• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (99)

Om du var så galet kär i honom, varför tog du inte initiativ till att ses oftare än ni gjorde?

Ni båda ville ju ha mer initiativ, men ingen gjorde nåt?

Du ville börja jobba med förhållandet när han signalerade att han ville ha en paus? Då insåg du att du inte kunde ta honom för givet?

Lägg inte all skuld på honom att det tog slut, även fast det känns skönast.

Ibland tar bara känslorna slut.

• molly50
    Steffqw skrev 2018-06-03 20:10:58 följande:
    Ja, pratade nyss med syrran och hon sa samma sak. Jag har panikattacker, det är något jag fått på jobbet varje dag. Jag har aldrig haft detta tidigare och vet inte hur jag ska hantera.

Har läst lite om hur man ska försöka andas, men känns som det bara hjälper lite. Just nu kan jag kontrollera min adning något men mer extremt illa!

Jag går till en kurator men har först tid senare i veckan....

Fattar inte hur man kan må så här dåligt över en enda person?! Jag är verkligen i botten nu känns det som
    Du kanske ska ringa och försöka få en tid där lite tidigare,om det går?
    Du behöver ju hjälp.

Det är din första stora kärlek. Och det brukar kännas svårast när man blir lämnad första gången.
    Kanske har du även gjort dig beroende av honom?
    Det kan göra det svårare att släppa taget om honom också.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-03 22:02:15 följande:
    Ovan är från TS trådstart.

Tycker inte det låter som att killen betett sig svinigt, bara varit kass på att kommunicera.

Han verkar han ju saknat engagemang från TS, gått och grunnat ett tag och körde sen fegvarianten ?en paus? som TS gick med på. Ts verkar f ö vaknat upp när det var för sent, då blev det intressant att ta mer initiativ och ses mer.

Lätt att vara efterklok, tufft men sant...
    Fast han ger ju TS dubbla signaler genom att säga att han behöver fundera över sina känslor ett tag.
    Och det är inte ok.
    Vill han verkligen att det ska vara slut så är det bättre att säga det rakt av istället för att låta TS leva i ovisshet.
    Att försöka slingra sig ur ett förhållande med en paus känns inte så lite fegt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-03 22:05:04 följande:
    Exakt! Jag har allt rätt att vara rasande arg på honom! Han visste inte hur jag skulle reagera när han tog upp att HAN inte hade könslor för mig längre, han visste verkligen inte det. Och jag visste verkligen inte att han skulle säga så till mig.

Men däremot visste han det efter, på mitt sätt hur jag reagerade, hur jag sa att jag älskade honom. Han sa själv att han varit i min situation och det bästa är att bryta helt.

ÄNDÅ hör av han sig till mig när han vet mycket väl hur starka mina känslor är och säger att HAN måste fundera. Det är inte ett dugg rättvist av honom tycker jag, när han själv vet hur dåligt man mår av detta och han kommer och ger mig falska förhoppningar.

Så jag tycker jag har all rätt att hata honom och vara så jävla arg på honom! Han kunde lika bra ha brytit helt från mig. Sagt nej nej nej. Men istället sa han att han måste meditera och få space pch få fundera på SINA känslor.

Men han funderade aldrig på mina känslor?! Och nej jag kommer inte höra av mig till honom för jag vet bara att det kommer dra mig ännu längre ner. Men jag har fortfarande rätt att vara arg på honom!
    Försök fokusera på den här ilskan du känner emot honom så kanske det blir lättare för dig att gå vidare.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:17:02 följande:
    Fast han ger ju TS dubbla signaler genom att säga att han behöver fundera över sina känslor ett tag.
    Och det är inte ok.
    Vill han verkligen att det ska vara slut så är det bättre att säga det rakt av istället för att låta TS leva i ovisshet.
    Ja! Han har verklige gett mig dubbla signaler! Det tycker jag är fegt och taskigt gjort av honom. Sen att bara sluta bry sig och lätt gå vidare.

Som sagt han kunde bara ha låtit mig vara när jag mådde som värst när han dumpade mig första igången istället för att snurra till det ännu mer i mitt huvud och med mina känslor.

Det är bara fegt och taskigt av honom! Han är ett as!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:11:29 följande:
    Du kanske ska ringa och försöka få en tid där lite tidigare,om det går?
    Du behöver ju hjälp.

