• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (99) skrev 2018-07-25 20:55:54 följande:

Det skulle nog bli lättare för dig om du vågade få svar på dina frågor och sluta undvika allt som är jobbigt.

Nu vill du inte veta svaren för du är rädd att han ska säga sånt du inte vill höra. Så du kan behålla hoppet om honom och er två.

Tycker du att du kommer vidare på det här sättet?

Genom att fortsätta hoppas?

Vad spelar det för roll om han frågar hur du mår eller inte. Varför är det så viktigt, och vad händer när han frågat och du fått berätta?

Du kommer bara hitta nya grejer vad du vill att han ska fråga dig eller göra. Du vill att han ska sakna dig och att han ångrar sig.

Du vill aldrig ha ett slut, du kommer aldrig bli nöjd med någonting han gör så länge han inte vill bli ihop igen.

Du gör det väldigt svårt för dig själv tycker jag, som inte accepterar att han valde bort dig.

Du ältar och gråter och längtar efter en person som faktiskt frivilligt avslutade er relation, som inte ville vara med dig mer, som valde att hellre vara ensam eller träffa nya tjejer.

Så ser verkligheten ut just nu.

Du lever kvar i det som var, och så länge du gör det kommer du må såhär dåligt.

Nej ärligt talat jag lever inte på något hopp längre. Jag undviker att kolla om han svarat för att skydda mig själv. Om han inte svarat kommer jag såklart bli ledsen. Om han har svarat kommer jag säkerligen bli ledsen.

För det spelar ingen roll längre om han svarar eller vad han svarar. Jag skriver av mig här. Jag ventilerar mig. 

Nej. Jag vet att han inte vill ha mig. Och faktum med så vill inte jag ha honom, för han vill ju inte ha mig. 

Men jag kan ju inte låta bli att sakna honom. Sakna alla minnen. Jag kan inte stänga av mina känslor hur mycket jag än vill och hur mycket jag än försöker.

För tro mig jag försöker. Kanske inte märks med tanke på vad jag skriver här. Men det är faktiskt mitt sätt att försöka komma över genom att skriva av mig alla mina tankar och känslor jag har inom mig.

Det lättar faktiskt på mitt hjärta. Och det känns faktiskt bättre när jag får respons från er. Det hjälper att ni ger mig snäll respons och tro mig det hjälper när ni ger mig hård respons som du nyss gjorde Anonym (99).

Även fast det inte kanske märks tar jag till mig vad ni skriver. Det får mig att försöka glömma honom. Men åter igen det är svårt att glömma någon man fortfarande har känslor för och faktiskt saknar...
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-07-30 06:02:56 följande:

Mina tips till dig:

Acceptera att det är som det är, det GÖR ont att bli lämnad. Det är normalt att vara ledsen och sakna.

MEN! Nu har det gått 2-3 månader, så försök hitta stoppknappen och sluta älta.

Lev på som vanligt, träffa kompisar, gör sånt du vanligtvis tycker är kul, testa nya saker (vet att du bl a ska till ett hundrescue, så himla bra och kul!!!)

Våga lita på att tiden suddar ut och läker, en dag kommer du inse att andra män intresserar dig och du kommer hitta kärleken igen.

Kunde jag så kan du. Jag är en sån som också ältat och ältat och helt gått vilse i självömkan.

Men efter att jag började försöka förstå mig själv istället för någon annan har allt blivit enklare. Samt att jobba med acceptans, att acceptera saker för vad dom är istället för att streta emot.

Våga tänk tanken att ditt ex har träffat en ny, våga ställ frågor du inte vill höra svaret på osv. Möt de tankar du är rädd för istället för att förtränga och skjuta undan dem.

Det har iaf funkat för mig, i längden har det varit mer effektivt än att bara famla i blind och oreflekterad saknad.

Fast jag lever på som vanligt! Jag går till jobbet, jag umgås med vänner och familj, jag går och klättrar, jag springer varje dag efter jobbet, jag pratar med en kurator, jag läser självhjälps bok.

Jag försöker även få honom ur mina tankar. Men det går bara inte! Jag har till och med försökt träffa andra killar för att minska saknaden. Men jag jämför alla bara med honom.

Jag ältar inte längre. Jag tänker inte längre si eller så, om jag hade gjort så, eller sagt nåt, eller träffat honom en sista gång eller skrivit en sista gång. Jag har slutat med det.

Så hur mycket jag än uppehåller mig finns han dagligen i mina tankar och jag tror inte det hjälper om jag får veta om han är med någon ny. Gör nog mig bara mer ledsen..
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-07-30 10:06:37 följande:

Det låter som att du är på rätt väg iaf. Saknaden har sin gång, himla bra att du lever på som vanligt, och jag är nästan lite avundsjuk på din resa och veckan med hundarna!

Det kommer bli bra, det värst är över nu!

Nu får tiden slipa ner saknaden!

