Han älskar mig inte längre.....
Ja alltså jag lever väl i det förflutna till viss del som du beskriver, det kan jag erkänna här och nu.
Men jag har även gått vidare och accepterat att det är slut. Jag lever på mitt liv som vanligt numera. Jag är inte ledsen längre. Visst har jag mina tankar när ångesten kommer för en kort stund och jag tänker "Hur fan kunde han bara lämna mig, jag har ju fortfarande känslor kvar för den jäveln"
Det är väl när jag kommer till att dejta killar som det tar liksom stopp på något konstigt höger....Känslan i min kropp säger stopp och belägg, den här killen ska du inte dejta eller umgås med. Det är bara exet som du ska vara med och tänka på.
Så varför det tar stopp det vet jag faktiskt inte. Känslor är ett stort mysterium.
Men tror just att det är dejtingen jag måste släppa? Jag tror jag måste låta bli den ett tag. För det är just när jag träffar killar eller skriver med killar som jag börjar tänka mer på exet och han ploppar ut i min hjärna och är där hela tiden. Han är som ett jävla spöke!
Annars i vardagen på jobbet, på gymmet, när jag är med kompisar, ja då finns han knappt alls i mina tankar.
Han kommer just när jag sätter igång kärleks känslorna...? Kan kan man kalla det kärleks känslor när man dejtar? Eller vad kan man säga?
Så i det stora hela jag VILL VILL VILL kunna börja dejta igen!
Jag HAR HAR HAR gått vidare.
Men jag HAR INTE gått vidare när det kommer till att dejta nya killar och släppa in nya killar in mitt liv.
Så min slutsats är väl att jag får ta en paus och dejta mig själv? Tills jag känner verkligen att nu är jag nöjd med mig själv och nu kan jag släppa in någon ny i mitt liv!
Det kommer ändå inte att fungera med någon så länge du inte har släppt taget om ditt ex.
Det låter kanske hårt. Men jag talar av egna erfarenheter.
Så ta det lugnt ett tag,är mitt råd.