• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-03 19:41:26 följande:
    Du kanske skulle behöva gå till en läkare och få något lugnande.
    Du verkar ha panikattacker.
    Du går väl redan hos kurator? Fortsätt med det! 
    Och umgås med dina vänner så du tänker på något annat ett tag.
    Ja, pratade nyss med syrran och hon sa samma sak. Jag har panikattacker, det är något jag fått på jobbet varje dag. Jag har aldrig haft detta tidigare och vet inte hur jag ska hantera.

Har läst lite om hur man ska försöka andas, men känns som det bara hjälper lite. Just nu kan jag kontrollera min adning något men mer extremt illa!

Jag går till en kurator men har först tid senare i veckan....

Fattar inte hur man kan må så här dåligt över en enda person?! Jag är verkligen i botten nu känns det som
  • Thereisthat
    Steffqw skrev 2018-06-03 20:10:58 följande:

Ja, pratade nyss med syrran och hon sa samma sak. Jag har panikattacker, det är något jag fått på jobbet varje dag. Jag har aldrig haft detta tidigare och vet inte hur jag ska hantera.

Har läst lite om hur man ska försöka andas, men känns som det bara hjälper lite. Just nu kan jag kontrollera min adning något men mer extremt illa!

Jag går till en kurator men har först tid senare i veckan....

Fattar inte hur man kan må så här dåligt över en enda person?! Jag är verkligen i botten nu känns det som

Du måste gå terapi! Får du panikångest så måste du gå terapi för att hantera det! Säg till kuratorn att du har utvecklat panikångest och att du måste ha hjälp med det. Var väldigt påstridig för panikångest måste man hantera i ett tidigt skede så att du inte utvecklar något annat som är mycket svårare att hantera.
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 21:11:27 följande:
    Du måste gå terapi! Får du panikångest så måste du gå terapi för att hantera det! Säg till kuratorn att du har utvecklat panikångest och att du måste ha hjälp med det. Var väldigt påstridig för panikångest måste man hantera i ett tidigt skede så att du inte utvecklar något annat som är mycket svårare att hantera.
    Okej jag ska....har nog gått med panikångest från den dagen han dumpade mig...utan att jag själv vetat om det. Förren idag när jag beskrev det för syrran.
  • Steffqw

En kompis sa till mig att jag skulle skriva till honom ett mess att han har gjort så jag mår så jävla dåligt.

Inte för att få något svar från honom eller få honom att bry sig. Mer att jag ska få ut min ilska och agg på något sätt....men jag vet inte...

Jag vill ju att han ska veta hur jävla dåligt jag mår så han får dåligt samvete. Men jag vill inte att han ska kontakta mig. Jag vill bara att han ska veta att jag mår skit tack vare honom...

• Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-03 21:27:50 följande:

En kompis sa till mig att jag skulle skriva till honom ett mess att han har gjort så jag mår så jävla dåligt.

Inte för att få något svar från honom eller få honom att bry sig. Mer att jag ska få ut min ilska och agg på något sätt....men jag vet inte...

Jag vill ju att han ska veta hur jävla dåligt jag mår så han får dåligt samvete. Men jag vill inte att han ska kontakta mig. Jag vill bara att han ska veta att jag mår skit tack vare honom...

På vilket sätt har han gjort fel?

Du gick ju med på en paus?

Eller?

Att känslor tar slut tillhör livet, det är alla människors rätt att avsluta och gå vidare, man ska inte straffas för det och ge dåligt samvete typ ?titta på mig nu, se hur jag lider och mår så jävla dåligt och det är ditt fel, DITT FEL för du älskar inte mig längre, hur kan du inte älska mig, hur kan du lämna mig och låta mig må så här buuuhuuu?

Är det sunt? Nej inte direkt va.

Du behöver antagligen djupgående terapi och ta reda på varför du reagerar så här starkt, få hjälp att se dina egna mönster och få hjälp att reda ut dina känslor så du inte kollapsar varje gång livet är tufft.

