• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-11-17 00:19:05 följande:
    Okej vart ska jag börja...

Jag kan börja med att säga att jag mår okej idag. Jag är inte längre ett vrak. Mina känslor går inte i toppar och dalar. Jag är en mer stabil person. Jag har blivit lite tryggare i mig själv. Men jobbar fortfarande på min självkänsla som inte alls är något vidare.

Jag saknar mitt ex idag. Tänker inte på honom lika ofta som jag gjorde i sommras. Men han finns i mina tankar varje dag tyvärr. Jag har nog svårt att släppa honom helt och hållet. Vi har inte träffats på ett halvår, sen den dagen det tog slut...

Men vi skriver lite då och då med varandra. Jag bryr mig fortfarande om honom och jag tror han bryr sig fortfarande om mig. Han skrev t.om grattis på min födelsedag...

Men men. Jag har iaf gått vidare. Jag tror inte längre det kan bli jag och exet. Jag har skapat mitt egna liv och mina egna rutiner. Jag satsar på min hobby. Jag kämpar med att vara ensam. Det går och det är okej.

Jag är fortfarande singel. Men det tar inte emot att träffa killar längre som det gjorde i början när det tog slut mellan mig och exet. MEN jag har otroligt svårt att släppa in någon kille i mitt liv. Jag har så svårt med att öppna upp mina känslor.

Jag vet inte om det handlar om att jag är rädd för att bli så där ledsen och sårbar igen eller om det handlar om att jag inte har släppt mitt ex ännu med alla känslor.

Ärligt talat vet jag inte och jag försöker inte tänka så mycket. Jag vill väldigt gärna träffa en kille och bli kär. Jag vill så gärna ha en pojkvän. Men jag tar det som det kommer. Jag vill verkligen känna äkta kärlek och inte rusa in i något halvdant. 

Jag vill kunna släppa all min kontroll och bara låta känslorna flöda. När jag gör det då vet jag att jag har träffat rätt kille...

Men ja, jag är fortfarande singel, ett halvår senare, känns lite tråkigt, känner mig ofta nere och deppig. Tror jag är ganska psykiskt nedbryten. Mina kompisar har sagt att jag kanske är deprimerad? Jag vet faktiskt inte....
    Du verkar ha kommit en bra bit på vägen.
    Men du verkar vilja skydda dig själv från att bli sårad igen. Så kanske är du inte riktigt redo för att träffa någon ny ännu?
    Ta den tid du behöver så kommer du att träffa någon i sinom tid.
    Men försök att inte stressa fram något. Det blir sällan lyckat.

Har du fått tillbaka nycklarna då?
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-11-17 18:05:33 följande:
    Du verkar ha kommit en bra bit på vägen.
    Men du verkar vilja skydda dig själv från att bli sårad igen. Så kanske är du inte riktigt redo för att träffa någon ny ännu?
    Ta den tid du behöver så kommer du att träffa någon i sinom tid.
    Men försök att inte stressa fram något. Det blir sällan lyckat.

Har du fått tillbaka nycklarna då?
    Ja alltså jag har träffat killar. Men till dom har jag sagt att jag endast vill vänskap. Sen träffade jag en kille som jag hade sex med några gånger. Han är skum. Plötsligt slutade han höra av sig. Jag tog illa vid såklart.

Så jag är nog inte helt läkt ännu och borde egentligen inte dejta ifall det inte slutar bra för då lär jag ta väldigt illa vid.

Men ja jag skyddar mig själv väldigt mycket och är extremt rädd för känslor och att gå in i någin salgs relation överhuvudtaget. Fast det är de jag egentligen verkligen vill, ha ett förhållande.

Nej han har nycklarna.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-11-17 20:50:04 följande:
    Ja alltså jag har träffat killar. Men till dom har jag sagt att jag endast vill vänskap. Sen träffade jag en kille som jag hade sex med några gånger. Han är skum. Plötsligt slutade han höra av sig. Jag tog illa vid såklart.

Så jag är nog inte helt läkt ännu och borde egentligen inte dejta ifall det inte slutar bra för då lär jag ta väldigt illa vid.

Men ja jag skyddar mig själv väldigt mycket och är extremt rädd för känslor och att gå in i någin salgs relation överhuvudtaget. Fast det är de jag egentligen verkligen vill, ha ett förhållande.

Nej han har nycklarna.
    Det är bra att du är tydlig med vad du vill på en gång så killarna vet vad de har att förhålla sig till.
    Då lär du också märka vad de är ute efter.

Det låter som att den kilen bara var ute efter en sak och sen slutade han höra av sig när han fått det han ville.
    Låter inte som något att hänga i julgranen direkt.
    Men om du tog illa vid dig av det så är du kanske inte helt redo att träffa någon ännu.
    Just det du skriver att du skyddar dig själv från att bli sårad igen tyder också på det.

Ok. Han kanske har tappat bort nycklarna.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-11-18 13:42:30 följande:
    Det är bra att du är tydlig med vad du vill på en gång så killarna vet vad de har att förhålla sig till.
    Då lär du också märka vad de är ute efter.

Det låter som att den kilen bara var ute efter en sak och sen slutade han höra av sig när han fått det han ville.
    Låter inte som något att hänga i julgranen direkt.
    Men om du tog illa vid dig av det så är du kanske inte helt redo att träffa någon ännu.
    Just det du skriver att du skyddar dig själv från att bli sårad igen tyder också på det.

