• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    Anonym (Kundevartjag) skrev 2018-05-28 15:40:34 följande:

Ojdå, ja då har ju han tydligt fått lite kalla fötter såsom jag tänkte. Dock, inte för att vara hård mot dig men, så kan jag tänka mig att man lätt kan få det efter att man dumpat någon, tankar kring om jag gjorde rätt nu eller inte. Tror det kallas separationsångest.

Men jag tycker absolut att det är värt att ifrågasätta han igen nu då han sagt så, men få inte för stora förhoppningar än

Just nu orkar jag inte ifrågasätta. Han får komma till mig. Är så matt å energilös...
  • Steffqw
    Anonym (Kundevartjag) skrev 2018-05-28 15:40:34 följande:

Ojdå, ja då har ju han tydligt fått lite kalla fötter såsom jag tänkte. Dock, inte för att vara hård mot dig men, så kan jag tänka mig att man lätt kan få det efter att man dumpat någon, tankar kring om jag gjorde rätt nu eller inte. Tror det kallas separationsångest.

Men jag tycker absolut att det är värt att ifrågasätta han igen nu då han sagt så, men få inte för stora förhoppningar än

För jag sla väl ändå inte fråga honom nåt mer? Fast han sa så??!!
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 12:54:36 följande:
    Jag försöker vara stark men mår så jävla dåligt! Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag låta bli att kontakta honom??
    Som jag skrev tidigare. Försök sysselsätta dig med något du tycker är roligt.
    Hitta på något med en kompis.
    Vad som helst som får dig att skingra tankarna en stund.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 15:54:39 följande:
    För jag sla väl ändå inte fråga honom nåt mer? Fast han sa så??!!
    Jag tycker du ska låta honom vara nu.
    Han leker ju med dina känslor när han säger sådana saker.
    Och det är inte juste.
    Man får lite känslan av att han inte vågar säga rakt ut att han vill att det ska vara slut utan säger bara så för att slippa såra dig.
    Och det är fegt.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-28 17:06:18 följande:
    Och det är inte juste.
    Man får lite känslan av att han inte vågar säga rakt ut att han vill att det ska vara slut utan säger bara så för att slippa såra dig.
    Och det är fegt.
    JAG vet att han inte är ett dugg schysst mot mig. Det är så taskigt att göra så, säga en sak och sedan något annat. När han själv varit med om samma sak. Han frågar inte ens hur jag mår!

Jag körde kickboxning idag, för stunden tänkte jag inte alls på honom. Men nu sitter jag här och vill bara ringa honom. Fråga hur han mår osv osv...

hjälp mig vad ska jag ta mig till??? :(
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-28 16:54:45 följande:
    Som jag skrev tidigare. Försök sysselsätta dig med något du tycker är roligt.
    Hitta på något med en kompis.
    Vad som helst som får dig att skingra tankarna en stund.
    Jag ska verkligen försöka låta bli att kontakta honom. Jag ska verkligen kämpa! Men jag kommer ändå sätta ett datum. Ett datum då jag ska ringa honom och be om att få min nyckel. Ett datum då jag ska fråga honom hur han mår. Jag sötter det från och med idag och två veckor framåt.

FÖrhoppningsvis mår jag bättre då och är mer stabil...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-28 17:06:18 följande:

Och det är inte juste.

Och det är fegt.

På ett sätt viöl jag kontakta honom för att säga att det är.slut och höra pm han har funderat klart på sina känslor. För det känns som jag fortfarande lever på att han sla ta.mig tillbaka.

På ett annat sätt vill jag inte kontakta honom alls.då habn har visat sidor jag inte trodde fanns. Han är.respektlös, leker med mina känslor och får.mig att.må så dåligt.

Så.antingen kontakta honom när jag möjligtvis är mer stabil och säga tack och hej. Eller bara låta det vara och hoppas att jag slutar leva på förhoppningar, att de typ dka rinna ut. För precis bu tror jag faktiskt att jag lever på förhoppningar....
  • Voltaire
    Steffqw skrev 2018-05-29 09:47:12 följande:
    På ett sätt viöl jag kontakta honom för att säga att det är.slut och höra pm han har funderat klart på sina känslor. För det känns som jag fortfarande lever på att han sla ta.mig tillbaka.