Jag låg och tänkte igår att den värsta tiden har jag gått igenom. Hur sjukt jävla dåligt jag mådde för 2 månader sedan. Jämfört med hur jag mår nu.

Jag kan hantera en hel dag utan att bryta ihop. Men det är saknaden eftee honom som är värst just nu. Och jag kan ju inte ersätta han med någon annan kille, det går bara inte.

Men jag känner mig så ensam och saknar en kärleksrelation. Och det är inte med någon utan det är med han jag saknar.

Men jag får väl hoppas att om en månad är saknaden och känslorna för honom mycket mindre än vad de är nu! För fan vad jag saknar han!!

Tiden läker sår, men det blir också ärr kvar..
  • Steffqw
    Anna1234 skrev 2018-07-30 10:17:00 följande:

En första start att släppa honom är att stänga ner den här tråden! Så länge du håller på och skriver om honom och dina besvikna känslor håller du honom kvar i ditt system.

Du är lämnad och singel, gå vidare med ditt liv. Du kommer aldrig få ett svar på varför han gick, ibland finns det inget svar, det bara blir så. Den gången det är din tur att avsluta någon relation kommer du att förstå.

Om han svarar på dina frågor eller ej spelar ingen roll, om han gör det är det bara för att vara artig. Det kan ju vara så att han känner dig så väl att han vet att om han höll kontakten skulle du aldrig gå vidare (och så verkar det faktiskt se ut) och därför håller han ovanligt låg profil.

Jag försöker gå vidare. Men att få honom ur tankarna är mycket svårt...

Det bästa är ju att aldrig mer prata med honom vilket jag nu har försökt att låta bli. Har jag mina nycklar nu när jag kommer hem på golvet behöver jag aldrig mer kontakta honom..
  • Steffqw
    Anonym (X) skrev 2018-07-30 10:36:22 följande:

Du är fast i självömkan och upprepar samma mening hela tiden (åh vad jag saknar honom blablabla). Tror du snart har tröttat ut din omgivning med denna enkelspårighet. Jag är i alla fall väldigt trött på den här tråden eftersom du bara upprepar dig hela tiden. Tycker för övrigt inte att killen gjorde något fel alls. Han slutade vara kär i dig och när han var säker på att det var så det var så informerade han dig om det. Inget fel alls. Helt rätt av honom också att klippa kontakten. Väx upp. Ta det som en vuxen person och sluta gnäll.

Men jag försöker komma över honom och sluta tänka på honom! Anledningen till att jag skriver av mig här är för jaf har bildat sådan jobbig ångest och behöver skriva ut mina känslor!

Jag försöker ta det vuxet. Men eftersom detta är min första gång jag är med om detta har jag jätte svårt att hantera det hela. Veta hur jag ska göra osv.

För jag mår verkligen dåligt!
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-07-30 12:41:39 följande:

Han gjorde inte fel när han gjorde slut för att hans känslor hade svalnat.

Det kan jag hålla med om.

Felet han gjorde var att sedan vända och tala om att han tänker på TS varje dag och att han behöver fundera på sina känslor.

På det viset gav han TS falska förhoppningar och gjorde det svårare för henne att gå vidare.

Och det är inte riktigt juste,tycker jag.

Ja han gjorde det svårare för mig att gå vidare, fattar inte varför, han är ett dum huvud/arsle, svar: JA

Skiter i exet nu! Finns så jävla mycket värre saker än ett krossat hjärta! Hundar som inte har ett hem. Hundar som får sitta instängda i små boxar hela dagarna. Hundar som folk enkelt kan kasta bort...

Fy fan..
  • Steffqw

Tror ni jag någonsin kommer få tillbaka mina nycklar utan att behöva be om det och kontakta honom?

Han har fått sina...

• Steffqw
    Anonym (ego) skrev 2018-08-13 21:20:13 följande:
    Av någon konstig anledning var mitt ex också seg med att lämna tillbaka mina nycklar... Vet inte varför det blir så ibland. Men du ska absolut inte låta honom ha dem kvar.

Så jag instämmer med det som de andra har skrivit. Be honom att lämna dem i ditt brevinkast och kanske skicka dig ett sms när det är gjort. Så gjorde jag och mitt ex.
    Nej jag ska absolut inte låta han ha kvar dom. Det är inte ens min lägenhet. Jag hyr den i andra hand. Så det skulle låta konstigt i min hyresvärds öron om någon jag inte umgås med längre har nycklarna till hennes lägenhet.

Jag har bett han lämna nycklarna i brevinkastet! Jag sa till honom att droppa dom där under tiden jag var bortrest. Och detta var för 2 veckor sedan!

Han måste vara trög på något vis. 

Förhoppningsvis kommer nycklarna till mig utan att jag måste kontakta honom. För jag VILL VERKLIGEN INTE KONTAKTA HONOM NÅGOT MER!! :(
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....