• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-08-13 20:49:19 följande:
    Du kan väl bara skicka ett sms och skriva att du vill ha tillbaka dina nycklar.
    Sen är saken ur världen och du kan gå vidare.
    Jo jag kan ju det. Har ju redan gjort det en gång. Känner att jag inte vill kontakta ha aldrig mer...
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-08-13 21:51:26 följande:

Men du har ju inget annat val än att påminna honom!

Eller ska du sitta där med trippelångest, dels att han gjorde slut på ett konstigt sätt, dels att du saknar honom så du inte fungerar, och nu nycklarna också som du vet att hyresvärden förr eller senare kommer fråga efter.

Men du väljer ändå att inte kontakta honom utan hoppas att han skickar nycklarna någon gång i framtiden?

Varför plågar du dig själv så???

Jag bad ju han lämna de där jävla nycklarna! Jag väntar denna vecka. Sen får jag väl påminna han om de inte dykt upp.
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-08-13 22:16:33 följande:
    Beundrar ditt tålamod...
    Haha tack du:) Du är säkert en sån som hade tagit tag i skiten direkt
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-08-14 06:14:47 följande:

Skulle ha gjort det ganska omgående ja, bara för att få det klart.

Hatar att sväva i ovisshet, för mig blir det bara stress.

Men du, tänk att det gått tre månader sedan du skrev din TS. Och att du överlevde!

Det kommer bli lättare och lättare nu.

Jo jag vet, jag klarade det! Jag klarade 3 månader och trodde aldrig det skulle gå när allt var bara svart.... :( 

De ljusa stunderna känns mer och mer. Men självklart saknar jag honom varje dag! Än har jag inte kommit över honom.

Men jag lever inte i ovisshet längre. Jag vet ju vad han vill. Inget mer med det.

Att han inte gett mig nycklarna beror helt enkelt på att han glömt bort. Jag väntar några dagar pga av att jag verkligen inte vill kontakta honom alls då som jag nämnde jag känner något för han fortfarande.

Det skulle bara dra upp massa för mig och nog göra mig ledsen om jag påminde honom om nycklarna.

Jag skyddar mig själv helt enkelt. Jag har byggt upp en jävla tjock mur runt mitt hjärta under dessa 3 månader. 
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-08-14 10:59:31 följande:

Jo det är tufft...

Klart du saknar det ni hade. Det gör man.

Och det är naturligt att vara ledsen, att livet dippar ibland, det gör det för alla.

Jag tror de allra flesta har varit med om olika svek... att bli lämnad, dumpad, haft hjärtesorg.

Det är livet på nåt sätt.

Och man kommer vidare. Man måste bara våga lita på att tiden slipar ner kanterna, och det kommer nya människor i ens väg som kommer att intressera en.

Försök jobba med din självkänsla, det är den bästa investering du kan göra för dig själv och allt du kommer möta i livet.

Lär känna dig själv och vad som är viktigt i livet!

Hoppas du hade det bra på hundrescuet!

Så messade han nu om nycklarna :)
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-25 12:51:15 följande:
    Har du fått nycklarna nu?
    Nej jag har tyvärr inte fått dom. Jag var tvungen att messa honom om nycklarna för jag kände på mig att något inte stämde!

Han hade postat dom som rek post. Men jag fick aldrig någon avi. Han hade tappat bort kvittensen. Så vi kunde inte spåra mina nycklar..... :(

Dumt gjort av honom tycker jag, oansvarigt. Man sparar liksom ett kvitto?

Så nu sitter jag och väntar på att nycklarna ska gå i retur till exet. Då nycklarna bör göra det eftersom han skrev sig som avsändare på paketet.

Vad tror ni? :(
  • Steffqw
    smulpaj01 skrev 2018-08-25 12:56:23 följande:

Undrar också om nycklarna men undrar också hur du mår?

Jag skrev innan hur det går med mina nycklar....du kan läsa..... :(

Jag mår bättre. Tiden läker sår som alla säger, det är så sant! Även om man inte vill tro på det när man mår som sämst!

Det har gått 3,5 månader nu och han finns inte alls lika mycket i mina tankar som förr. Jag är gladare.

Det är nu som jag kan börja säga att jag mår okej. Jag mår inte hundra procent bra. Jag känner mig fortfarande deppig. Och kan sakna exet ibland....

Men jag tror att jag kommer må ännu bättre om 1 eller 2 månader.

Tar sakta små steg som är stora framsteg för mig!

Har även lagt otroligt mycket fokus på min klättring som får mig att må förbannat bra....
  • Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-08-25 14:13:53 följande:
    jag tror han bara sagt att han skickat. 
    Ja alltså han har skickat nycklarna och sedan har han tappat bort kvittensen. Så jag har inte fått någpn avi. Han skrev fel adress. Han skrev inte min CO adress....

SÅ nycklarna är borta och förhoppningsvis dyker upp hos honom snart!!!
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-08-25 14:17:05 följande:

Låter som att han tappat bort nycklarna...

Låter lite väl konstigt att ett rek brev skulle komma bort.

Och inget kvitto kvar heller...

Nä, maximalt oflyt för dig TS, beklagar verkligen. Hoppas det ordnar sig!!!

Vadå tappat bort?! DU menar att han ljuger när han säger att han inte har postat dom för mig? Att han ljuger också att han tappart bort kvittot/kvittensen?

Jag hoppas också det ordnar sig för mig snart....är ju inte ens min lägenhet....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-08-25 14:50:25 följande:

Hade han inte bara kunnat gå hem till dig och lägga nycklarna i din brevlåda?

Om han lyckas slarva bort kvittensen på brevet så är det riktigt klantigt gjort.

Om ett rekommenderat brev kommer bort så är det ju även klantigt gjort av posten.

Jag sa till honom att lämna i mitt brevinkast. Men han valde å posta. Helt ok för mig.

Men att han slarvar bort kvittensen för ett rek brev med nycklar i tycker jag är så jävla oansvarigt gjort av honom.

Om mina nycklar inte skulle komma fram och det kanske blir tal om att byta lås då ska jag fan se till att han också ska få betala!

Men ett rek brev borde väl gå tbx till avsändaren om mottagaren inte hämtat ut det? Det är vad mitt korkade ex säger och spelar lugng..
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....