Tror du behöver bygga upp en stabil grund i dig själv så du står pall för livets stormar.

Ditt ex är inte lösningen på dina problem.
  • Thereisthat
    Anonym (99) skrev 2018-06-03 21:38:57 följande:

På vilket sätt har han gjort fel?

Du gick ju med på en paus?

Eller?

Att känslor tar slut tillhör livet, det är alla människors rätt att avsluta och gå vidare, man ska inte straffas för det och ge dåligt samvete typ ?titta på mig nu, se hur jag lider och mår så jävla dåligt och det är ditt fel, DITT FEL för du älskar inte mig längre, hur kan du inte älska mig, hur kan du lämna mig och låta mig må så här buuuhuuu?

Är det sunt? Nej inte direkt va.

Du behöver antagligen djupgående terapi och ta reda på varför du reagerar så här starkt, få hjälp att se dina egna mönster och få hjälp att reda ut dina känslor så du inte kollapsar varje gång livet är tufft.

Tror du behöver bygga upp en stabil grund i dig själv så du står pall för livets stormar.

Ditt ex är inte lösningen på dina problem.

Jag håller med i sak att TS inte borde höra av sig. Men däremot så har TS ex betett sig svinigt och det har ingenting med att han tappade känslorna att göra utan det har att göra med att han faktiskt fortsatte att höra av sig till henne trots att han vet att hon fortfarande har känslor för honom. Det har TS all rätt att vara förbannad över!
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-05-13 19:16:26 följande:

Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? :(

Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-06-03 21:46:41 följande:
    Jag håller med i sak att TS inte borde höra av sig. Men däremot så har TS ex betett sig svinigt och det har ingenting med att han tappade känslorna att göra utan det har att göra med att han faktiskt fortsatte att höra av sig till henne trots att han vet att hon fortfarande har känslor för honom. Det har TS all rätt att vara förbannad över!
    Exakt! Jag har allt rätt att vara rasande arg på honom! Han visste inte hur jag skulle reagera när han tog upp att HAN inte hade könslor för mig längre, han visste verkligen inte det. Och jag visste verkligen inte att han skulle säga så till mig.

Men däremot visste han det efter, på mitt sätt hur jag reagerade, hur jag sa att jag älskade honom. Han sa själv att han varit i min situation och det bästa är att bryta helt.

ÄNDÅ hör av han sig till mig när han vet mycket väl hur starka mina känslor är och säger att HAN måste fundera. Det är inte ett dugg rättvist av honom tycker jag, när han själv vet hur dåligt man mår av detta och han kommer och ger mig falska förhoppningar.

Så jag tycker jag har all rätt att hata honom och vara så jävla arg på honom! Han kunde lika bra ha brytit helt från mig. Sagt nej nej nej. Men istället sa han att han måste meditera och få space pch få fundera på SINA känslor.

Men han funderade aldrig på mina känslor?! Och nej jag kommer inte höra av mig till honom för jag vet bara att det kommer dra mig ännu längre ner. Men jag har fortfarande rätt att vara arg på honom!
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-06-03 22:02:15 följande:
    Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
    Jag vet inte vad jag egentligen hat gått med på. Han sa att ville ha tid och fundera på sina känslor. Om det är en paus, ja ingen aning.

För mig är det ett slut. Det är så slut mellan oss.
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-06-03 22:07:37 följande:

Jag vet inte vad jag egentligen hat gått med på. Han sa att ville ha tid och fundera på sina känslor. Om det är en paus, ja ingen aning.

För mig är det ett slut. Det är så slut mellan oss.

Bra, då kan du börja gå vidare nu!

Då behöver du inte undra mer.

När du ändå är förbannad och tycker han betett sig sonen idiot, ring honom och säg att ni får lösa det där med nycklar och grejer nu, dra inte ut på det, det blir bara värre och tar längre tid att läka om du måste börja rota i såret en gång till om du väntar med nycklarna.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....