• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:30:03 följande:

Ja,jag tycker att han måste kunna ge dig ett ärligt svar direkt i telefonen istället för att ge dig falska förhoppningar och leka med dina känslor,som om han vill vara säker på att du finns där ifall han skulle vilja gå tillbaka.

Det är fruktansvärt lågt av honom att göra så.

Precis.....känns nästan som han har bränt alla broar..det känns som jag vet hur det kommer sluta och jag vet att jag kommer bli fruktansvärt ledsen imorgon igen efter vårt samtal...

Känns ändå som jag måste ta det samtalet för mitt eget bästa. Annars kommer jag sitta och fundera ännu mer på oss....
  • Thereisthat
    Steffqw skrev 2018-05-20 12:15:37 följande:

Jag har tänkt så jävla mycket denna helg att jag orkar inte längre. Jag orkar inte längre slösa mer tid och energi på detta ältande.

Jag kommer låta han ringa mig imorgon, han får höra av sig Ang att ses spm vi hade bestämt. Hör han av sig kommer jag ställa frågan rakt i tele, vad vill han egentligen säga när vi möts?

Vill han säga samma som sist. Att det är slut, ja då kommer jag säga att vu inte ska mötas.

För jag orkar inte mer med detta. Det känns som att träffas kommer inte ge mig nåt.

Jag är så matt och känner att mina känslor börjar stängas av helt och hållet...

Gör det! Och kom ihåg att det han gör nu är ett otroligt grisigt beteende och att du inte förtjänar det!
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-20 12:34:11 följande:
    Precis.....känns nästan som han har bränt alla broar..det känns som jag vet hur det kommer sluta och jag vet att jag kommer bli fruktansvärt ledsen imorgon igen efter vårt samtal...

Känns ändå som jag måste ta det samtalet för mitt eget bästa. Annars kommer jag sitta och fundera ännu mer på oss....
    Ta då samtalet med honom. Men gör det på telefon.
    Och kan han inte ge dig ett ärligt svar eller inte kan svara på det alls så tycker jag att du ska bryta all kontakt med honom tills du har kunnat gå vidare med ditt liv.
    För din egen skull.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:38:18 följande:

Ta då samtalet med honom. Men gör det på telefon.

Och kan han inte ge dig ett ärligt svar eller inte kan svara på det alls så tycker jag att du ska bryta all kontakt med honom tills du har kunnat gå vidare med ditt liv.

För din egen skull.

Här och nu står jag fast att jag kommer bara prata i tele med honom ich ställa frågan vad han egentligen vill.

Men jag vet att imorgon kommer jag tänka något helt annat ich vilha träffa honom..

Hur ska jag stå emot och försöka vara stark...??
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-20 12:46:55 följande:
    Här och nu står jag fast att jag kommer bara prata i tele med honom ich ställa frågan vad han egentligen vill.

Men jag vet att imorgon kommer jag tänka något helt annat ich vilha träffa honom..

Hur ska jag stå emot och försöka vara stark...??
    Kanske är det bättre om du låter bli att ha någon kontakt med honom alls?
    Åtminstone tills det värsta har lagt sig för dig och du kan se lite klarare på allt.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 14:13:13 följande:
    Kanske är det bättre om du låter bli att ha någon kontakt med honom alls?
    Åtminstone tills det värsta har lagt sig för dig och du kan se lite klarare på allt.
    Jag smsa honom...han svarade inte :( mår så jävöa dåligt.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-20 18:18:53 följande:
    Jag smsa honom...han svarade inte :( mår så jävöa dåligt.
    Strunta i honom då,tycker jag.
    Tjatar du på honom så finns risken att ni blir ovänner till slut.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 20:56:14 följande:
    Strunta i honom då,tycker jag.
    Tjatar du på honom så finns risken att ni blir ovänner till slut.
    Jag kan inte låta bli...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-20 21:11:31 följande:
    Jag kan inte låta bli...
    Fundera då på om det är värt att bli ovän med honom för att han tycker du tjatar på honom.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-21 11:16:26 följande:
    Fundera då på om det är värt att bli ovän med honom för att han tycker du tjatar på honom.
    Vi träffades idag. Gav varandra lång kram, kändes som jag aldrig ville släppa honom. Pirrade till i magen när jag såg honom.

Vi pratade vardagligt sedan kom vi till allvaret. Han vet inte vad han känner just nu. Han känner sig typ känslodöd med allt.

Därför vill han ge det tid mellan oss. Få fundera om dessa känslor för mig som försvunnit beror på just bara mig att han inte har några känslor kvar. Eller om det beror på att han just är känslodöd med allt och kan därför inte känns något.

Typ som han är i en dålig period vad jag fattade det som. Så svårt att tolka honom och veta vad han egentligen menar...

Jag sa att han ska få sitt space och få fundera. Men att jag inte kan sitta och leva i förhoppningar. Då sa han inga förhoppningar då, något dog innuti mig när han sa så.

Så ja jag får väl ge han tid. Men hur länge? När ska jag kunna kontakta honom och fråga om hur han känner nu, en vecka, en månad, 1 år?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....