Han älskar mig inte längre.....
Vad vill du med ditt ex nu då?

Jag vill komma över mitt ex
Vad vill du med ditt ex nu då?
Vill du verkligen det?
Tycker inte det verkar som att du vill komma över honom.
Tycker det låter som att du vill ha honom tillbaks.
Vill du det, efter allt som varit?
Vill bara utmana dig lite i ditt tankesätt.
Du saknar honom, tänker på honom, jämför alla nya killar med honom. Men, du vill inte ha tillbaka honom.
Vad betyder det?
Jo det betyder att du lever kvar i det som varit, och inte i nuet.
Du kämpar liksom emot verkligheten, vill inte acceptera att nu är nu.
Du vill ha det som det var för ett halvår sedan, när ni fortfarande var ihop och allt var bra.
Men den tiden är över. Den killen finns inte längre.
Det kan man sörja, och ja, jag har ältat och sörjt spruckna relationer och killar som inte velat ha mig i hela mitt liv.
Men skillnaden är att jag idag VILL gå vidare, och det bästa sättet är att lära sig acceptera verkligheten.
Jag tänker helt enkelt inte sitta och sörja någon som valt bort mig, och sätta mitt eget värde utefter det.
Livet innebär också förluster och spruckna drömmar, det hör till. Vi var helt enkelt inte ämnade för varandra och även om jag kanske tyckte det, så såg de här personerna jag ältade och saknade ingen framtid med mig. Och då var det inte rätt.
Visst är det tråkigt att gå på nitar och känna sig lurad och bortvald, men jag vill ju att även min partner ska må bra och känna att han hittat rätt. Och det gjorde han inte med mig.
Jag VET att det här är svårt, men att liksom inte kunna släppa det som varit gör att man inte kommer vidare.
Hoppas du förstår vad jag försöker förklara.
Det hör har iaf hjälpt mig, men det kräver ett resonemang som alla kanske inte blir hjälpta av.
Men i min värld är känslor logiska bara man vet varför :)
Ja! Helt rätt att fokusera på dig själv, dina tankar, dina känslor och hur du ska gå vidare. Självkännedom, vrida och vända på tankar varför man tänker som man gör och försöka förstå. Och finns det andra sätt att tänka och resonera, eller är allt hugget i sten?
Det är faktiskt ganska meningslöst att fokusera på någon som valt bort en. Bättre då att fundera på vem man själv vill vara i nästa relation, och hur man själv kommunicerar det och hur man vill ha det.
(Och med det menar jag inte att att hitta en partner är det viktigaste i livet, men vill man ha det är det otroligt bra att ha en stadig grund i sig själv).
Ja det är meningslöst att tänka och lägga fokus på en person som ändå inte vill ha mig. Synd att jag inte fattade det där och då. Jag kämpade aldrig att få tillbaka honom. Jag bönade och bad aldrig på mina knän. Jag sms eller ringde trackad inte honom.
Men jag tänkte hela tiden i mitt lilla huvud. Han är min min. Men nej. Han är inte min längre och han vill inte ha mig.
Så fokuset ska ligga på mig nu. Jag blir väl kär någon dag i framtiden. En pojke kommer nog en dag pltösligt trilla in i mitt liv.
Jag insåg också nu när det tog slut att hur jävla dålig självkänsla jag egentligen har. Så det är den jag ska jobba på stenhårt just nu!
Har du funderat nåt på vad som gjorde att han tappade känslorna?