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 19:47:05 följande:
    Visst kommer hon bli lite besviken, med all rätt.
    Men har du en trygg/stabil relation, med tillit och kärlek så kommer det gå bra den dagen det händer.
    Det är inget som kommer ske på en dag, utan jag får gott om tid att framföra det när det händer.

Verkar som många lever i labila relationer, händer något så är skilsmässa enda utvägen, var är eran inre trygghet? tillit till människor, världen går inte under bara för att den förändras,snarare stärks.
    Nej, när det uppdagas fleråriga lögner och hemligheter så är det inte att "händer det något". Det är ett sånt förbannat svek så det finns inte! Det är samma om man skulle ha fått veta om en flerårig älskarinna. En otrohet baserad på ett engångstillfälle och som berättas omgående kan ha en chans att förlåtas och att relationen fortsätter. Ett mångårigt svek däremot... Nä, inte en chans i helvete.
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 21:27:35 följande:
    Med tanke på att barnen kommer upp redan på första sidan när man googlar mig så klart hon har sett det, dom bär mitt efternamn men inte mammans,jag står med där oxå, går inte och missa. hon vet!

Jag skiter inte i tjejerna, jag har bara låtit dom ta upp kampen mot mamman, dom vet att det var den äldre dotterns val, dom vet att mamman utnyttja det till att vi inte träffas, därför pratade vi om vad som sagts i skolan, hon minns varenda ord, hon minns vad hon hade sagt till soc, nu vet hon vad mamman gjort. hon visste inte om att mamman utnyttjat vad hon sagt, varför jag flytta , hon minns ännu att vi träffades och inte fick hälsa, dom vet allt nu.

Tror det kommer komma en vändning, eller vad tror du?
    Men varför pratar du inte med frun om det då? Kan du svara på det?

Jag vet inte vad jag ska tro.
    Du låter dina barn bråka med sin mamma istället för att du tar upp kampen själv.
    Det säger mer om dig än det gör om ditt ex och dina barn.
    Du gör ju samma sak som du anklagar ditt ex för att göra.
    Försöker vända dina barn emot ditt ex.
    På vilket sätt är det bättre än det ditt ex har gjort?
    Det har du heller inte svarat på.
    Om dina barn får veta att du har ljugit om dem för din fru och deras lillasyster samt att du tänker göra dem arvlösa som hämnd för att de inte velat träffa dig, så skulle jag inte vara så säker på att de kommer tillbaka,om jag vore som du.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 23:05:54 följande:
    Ja säkert är jag det.

Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.
    Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.

Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.
    Men återigen så lägger du skulden på,framförallt,din äldsta dotter för att hon inte velat träffa dig.
    Samtidigt som du skriver att hon har manipulerats av sin mamma.
    Skäms du inte?
    Sen undrar jag hur det kommer sig att dina barn plötsligt har blivit yngre?
    Nyss var de ju 16 och 18 år?
    Om båda är under 18 år så blir det kanske inte så lätt som du tror,för dig,att få tillbaka dina barn.
    Och det har du,i ärlighetens namn,inte heller förtjänat som du beter dig.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (S) skrev 2018-05-23 23:25:53 följande:

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

Jag beklagar det som hänt dig. Fruktansvärt!
    Men i TS fall så vill han inte heller träffa sina barn. Och det pga att den äldsta sagt att hon inte vill träffa honom.
    Han har beslutat att hämnas på sina barn genom att göra dem arvlösa.
    Han har dessutom förnekat dem och hållit dem hemliga,dvs ljugit,för sin nya familj under alla år.
    Jag hoppas att din pappa inte har betett sig så illa och att ni kan ha kontakt idag.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-24 00:18:07 följande:
    Tycker du att du själv tänker på barnens bästa när du skjuter dem ifrån dig och låter dem bråka själva mot sin mamma för att överhuvudtaget få ha kontakt med dig?
    Eller när du pratar om att göra dem arvlösa pga att de inte velat ha kontakt med dig pga sin mamma?
    Du beter dig ju faktiskt inte bättre än vad ditt ex gör.
    Carpe Diem
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !