• babytjejen

    Vi som vill bli gravid direkt efter missfall

    Fick ett MA konstaterat den 16 april, var då i v8-9 men det hade dött o vecka 6..tog cytotec den 17 som gick väldigt bra o skonsamt. I torsdag fick jag negativt på gravtest o enligt ältest o temp så hade jag ägglossning i fredags...håller tummarna att jag är en av dom som lyckas bli gravid på en gång även om jag tror chanserna är små. Tog ett år för första barnet o tre för den graviditet som slutade i ma...

    Finns det fler som vill följa med på denna resa?

  • Svar på tråden Vi som vill bli gravid direkt efter missfall
  • isabelle81
    joannaq skrev 2018-06-13 21:43:14 följande:

    Jo jag mår Okey fick komma hem igår kväll känner mig mest trött och yr. Det positiva va dock att läkaren såg en äggblåsa på vänster äggstock som tyder på äl snart och att kroppen har kommit igång ändå :)) Så nu hoppas jag att jag slutar blöda snart :))


    Åh håller tummarna för dig! Bra tecken att kroppen är på G. Hur länge har du blött?
  • joannaq
    isabelle81 skrev 2018-06-13 22:23:33 följande:

    Åh håller tummarna för dig! Bra tecken att kroppen är på G. Hur länge har du blött?


    Jag började ju blöda innan hemma "aborten" så 3 veckor på fredag. Men gjorde ju "aborten" för två veckor sedan och gjorde ju en skrapning igår. Men blöder väldigt lite nu som skönt är :))
  • isabelle81
    joannaq skrev 2018-06-14 00:01:27 följande:

    Jag började ju blöda innan hemma "aborten" så 3 veckor på fredag. Men gjorde ju "aborten" för två veckor sedan och gjorde ju en skrapning igår. Men blöder väldigt lite nu som skönt är :))


    Ok hoppas blödningen avtar snart. Har ni försökt länge?

    Jag är på ÄL+5 och inbillar mig både förstärkt luktsinne (ett av mina tidigaste graviditetstecken med de andra + innan missfallet) och svagt illamående. ?Bara? att vänta!
    Planerar fyran
  • joannaq
    isabelle81 skrev 2018-06-14 22:25:55 följande:

    Ok hoppas blödningen avtar snart. Har ni försökt länge?

    Jag är på ÄL+5 och inbillar mig både förstärkt luktsinne (ett av mina tidigaste graviditetstecken med de andra + innan missfallet) och svagt illamående. ?Bara? att vänta!


    Tog ur min spiral 27 juni förra året så ganska länge..

    Tyckte jag oxå gick bättre luktsinne och annorlunda smak i munnen med alla mina graviditeter.. Har 2 barn sen innan 11 och 16 år. Men min nya man har inga barn... Sen mådde jag super illa och spydde i 17 veckor med barn nr 2 och inget alls med barn nr 1. Så det kan verkligen vara olika :))
  • isabelle81
    joannaq skrev 2018-06-14 22:48:34 följande:

    Tog ur min spiral 27 juni förra året så ganska länge..

    Tyckte jag oxå gick bättre luktsinne och annorlunda smak i munnen med alla mina graviditeter.. Har 2 barn sen innan 11 och 16 år. Men min nya man har inga barn... Sen mådde jag super illa och spydde i 17 veckor med barn nr 2 och inget alls med barn nr 1. Så det kan verkligen vara olika :))


    Spännande! Har du olika kön på barnen? Jag mådde bara lite illa i 4 v om jag minns rätt och det var när jag väntade dottern, inget med pojkarna. Hon blir 11 i sommar och sen har jag en snart 16 åring (annan pappa) och en 8 åring :) snacka om blandade åldrar :)

    Detta blir egentligen vårt första riktiga försök denna månaden eftersom vi bestämde oss mitt i min ÄL förra månaden men lyckades ju ändå. Tänkt en del på att det kanske inte e lika lätt att bli gravid. Blivit direkt med alla tre.
    Planerar fyran
  • joannaq
    isabelle81 skrev 2018-06-15 22:06:03 följande:

    Spännande! Har du olika kön på barnen? Jag mådde bara lite illa i 4 v om jag minns rätt och det var när jag väntade dottern, inget med pojkarna. Hon blir 11 i sommar och sen har jag en snart 16 åring (annan pappa) och en 8 åring :) snacka om blandade åldrar :)

    Detta blir egentligen vårt första riktiga försök denna månaden eftersom vi bestämde oss mitt i min ÄL förra månaden men lyckades ju ändå. Tänkt en del på att det kanske inte e lika lätt att bli gravid. Blivit direkt med alla tre.


    Jag har två grabbar :)) Första hann jag knappt sluta äta p piller (hade egentligen bara slarvat lite) innan jag blev gravid. Med den andra vet jag egentligen inte hur länge det tog för jag hade haft p spruta och den kan ju sitta i upp till ett år och den va ju säker I 3 mån, och det tog sig 1 år efter sista sprutan. Men höll inte på med äl tester och så då. Men nu är jag ju äldre så man vet ju aldrig om det spelar in.

    Men de såg ju en fin äggblåsa på ena äggstocken I tisdags så hoppas vi får det ägget annars får vi prova på nästa äl :))
  • isabelle81
    joannaq skrev 2018-06-16 08:31:20 följande:

    Jag har två grabbar :)) Första hann jag knappt sluta äta p piller (hade egentligen bara slarvat lite) innan jag blev gravid. Med den andra vet jag egentligen inte hur länge det tog för jag hade haft p spruta och den kan ju sitta i upp till ett år och den va ju säker I 3 mån, och det tog sig 1 år efter sista sprutan. Men höll inte på med äl tester och så då. Men nu är jag ju äldre så man vet ju aldrig om det spelar in.

    Men de såg ju en fin äggblåsa på ena äggstocken I tisdags så hoppas vi får det ägget annars får vi prova på nästa äl :))


    Ja jag känner också så att det kan ju ta tid detta om det ens tar sig men det hoppas vi såklart. Jag känner mig typ som vanligt. Kanske lite mer trött men sista arbetsdagen igår så semester nu. Vid BIM ca 23/6 kommer vi vara utomlands. Kommer hem 30/6. Funderar på om jag ska ta med test eller vänta...

    Hur gamla är ni? Jag blir 37 i år och min man 40.
    Planerar fyran
  • joannaq
    isabelle81 skrev 2018-06-16 19:05:58 följande:

    Ja jag känner också så att det kan ju ta tid detta om det ens tar sig men det hoppas vi såklart. Jag känner mig typ som vanligt. Kanske lite mer trött men sista arbetsdagen igår så semester nu. Vid BIM ca 23/6 kommer vi vara utomlands. Kommer hem 30/6. Funderar på om jag ska ta med test eller vänta...

    Hur gamla är ni? Jag blir 37 i år och min man 40.


    Så tråkigt att vänta.. Men klart det kommer ta sig :)

    Jag blir 36 I år och killen blir 34 :)
  • babytjejen

    Jag är 38 o mannen är 37...just fått mens efter andra försöket. Trodde verkligen jag blivit gravid denna gången så blev såååå ledsen...mensen kom en dag sent o tyckte mig få ett svaaaagt plus på clearblue. Börjar bli jobbigt att se alla magar o barnvagnar man ser nu. Annonser om babygrejer man vill köpa o det känns som man aldrig kommer få det. Har en sådan stark känsla att jag är för gammal för att bli gravid nu.

    Känns som att man straffas...när jag äntligen lyckas träna o komma i form då blir jag gravid bara för att få ett missfall strax efter :( känner mig så tom o hopplös just nu....

  • joannaq
    babytjejen skrev 2018-06-16 22:32:09 följande:

    Jag är 38 o mannen är 37...just fått mens efter andra försöket. Trodde verkligen jag blivit gravid denna gången så blev såååå ledsen...mensen kom en dag sent o tyckte mig få ett svaaaagt plus på clearblue. Börjar bli jobbigt att se alla magar o barnvagnar man ser nu. Annonser om babygrejer man vill köpa o det känns som man aldrig kommer få det. Har en sådan stark känsla att jag är för gammal för att bli gravid nu.

    Känns som att man straffas...när jag äntligen lyckas träna o komma i form då blir jag gravid bara för att få ett missfall strax efter :( känner mig så tom o hopplös just nu....


    Mensen va sen flera gånger för mig innan jag blev gravid och fick mf :( Vi har ju försökt sen förra sommaren och kommer ihåg att i december när mensen kom så bröt jag ihop för första gången :(( Jag blev så ledsen bara grät och grät.. Skit jobbigt så förstår dig. Nu hade jag ju mitt mf för bara någon vecka sedan så inte hunnit tänka tanken på att bli gravid ens.. Men visst är det jobbigt att se "alla" bli gravida.. Men vi får komma ihåg att deras graviditeter har inget med våran graviditet eller icke graviditet att göra<3 vi fixar detta!!
  • Milian03
    babytjejen skrev 2018-06-16 22:32:09 följande:

    Jag är 38 o mannen är 37...just fått mens efter andra försöket. Trodde verkligen jag blivit gravid denna gången så blev såååå ledsen...mensen kom en dag sent o tyckte mig få ett svaaaagt plus på clearblue. Börjar bli jobbigt att se alla magar o barnvagnar man ser nu. Annonser om babygrejer man vill köpa o det känns som man aldrig kommer få det. Har en sådan stark känsla att jag är för gammal för att bli gravid nu.

    Känns som att man straffas...när jag äntligen lyckas träna o komma i form då blir jag gravid bara för att få ett missfall strax efter :( känner mig så tom o hopplös just nu....


    Åh. 37 och 38 är ingen ålder! Er tur kommer! Ge inte upp <3
    BF 190207
  • Trullis82
    lovenoodle skrev 2018-05-09 08:27:05 följande:

    Hej! Beklagar ditt mf <3 Jag är i samma sits!

    Jag fick ett lindrigt mf 6/4 i vecka 7. Fick neg på grav test efter ca 7 dagar. Efter 10 dagar kändes det som jag hade äl och då testade jag väldigt starkt på äl-sticka men svagare dagen efter. Vi hade sex under äl (16/4) och nu har jag varit sen 11 dagar, fått tre svaga plus på stickor som blivit lite starkare för varje dag men ändå är svaga.. igår kväll köpte jag digitalt cb som visade 2-3! Är så fruktansvärt orolig och tror inte det kommer gå vägen denna gången heller.. men håller alla tummar och tår!

    Följs gärna åt :)

    Lite kort om mig: är 27 och bor i Göteborg med min sambo och son på 19 månader :)


    Hej!

    Ny här o undrar lite då jag e ny på det här.

    Jag fick missfall i v7 som kroppen stötte bort själv så precis som du visade gravtestet negativt en v senare.

    Men fick du ingen mens mellan? Alltså kom din ägglossning igång utan mens? Hur lång tid tog det?

    Nu har jag ju ingen koll direkt när min mens bör komma sen missfallet men alla symptom jag hade som gravid försvann lika fort som missfallet kom. Men nu börjar mina grav symptom komma tillbaka men jag kan ju omöjligt vara gravid igen??? Missfallet blev bekräftat för två v sen.

    Måste man inte in i en normal cykel igen?
  • lovenoodle
    Trullis82 skrev 2018-06-17 09:32:37 följande:

    Hej!

    Ny här o undrar lite då jag e ny på det här.

    Jag fick missfall i v7 som kroppen stötte bort själv så precis som du visade gravtestet negativt en v senare.

    Men fick du ingen mens mellan? Alltså kom din ägglossning igång utan mens? Hur lång tid tog det?

    Nu har jag ju ingen koll direkt när min mens bör komma sen missfallet men alla symptom jag hade som gravid försvann lika fort som missfallet kom. Men nu börjar mina grav symptom komma tillbaka men jag kan ju omöjligt vara gravid igen??? Missfallet blev bekräftat för två v sen.

    Måste man inte in i en normal cykel igen?


    hej och välkommen! ägglossningen kommer igång efter missfallet, man behöver inte få en mens innan nej :) jag blev gravid andra gången direkt efter missfall och är förhoppningsvis gravid igen efter andra missfallet! bim+3 idag :) för mig har ägglossningen satt igång 10-14 dagar efter mf men alla har ju olika cykler så det är säkerligen olika. har du bra koll på din äl?
  • Trullis82
    lovenoodle skrev 2018-06-19 12:08:14 följande:

    hej och välkommen! ägglossningen kommer igång efter missfallet, man behöver inte få en mens innan nej :) jag blev gravid andra gången direkt efter missfall och är förhoppningsvis gravid igen efter andra missfallet! bim+3 idag :) för mig har ägglossningen satt igång 10-14 dagar efter mf men alla har ju olika cykler så det är säkerligen olika. har du bra koll på din äl?


    Nja, för att göra en livshistoria kort så:

    Jag har två flickor 14&8 år sim kommit till naturligt utan konstigheter.

    Nu när vi kände att vi ville ha en till så gick det inte lika smidigt så en undersökning började.

    Mina sambos spermier undersöktes o allt var bra.

    Men jag får tydligen inte egna ägg utan fick börja ära Letrozol för att framkalla ägg. Sedan till nästa problem då jag inte har någon äl utan äggen växer o spricker. Då fick jag cykeln jag blev gravid ta en Ovitrelle spruta för att få äl.

    Men eftersom jag har fått två barn själv så finns ju möjligheten fortfarande. Bara att jag kanske inte har äl 10 / år som typ e det normala.

    Det innebär att symptomen jag har nu kan lika gärna indikera på att jag e gravid igen man kan ju bara hoppas.

    Bim imorgon om det nu stämmer efter MF.

    Alla symptom försvann ju efter MF men är nu tillbaka.

    Halsbränna

    Svullen mage

    Förlamande trötthet

    Lakrits cravings

    Sur o bitsk (ett jäkla humör)

    Trodde att man var tvungen att få både mens o äl en gång till för att det skulle gå
  • isabelle81

    Jag fick missfall i v 5 i maj detta året. Detta efter att ha blivit gravid på första försöket. Blev det med mina andra barn med. Fick ÄL som vanligt sen i juni, juli och augusti. Nu senaste cykeln började jag ta rosenrot två tabletter om dagen från mens start fram till ÄL och jag blev gravid! Plussade i tisdag :) Från ÄL började jag även smörja med progesteron kräm som ska hjälpa ägget att fästa.


    Gravid med fyran
  • Trullis82

    Hej på er här inne!

    Har visst glömt att uppdatera er.....

    Jag är GRAVID

    Fortfarande tidigt men nu i v6 såååååå lycklig

Svar på tråden Vi som vill bli gravid direkt efter missfall