• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-01 11:12:48 följande:
    Jag tror han har glömt mig och gått vidare. Det som gör mest ont är att han inte ens bryr sig å frpgar hur jag mår. Han är okänslig, han visar en sida jag aldrig trodde om honom. Mår så jävla dåligt.
    Men om han skulle höra av sig och fråga hur du mår. Tror du att du skulle må bättre då?
    Jag tror inte det. För då skulle du börja bygga upp förhoppningar igen.
    Och det hjälper inte dig att må bättre. Snarare tvärtom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-02 00:30:34 följande:
    Jag ska kontakta honom och få ett avslut när jag är mer känslomässigt stabil!!!
    Jag tycker inte du ska kontakta honom alls mer än för att ge tillbaka era nycklar till varandra.
    Du är ju bara elak mot dig själv när du gör så här.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-02 12:13:44 följande:

Jag tycker inte du ska kontakta honom alls mer än för att ge tillbaka era nycklar till varandra.

Du är ju bara elak mot dig själv när du gör så här.

Mår så dåligt!!!!
  • Anonym (Naturlig)
    Steffqw skrev 2018-06-02 18:16:14 följande:

Mår så dåligt!!!!

Ja, för HAN gör att du mår dåligt. Du tillåter honom att göra dig illa hela tiden. Ursäkta men det har faktiskt gått 3 veckor nu på ett förhållande under 2 år, det börjar bli patetiskt nu och de tycker nog killen att du redan är. Som en annan sa, du upprepar dig som en trasig grammofonskiva i samma mönster och gräver dig gjupare ner. Sluta tycka synd om dig själv, du hade väl ett liv innan honom?
  • Anonym (Sandy)

Ja du mår dåligt och du måste låta dig må dåligt, gråta, skrika ett tag. Det kommer gå över! Jag lovar! Värre saker har hänt. Min moster tog livet av sig, den sorgen har bleknat och nu kan jag tänka på henne utan att egentligen känna så mycket. Har haft vänner som dött, pojkvänner som ljugit/varit otrogen/gjort slut. Är uppväxt med gravt alkoholiserad familj men det är ett minne blott för mig och jag har inga men från nåt av det som hänt. Du måste tillåta dig att sörja nu och inse att det är slut. Du behöver inget avslut, du behöver bara förstå att du klarar dig galant utan honom. Det viktigaste du har, är dig själv. Ingen annan!

• molly50
    Steffqw skrev 2018-06-02 18:16:14 följande:
    Mår så dåligt!!!!
    Jag förstår det. Men om du skulle fokusera på hur han beter sig nu istället för allt det fina ni hade så skulle det kanske bli lättare för dig att gå vidare.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-02 19:27:43 följande:

Jag förstår det. Men om du skulle fokusera på hur han beter sig nu istället för allt det fina ni hade så skulle det kanske bli lättare för dig att gå vidare.

I början fanns han i mina tankar 24/7. Men nu idag har det faktiskt gått tillfällen då jag inte tänkt på honom! Jag hoppas det blir så, att jag kommer tänka på honom mindre och mindre.

Just nu går jag och funderar på om han kommer höra av sig om att ge tbx min saker, som byxor, tshirt, tofflor å nycklar? Sen om han har plockat bort min tandborste, toffsar och hårborste??

Jag vet att jag inte borde ens tänka på det, men jag kan bara inte låta bli! Jag kan ju bara inte stönga av mina tankar och känslor!!!

Jag kommer som sagt smsa honom en dag,när jag är redo, när jag är stabil, när jag själv vet att jag kommi över honom och jag vet att det inte kommer skada mig. Jag kommer då smsa om att han ska skicka mig mina nycklar å jag skickar hans! Men den dagen lär dröja. Jag säger väk vi hörs i höst!
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-03 00:24:01 följande:
    I början fanns han i mina tankar 24/7. Men nu idag har det faktiskt gått tillfällen då jag inte tänkt på honom! Jag hoppas det blir så, att jag kommer tänka på honom mindre och mindre.

Just nu går jag och funderar på om han kommer höra av sig om att ge tbx min saker, som byxor, tshirt, tofflor å nycklar? Sen om han har plockat bort min tandborste, toffsar och hårborste??

Jag vet att jag inte borde ens tänka på det, men jag kan bara inte låta bli! Jag kan ju bara inte stönga av mina tankar och känslor!!!

Jag kommer som sagt smsa honom en dag,när jag är redo, när jag är stabil, när jag själv vet att jag kommi över honom och jag vet att det inte kommer skada mig. Jag kommer då smsa om att han ska skicka mig mina nycklar å jag skickar hans! Men den dagen lär dröja. Jag säger väk vi hörs i höst!
    Har du kontakt med någon han känner så skulle du kunna be den personen om hjälp så att ni kan lämna tillbaka era saker till varandra.
    Då behöver ni inte träffas eller ha kontakt och du kan lättare gå vidare med ditt liv.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-03 13:35:46 följande:
    Har du kontakt med någon han känner så skulle du kunna be den personen om hjälp så att ni kan lämna tillbaka era saker till varandra.
    Då behöver ni inte träffas eller ha kontakt och du kan lättare gå vidare med ditt liv.
    Jag mår extremt dåligt just nu. Fast jag är finaste människorna runt mig att prata med brister hela jag ihop. FÅr panik, hjärtat bultar så fort och jag mår illa! Vad ska man göra när man mår så här? Vad ska jag ta mig till??????!!!

Den enda jag kan tänka mig att fixa så jag går nycklar utan att jontakta honom är min syrra. Men jag vet inte, orkar inte ta tag i något. Har inte lust med något.

Får panik, vill bara ringa honom och har honom nära mig. Försöker stå emot att ringa honom. Mår fruktansvårt dåligt...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-03 19:13:27 följande:
    Jag mår extremt dåligt just nu. Fast jag är finaste människorna runt mig att prata med brister hela jag ihop. FÅr panik, hjärtat bultar så fort och jag mår illa! Vad ska man göra när man mår så här? Vad ska jag ta mig till??????!!!

Den enda jag kan tänka mig att fixa så jag går nycklar utan att jontakta honom är min syrra. Men jag vet inte, orkar inte ta tag i något. Har inte lust med något.

Får panik, vill bara ringa honom och har honom nära mig. Försöker stå emot att ringa honom. Mår fruktansvårt dåligt...
    Du kanske skulle behöva gå till en läkare och få något lugnande.
    Du verkar ha panikattacker.
    Du går väl redan hos kurator? Fortsätt med det! 
    Och umgås med dina vänner så du tänker på något annat ett tag.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....