• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-28 21:34:35 följande:
    Jag ska verkligen försöka låta bli att kontakta honom. Jag ska verkligen kämpa! Men jag kommer ändå sätta ett datum. Ett datum då jag ska ringa honom och be om att få min nyckel. Ett datum då jag ska fråga honom hur han mår. Jag sötter det från och med idag och två veckor framåt.

FÖrhoppningsvis mår jag bättre då och är mer stabil...
    Ja,nyckeln ska du ju ha tillbaka hur som helst. Och han sin.
    Steffqw skrev 2018-05-29 09:47:12 följande:
    På ett sätt viöl jag kontakta honom för att säga att det är.slut och höra pm han har funderat klart på sina känslor. För det känns som jag fortfarande lever på att han sla ta.mig tillbaka.

På ett annat sätt vill jag inte kontakta honom alls.då habn har visat sidor jag inte trodde fanns. Han är.respektlös, leker med mina känslor och får.mig att.må så dåligt.

Så.antingen kontakta honom när jag möjligtvis är mer stabil och säga tack och hej. Eller bara låta det vara och hoppas att jag slutar leva på förhoppningar, att de typ dka rinna ut. För precis bu tror jag faktiskt att jag lever på förhoppningar....
    Ja,du lever på förhoppningar.
    Och just därför ska du låta bli att ringa honom.
    Du kommer bara att bli ännu mer sårad om han säger något liknande igen eller att han inte har funderat klart.
    Och om du ringer honom i tid och otid så finns risken att han blir irriterad på dig till slut och det gör ju bara saken värre.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 12:09:58 följande:

Ja,nyckeln ska du ju ha tillbaka hur som helst. Och han sin.Ja,du lever på förhoppningar.

Och just därför ska du låta bli att ringa honom.

Du kommer bara att bli ännu mer sårad om han säger något liknande igen eller att han inte har funderat klart.

Och om du ringer honom i tid och otid så finns risken att han blir irriterad på dig till slut och det gör ju bara saken värre.

Så jag ska sitta å leva i förhoppningar?
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 13:34:27 följande:
    Så jag ska sitta å leva i förhoppningar?
    Nej,det ska du inte. Men jag tror att dte blir lättare för dig att släppa taget om förhoppningarna om du slutar att kontakta honom.
    Genom att kontakta honom så spär du bara på dina förhoppningar och det blir svårare för dig att kunna gå vidare.
    Kärleken brukar dö öm den inte får näring,så att säga.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 14:12:20 följande:

Nej,det ska du inte. Men jag tror att dte blir lättare för dig att släppa taget om förhoppningarna om du slutar att kontakta honom.

Genom att kontakta honom så spär du bara på dina förhoppningar och det blir svårare för dig att kunna gå vidare.

Kärleken brukar dö öm den inte får näring,så att säga.

Okej! Jag kämpar verkligen dag för dag. Det är tufft men jag har som mål att må bra igen och slippa känna så här. Jag försöker tänka bort honom men det är tufft.

Funderar om ett rebound skulle hjölpa mig att känna mig lättare...men vet inte...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 14:50:53 följande:
    Okej! Jag kämpar verkligen dag för dag. Det är tufft men jag har som mål att må bra igen och slippa känna så här. Jag försöker tänka bort honom men det är tufft.

Funderar om ett rebound skulle hjölpa mig att känna mig lättare...men vet inte...
    Jag vet att det är tufft. Men man kan inte göra mer än att försöka sysselsätta sig med saker så man får tänka på annat.
    Och kanske gå till en kurator eller om man har en vän så man kan få prata av sig.

Ska du ha ett rebound så är det ju väldigt viktigt att du är ärlig om var du står.
    Jag tycker du ska ta det lugnt och fokusera på att komma vidare först.
    Annars är risken att en ny relation spricker.

Här är lite att läsa:

www.edarling.se/guide/forhallande/rebound
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 15:06:25 följande:

Jag vet att det är tufft. Men man kan inte göra mer än att försöka sysselsätta sig med saker så man får tänka på annat.

Och kanske gå till en kurator eller om man har en vän så man kan få prata av sig.

Ska du ha ett rebound så är det ju väldigt viktigt att du är ärlig om var du står.

Här är lite att läsa:

Jag sysselsätter mig men det går då bara för stunden som det är okej. Resten av timmarna på dygnet mår jag som en påse skit. Får panik...
  • Steffqw

Här är lite att läsa:

Jag sysselsätter mig men det går då bara för stunden som det är okej. Resten av timmarna på dygnet mår jag som en påse skit. Får panik...
  • Steffqw

Här är lite att läsa:

• molly50
    Steffqw skrev 2018-05-29 15:23:30 följande:
    Jag vet. Men just därför kanske du ska vara hos någon vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam.
    Då kanske du kan koppla bort tankarna under längre stunder.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-29 17:57:55 följande:

Jag vet. Men just därför kanske du ska vara hos någon vän eller någon i din familj ett tag så du slipper vara ensam.

Då kanske du kan koppla bort tankarna under längre stunder.

Ja jag märker verkligen skillnad när jag är själv och är med någon.

Tror ni han någonsin kommer höra av sig till mig???
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....