På ett annat sätt vill jag inte kontakta honom alls.då habn har visat sidor jag inte trodde fanns. Han är.respektlös, leker med mina känslor och får.mig att.må så dåligt.

Så.antingen kontakta honom när jag möjligtvis är mer stabil och säga tack och hej. Eller bara låta det vara och hoppas att jag slutar leva på förhoppningar, att de typ dka rinna ut. För precis bu tror jag faktiskt att jag lever på förhoppningar....
    Jag tycker inte han leker med dina känslor, han har gjort slut då han sagt att han inte älskar dig längre. Bara för att du har svårt att acceptera det, så innebär inte det att han är elak. Jag tolkar hans beteende som att han tycker om dig och bryr sig om dig och därför har lite separationsångest.

Jag säger detta i all välmening TS, absolut inte för att vara dum på något sätt, men ibland måste man höra den hårda sanningen. Hade du varit någon av mina bästa vänner så hade jag sagt: Nu får du skärpa dig, hela ditt liv kretsar kring denna personen och du är helt desperat. Gråt ut, ta dig i kragen och gå vidare. Inse att det är slut och att det inte kommer bli ni igen. Det finns många andra potentiella partners där ute och du kommer hitta någon du också.

Så nej du ska inte sätta någon deadline, nej du ska inte prata ut någon mer gång. Du ska ta bort honom från sociala medier, radera hans nummer. Blicka inte bakåt på hur ni hade det eller hur det kunde ha blivit. Blicka bara framåt. Ju snabbare du inser detta och släpper taget, desto snabbare kommer du läka och gå vidare.

Kram på dig
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-29 10:37:56 följande:

Jag tycker inte han leker med dina känslor, han har gjort slut då han sagt att han inte älskar dig längre. Bara för att du har svårt att acceptera det, så innebär inte det att han är elak. Jag tolkar hans beteende som att han tycker om dig och bryr sig om dig och därför har lite separationsångest.

Jag säger detta i all välmening TS, absolut inte för att vara dum på något sätt, men ibland måste man höra den hårda sanningen. Hade du varit någon av mina bästa vänner så hade jag sagt: Nu får du skärpa dig, hela ditt liv kretsar kring denna personen och du är helt desperat. Gråt ut, ta dig i kragen och gå vidare. Inse att det är slut och att det inte kommer bli ni igen. Det finns många andra potentiella partners där ute och du kommer hitta någon du också.

Så nej du ska inte sätta någon deadline, nej du ska inte prata ut någon mer gång. Du ska ta bort honom från sociala medier, radera hans nummer. Blicka inte bakåt på hur ni hade det eller hur det kunde ha blivit. Blicka bara framåt. Ju snabbare du inser detta och släpper taget, desto snabbare kommer du läka och gå vidare.

Kram på dig

Tack för dina ord. Tror jag behöver det som mest just nu. Jaf är deperat hur ska jag låta bli att kontakta när jag saknar honom sp mycket!!!

Ändå måste vi kobtakta varandra på nåt sätt då vi har varandras nycklar....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 21:29:46 följande:
    JAG vet att han inte är ett dugg schysst mot mig. Det är så taskigt att göra så, säga en sak och sedan något annat. När han själv varit med om samma sak. Han frågar inte ens hur jag mår!

Jag körde kickboxning idag, för stunden tänkte jag inte alls på honom. Men nu sitter jag här och vill bara ringa honom. Fråga hur han mår osv osv...

hjälp mig vad ska jag ta mig till??? :(
    Fortsätt sysselsätta dig med saker som får dig att tänka på annat en stund
    Kickboxning är väl bra. Då kan du ju låtsas att det är han du kickar på. 
    Det kanske skulle kännas bättre,åtminstone för stunden. 
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....