Det är din första stora kärlek. Och det brukar kännas svårast när man blir lämnad första gången.
    Kanske har du även gjort dig beroende av honom?
    Det kan göra det svårare att släppa taget om honom också.
    Ja han är min första kärlek och mitt första förhållande. Lika med mitt första breakup. Så jag vet inte alls hur man ska hantera det och vad som händer i kroppen. Känns typ som någon har dött. Och ja jag var beroende av honom pch jag älskar honom än.

Så sjukt att man inte ens får vara med den man älskar. När kommer jag sluta älska honom?
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2018-06-04 09:17:02 följande:

Och det är inte ok.

Fast han är ju bara ärlig, omhand är kluven är det väl bättre att säga det än att ta ifrån henne alla förhoppningar?

Däremot behöver inte TS anpassa sig efter hans känslor. Han får vara i mellanläge hur bäst han vill medan TS vet var hon står i frågan, är hon också kluven? Eller har hon sagt upp allt i nuläget? Eller hoppas hon de kommer bli tillsammans? Hon ska ju bara följa sin egen kompass oberoende av hur han känner.
  • molly50
    Anonym (99) skrev 2018-06-04 05:18:40 följande:

Om du var så galet kär i honom, varför tog du inte initiativ till att ses oftare än ni gjorde?

Ni båda ville ju ha mer initiativ, men ingen gjorde nåt?

Du ville börja jobba med förhållandet när han signalerade att han ville ha en paus? Då insåg du att du inte kunde ta honom för givet?

Lägg inte all skuld på honom att det tog slut, även fast det känns skönast.

Ibland tar bara känslorna slut.

Ibland så tar man kanske varandra för givet efter ett tag och väntar på att den andra ska ta initiativ till att t ex träffas mer.
    Sådant kan hända när man har varit ihop ett tag och det är något man kan behöva jobba på.

Nej,det är kanske inte enbart hans fel. Känslor kan,som sagt,ta slut.
    Men det är inte enbart TS fel heller.
    Det är ju inte så lätt för henne att hantera det här heller när han ger henne dubbla signaler.
    Och det har TS all rätt att skuldbelägga honom för.
    Så det är nog inte bara TS som borde sluta höra av sig. Det gäller även honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-04 09:27:54 följande:
    Ja! Han har verklige gett mig dubbla signaler! Det tycker jag är fegt och taskigt gjort av honom. Sen att bara sluta bry sig och lätt gå vidare.

Som sagt han kunde bara ha låtit mig vara när jag mådde som värst när han dumpade mig första igången istället för att snurra till det ännu mer i mitt huvud och med mina känslor.

Det är bara fegt och taskigt av honom! Han är ett as!
    Han har kanske inte slutat bry sig. Det behöver man ju inte göra för att känslorna tar slut.
    Men han borde inte ha gett dig falska förhoppningar om han nu vill att det ska vara slut.
    Det håller jag med dig om.
    Steffqw skrev 2018-06-04 09:29:40 följande:
    Ja han är min första kärlek och mitt första förhållande. Lika med mitt första breakup. Så jag vet inte alls hur man ska hantera det och vad som händer i kroppen. Känns typ som någon har dött. Och ja jag var beroende av honom pch jag älskar honom än.

Så sjukt att man inte ens får vara med den man älskar. När kommer jag sluta älska honom?
    Det kommer att ta tid. Och låt det ta den tid det behöver.
    En dag kommer du att vakna och känna att du kan tänka på andra saker än honom för att till slut inte tänka på honom alls mer.
    Men jag tror att du behöver få hjälp att hantera det här om du får panikångestattacker.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-04 09:31:08 följande:
    Ibland så tar man kanske varandra för givet efter ett tag och väntar på att den andra ska ta initiativ till att t ex träffas mer.
    Sådant kan hända när man har varit ihop ett tag och det är något man kan behöva jobba på.

Nej,det är kanske inte enbart hans fel. Känslor kan,som sagt,ta slut.
    Men det är inte enbart TS fel heller.
    Det är ju inte så lätt för henne att hantera det här heller när han ger henne dubbla signaler.
    Och det har TS all rätt att skuldbelägga honom för.
    Så det är nog inte bara TS som borde sluta höra av sig. Det gäller även honom.
    Han hör inte av sig till mig och jag hör inte av mig till honom. Det är slut mellan oss. Men jag sitter ändå och tror något när han sa att han behöver fundera. Det är något jag inte riktigt kan hantera. Om han aldrig sagt någoy att jag nog inte funderat alls. Men det är precis vad jag gör nu, vöntar och tror något.

Så vet inte riktigt hur jag ska hantera det? Jag kan liksom inte gå vidare pga av att han sa så till mig...
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....