Ok. Han kanske har tappat bort nycklarna.
    Ja, jag ska inte ha någon kille. Om jag tycker det är jobbigt att vara själv, jag blir ledsen och får ångest då ska jag verklign inte ha någon kille!

Jag måste först pch främst lära mig att kunna vara ensam och trivas i mitt egna sällskap. Det är super viktigt!!

Han har inte tappat bort mina nycklar! SKulle han aldrig göra. Han har de hemma hos sig i tryggt förvar.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-11-18 19:27:06 följande:
    Ja, jag ska inte ha någon kille. Om jag tycker det är jobbigt att vara själv, jag blir ledsen och får ångest då ska jag verklign inte ha någon kille!

Jag måste först pch främst lära mig att kunna vara ensam och trivas i mitt egna sällskap. Det är super viktigt!!

Han har inte tappat bort mina nycklar! SKulle han aldrig göra. Han har de hemma hos sig i tryggt förvar.
    Jag tycker du resonerar förnuftigt här. Det är nog bra om du tränar dig på att vara ensam ett tag först,innan du träffar någon ny.
    Så gjorde jag med. Och det hjälpte mig mycket.

Ok. Så han skickade dem aldrig?
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-11-19 09:29:23 följande:

Jag tycker du resonerar förnuftigt här. Det är nog bra om du tränar dig på att vara ensam ett tag först,innan du träffar någon ny.

Så gjorde jag med. Och det hjälpte mig mycket.

Ok. Så han skickade dem aldrig?

Okej på vilket sätt kändes det bättre för dig att vara ensam ett tag?

Jo han skickade men de gick i retur till hobom pga jag aldrig fick någon avi.

Så nu får mitt ex ha mina nycklar. Jag litar på honom.
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-11-19 14:27:44 följande:

Jag tyckte det kändes bra att få tid på mig att hitta tillbaka till mig själv och den jag var innan jag träffade mitt ex.
    Jag behövde det för att bli redo att träffa någon ny.

Ok. Ja,om det funkar så är det väl ok.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-11-19 19:25:31 följande:
    Jag tyckte det kändes bra att få tid på mig att hitta tillbaka till mig själv och den jag var innan jag träffade mitt ex.
    Jag behövde det för att bli redo att träffa någon ny.

Ok. Ja,om det funkar så är det väl ok.
    Tror jag också behöver det. Jag känner inte alls igen mig själv. Jag är inte den jag brukar vara.

SKa försöka hitta tillbaka till mig själv innan jag går in i något förhållande. Försöka bli lycklig på tu man hand <3
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-11-19 21:38:03 följande:
    Tror jag också behöver det. Jag känner inte alls igen mig själv. Jag är inte den jag brukar vara.

SKa försöka hitta tillbaka till mig själv innan jag går in i något förhållande. Försöka bli lycklig på tu man hand <3
    Jag tror att det kan vara en bra idé.
    Att inleda ett nytt förhållande innan man är redo för det blir sällan bra.
    Jag var singel i 3 år,med någon dejt eller kk här och där,men sedan träffade jag honom med stort H.
    Och då kände jag mig redo och var mig själv igen.
    Så jag tror att det är en bra idé att arbeta med dig själv först tills du känner dig redo igen. <3
    Carpe Diem
  • Anonym (99)

Känna sig redo...

Ja det kan man säkert göra.

Men har man inte gjort upp med gamla relationsmönster så sitter man ju där igen, förkrossad när det tar slut.

Det bästa är att verkligen gå till botten med sig själv och varför man fungerar som man gör. Antingen själv eller i terapi. Gräva sig ner till botten och inte blunda för det som skaver.

För har man sår sedan barndomen så fortsätter de spöka även i vuxenlivet.

• Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-11-19 14:27:44 följande:

Bra att du fokuserar på dig själv, tycker du verkar ha gjort enorma framsteg!

Men jag är ändå lite nyfiken, varför ska exet ha kvar dina nycklar? Vad är tanken med det?
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-11-20 09:58:01 följande:

Känna sig redo...

Ja det kan man säkert göra.

Men har man inte gjort upp med gamla relationsmönster så sitter man ju där igen, förkrossad när det tar slut.

Det bästa är att verkligen gå till botten med sig själv och varför man fungerar som man gör. Antingen själv eller i terapi. Gräva sig ner till botten och inte blunda för det som skaver.

För har man sår sedan barndomen så fortsätter de spöka även i vuxenlivet.

Men hur gör man det då?
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-11-20 11:01:17 följande:

Bra att du fokuserar på dig själv, tycker du verkar ha gjort enorma framsteg!

Men jag är ändå lite nyfiken, varför ska exet ha kvar dina nycklar? Vad är tanken med det?

Tack!

Det finns ingen tanke med der. Det blev bara sådant krångel när nycklarna försvann vid posten och gick i retur till honom så jag hade varken ork eller energi att bry mig.

Jag har och hade ingen lust att säga hur vi nu skulle göra för att få mina nycklar.

De var viktiga för mig då, i sommras när jag var ledsen och förstörd.

Nu är det ok, ok att mitt ex har dom. Vad ska han göra liksom med dom?
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....